💬
Logga in
Fuska.se

The Elder Scrolls 4 - Oblivion

13 svar · startad

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #1

Hur mycket kostar det på Game?

Vad gör man på spelet?

När man är T ex i en skog, är det som i Fable Dvs en liten gång man kan följa eller är det som en riktig skog?

med andra ord...kan någon göra en vettig recension på detta spel?

Mvh//kraden555

Nivå 2 · Novis

IGAME kostar ca 600, och det är riktig skog,du går var du vill

Nivå 6 · Fuskare

Det är som Morrowind, Daggerfall och Arena, d.v.s. att man har full frihet över hur man kör spelet. Man kan följa den alltid goa main questen, eller gå och jag i någon random skog. Det finns otroligt många side quests och de som kört Morrowind (TES III) kommer att känna igen sig. Dessutom är det kickass grafik ;)

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #4

eeeeehhhh......jag har inte kört några av de spelen -.-'

Nivå 2 · Novis

Jätte bra spel,köp det

så det är like ett MMORPG? fast offline.??

6 Apr 2006
Nivå 2 · Novis

Det e bara de att spelet kräver ganska mycket!!

//Waddis :gitarr:

↗ till inlägget

Då heter det RPG om det är bara singelplayer och icke på nätet.

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Det e bara de att spelet kräver ganska mycket!!

//Waddis  :gitarr:

That's the understatement of the century xD.

Som sagt, spelet kräver en hel del utav datorn. B.l.a. en 2.4 för att det inte ska lagga, typ.

Nivå 2 · Novis
Trådstartare #10

jag har en dell dimension 5100 så det skulle (Ja, skulle) nog gått, men jag ska köpa det till 360 istället...saknas 200:-

7 Apr 2006
Nivå 3 · Lärling Baron
↗ till inlägget

Lawl, ett mmorpg är ett rpg fast online, detta är ett rpg.

okey ;)

28 Jun 2006
Nivå 0 · Nykomling

rpg = role playing game mmorpg = massively multiplayer online role playin game... Oblivion e asbra köp det!! bästa rollspelet nånsin.. om man inte räknar me onlinerollspel då

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

rpg = role playing game mmorpg = massively multiplayer online role playin game... Oblivion e asbra köp det!! bästa rollspelet nånsin.. om man inte räknar me onlinerollspel då

Om du påstår att Oblivion är det bästa rollspelet någonsin så har du nog inte spelat föregångaren Morrowind som enligt mig tar ifrån titeln från uppföljaren.

I Morrowind så finns det så mycket att göra, så mycket att uträtta för olika klaner, tre olika Main Quest som baseras på en underbar djup story.

Man kan sitta tusentals timmar framför skärmen utan att sluta spela.

I Oblivion så får man hundra fantastiska speltimmar men det är det enda, för sedan så är det bara att lägga från sig spelet och hitta på något annat.

Det enda som Oblivion har som Morrowind saknade är den underbara atmosfären, och sedan det fantastiska stridssystemet.

Dock så hade Morrowind den bästa grafiken ett spel kunde nå upp till året det släpptes (2002).

Just därför så tycker jag att Morrowind är betydligt bättre en uppföljaren, då friheten helt enkelt får mig att fatta beslutet.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in