💬
Logga in
Fuska.se

Är Rom,s Illegala?

32 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Ja rösta på e ni snäll :D.

Och bara för att man kan rösta på "vad är roms bla bla bla." Betyder det INTE

att jag ska förklara vad det är. det enda jag tänker säga om det är att det är som en dumpning av en n 64 casset eller gamecube skiva.

Aja jag röstar på "Ja!" :cool:

Nivå 3 · Lärling

Jag tycker inte att det gör något igentligen.

9 Apr 2006

Vad är ROM? <_<

Nivå 7 · Fuskare

spel till din emulator

ROM är 100% lagliga så länge som du äger dom i verkligheten.

Har du tex Pokemon på gameboy så får du ladda ner spelet till din gbemulator lagligt.

Äger du däremot inte spelet så är det olagligt.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #6

snabbsvar:

Sammafattning. ROM,s är illegala enligt mig för hur F*n vet dom på sidan om man äger spelet redan eller inte??

Emulator är inte olagligt!

↗ till inlägget

Vad är ROM? <_<

orka svara på ILEGALA frågor!

Nivå 6 · Fuskare

Finns bara ett svar på frågan, roms är olagliga om man inte äger dem själv, fast dem borde inte vara det eftersom t ex N64 spel inte finns att köpa längre.

Emulatorer däremot, är lagliga eftersom dem inte är konsoller, bara ett program som kan spela roms.

Däremot så borde det vara olagligt när det gäller nya spel som fortfarande finns att köpa.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Man ska ju helst köpa egna spel så jag tycker att det är fel.

Nivå 7 · Fuskare

Det är kul att bryta mot reglerna.........

↗ till inlägget

Det är kul att bryta mot reglerna.........

:student: :student: :)

10 Apr 2006
Nivå 5 · Fuskare

ROM?

ne det tycker jag inte.

Nivå 4 · Lärling

Faktum är att ROMs ÄR lagliga, fast bara om man tar bort dom efter 24 timmar, vilket ingen gör. Jag tycker att ROMs är legalt, fast jag spelar hellre på riktig konsoll, därför att det är bättre känsla.

Dessutom så kör man ju inte spel nyare än SNES/GBA på ROMs därför att det är så förjä***g grafik på N64-emulatorer.

11 Apr 2006
Nivå 0 · Nykomling
↗ till inlägget

Ja rösta på e ni snäll :D.

Och bara för att man kan rösta på "vad är roms bla bla bla." Betyder det INTE

att jag ska förklara vad det är. det enda jag tänker säga om det är att det är som en dumpning av en n 64 casset eller gamecube skiva.

Aja jag röstar på "Ja!" :cool:

ja dom är illegala men det är helt okej om man har konsollen som jag har och laddar ner ens spel då är det ju inte *illegalt* jag själv har ungefär 100 roms <_<

Jag har över tusen typ,nes,snes.n64..

Jag tycker inte ROM's är illegala så jag tog:

Nej!

↗ till inlägget

Faktum är att ROMs ÄR lagliga, fast bara om man tar bort dom efter 24 timmar, vilket ingen gör. Jag tycker att ROMs är legalt, fast jag spelar hellre på riktig konsoll, därför att det är bättre känsla.

Dessutom så kör man ju inte spel nyare än SNES/GBA på ROMs därför att det är så förjä***g grafik på N64-emulatorer.

exakt det är ju inte samma känsla och spela på datorn.det går faktiskt och köpa psx emulator och spel osv laglit på internet

jag tycker om roms!

13 Apr 2006

Vad är roms för något?

Nivå 2 · Novis

ROMS kör jag bara till SNES för att se om spelet var skoj, och om det avr det så köper jag det ;)

ROMS är skit!

16 Apr 2006
Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #20

Asså sluta spamma om vad är roms.

håll er till topicen i stället.

är det illegalt eller inte. och sluta gå off topic

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in