Okej, såsom du utrycker dig Rowyn, så är det mer "Vad har du för mål och drömmar med ditt liv?". Om man nu ska anta det, så skulle jag helt enkelt vilja träffa någon och bilda familj. Det är vad jag egentligen skulle vilja göra, sen får vi se.
Meningen Med Livet
antagligen som våran lärare säger: pippa,äta,sova
Konstig lärare ni har.
meningen med livet är enligt mig är att leva bra inte knarka,ta drogor att leva sunt
↗ till inläggetcarpe diem-teorin är bortglömd sen åratal, blekfis. :rolleyes:Det mest demokratiska vi har här i världen är tiden. Därför ska man utnyttja den på bästa sätt.
EDIT: Rowyn, om du vill skapa en tråd där man ska säga vad man tycker att mening med sitt liv är, så är det mest bara att säga vad man tror och inget annat. Det gör den här tråden mera som en som passar mer innuti "allmänt"-forumet, istället för ett forum där det är meningen att man ska debatera en fråga.
Meningen med livet är ju att kunna njuta av det, och ha roligt
jag tror definitivt att alla har sin lilla egna mening här i världen.
Göra vad du vill och vara lycklig, skaffa familj eller rädda liv?
Jag hade sagt att lyckas, att få ett bra jobb och en underbar familj.
du har ju sagt att du inte vill ha familj och att du skiter i dina studier.
↗ till inläggetNja kanske det, ligger ju som sagt flera tusen back.så liksom spara inte pengarna! Använd dom för roliga saker kom igen! Låt oss ha kul!
Men stålarna är ju borta bara för att jag har levt livet så att säga.
Från början var det ju bara att överleva...
Nu har nog alla sina egna små meningar i livet.
T.ex. Mångas mening i livet är att uppnå något mål...
Meningen med livet är enligt mej är att man för sin generation vidare, lära sej massa saker, skaffa ett jobb.
Dett ligger något i det du sa, SCD!
Att ha kul! annars skulle man ju inte vilja födas, eller?
↗ till inläggetdu har ju sagt att du inte vill ha familj och att du skiter i dina studier.
Jo, det är sant. Men det är inte heller min mening med livet. utan bara vad jag tror.
Jag har ingen mening med livet. Kanske att få så många som möjligt att tänka som jag...
få så många som möjligt att tänka som du.... snacka om att kasta bort ditt liv.
Well jag tror på att det är 42 frågan handlar till mestadels om grodor. Ok jag tror att meningen med livet är en obesvarbar fråga. För om någon skulle veta det skulle det spridas fort. Och då skulle allt vara perfekt. Men efter som det finns djur som inte kan fatta meningen med livet, så skulle de sabba allt. Men det är nog bara matematik och en rad slumpmässiga händelser. Egentligen tror jag att det är att komma till himmelen. In i härligheten av ren njutelse.
Meningen med livet är att hitta meningen med livet. När man har hittat meningen, så dör man.
Eh... eller inte.
Den sanna meningen är ju att ha kul hela tiden. Att göra som man vill.