Hoppa till innehåll

Meningen Med Livet


Gäst Soffan
 Dela

Rekommendera inlägg

Gäst Soffan

Den här disskussion har kommit upp i många debater och den ser liksom aldrig ut att få ett slut. Jag pratar självklart om den ultimata frågan: Vad är meningen med livet? Någon som vet, vem vet. Jag vill ha så många olika teorier på vad ni tror är meningen med livet. Min egna personliga teori är att alla har en egen speciell mening med livet. Alltså, vad är min mening med livet, jag vet inte det men jag hoppas att det blir något positivt i slutändan. Vad är nu eran mening med livet?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 157
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Meningen med livet..Ja vad är meningen med livet? Meningen med livet är kanske att dö? Att föröka sig? Att komma på meningen med livet? Att förgylla dagen för någon annan?

Jag tror, att meningen med livet är att göra vad man tror är rätt.

Jag vet inte vad mitt liv skapades för, men jag tror och hoppas att det var för att hjälpa andra i livets gång.

Har redan under mina 14 första år lyckats hjälpa rätt många deprimerade vänner genom svåra tider, och lyckats få igenom en egen stand up komedishow. (15 minuter! Dock i skolan, men ändå:P)

Så jag hoppas att mitt liv kommer gå ut på att glädja andra genom att få dom att skratta, och hjälpa dom genom att vara en bra vän.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det verkar vara riktigt många som blandar ihop vad man vill göra av livet, vad som är meningen med livet och varför vi finns...

Vad är meningen med livet...? Att bara tänka tanken att meningen med livet är att hitta en tjej är absolut fel. Man måste sitta många år med att hitta svaret på den frågan.

 

Det är som en gungbräda. Om man lutar sig PYTTElite åt vad man vill göra av livet-sidan så har det ingenting med vad meningen med livet är. Detsamma är varför vi finns.

Man kan ju i vilket fall som helst fråga sig varför vi finns. Vi har ju ingen nytta i kretsloppet, vi dödar bara varandra och resten av världen. Jorden skulle klara sig mycket bättre utan oss. MEN varför finns vi när vi inte gör någon nytta? Det är en enkel frågeställning när det gäller meningen med livet. Och ingen har lyckats lista ut svaret än. Dock finns det många teorier om det.

 

Själv tänker jag mig att vi är något sorts virus som är programerade att förstöra. Våran kunskap växer, likaså förödelsen.

 

Jag vill bara påminna att det är omöjligt att komma ihåg något man kommit på angående detta om man inte skriver upp det någonstans. ;p

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...