💬
Logga in
Fuska.se

Hjälp Med Gimp!

11 svar · startad

då ska ni göra en guide till flera riktigt snygga gimp avatars/banners eftersom jag

är så dålig och behöver verkligen hjälp kommer med fler ''krav'' sen

om ni bara ger en länk till en sida på engelska så blir det mindre fm (helst svensk guide) och extra fm om ni skriver här inte ger en länk.

Senast ändrad:

16 May 2006
Nivå 7 · Fuskare

Det jag skulle rekommendera att du gör, är att läsa olika tutorials på http://www.pixel2life.com och sedan sätta ihop dessa effekter till en avatar/banner. Finns inte så mycket "Gör en avatar"-tutorial till varken GIMP eller Photoshop, men visst. Det finns säkert :).

en enkel tut
Nivå 5 · Fuskare

Lol, det är ju inte gimp. Sök på google?

↗ till inlägget

Lol, det är ju inte gimp. Sök på google?

den länken jag lagt upp är visst till en gimp tut(det kanske inte vore så svårta att gissa att det är det nät den ligger i ett forum som heter GIMPtalk)

och brusherna om jag t ex. har en bakgrund som är 75 * 100 och så vill jag ha den 150 * 150 hur gör man då?

Man kan göra bakgrunden jättestor först klämma inn några bruches och förminska.

17 May 2006

hur?det står typ ''reja brushen svartt och vit''

ni brushar ju jättestort

20 May 2006

Vad menar du... Den är svar och vit man kan använda den så och efteråt kan man välja färg genom att fylla ett lager framför med valfri färg, och sedan ändra till lager alternativet överlagring.

24 May 2006

jag förstår inte hur kan man använda den så?

16 Jun 2006
Nivå 4 · Lärling

jag behöver också hjälp

@Great Gonzales man klickar Ctrl+L, på papper så skapades ett nytt lager. markera det och fyll det med färg, gå till lager rutan. Och den där prylen där det står normal, byt till överlagring eller overlayer. Och kolla på bilden den har bytt färg.

@Master.king Med vad? PM..

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in