↗ till inläggetNej,
Om nån har dödat nån så blir det inte bättre om man dödar han.
In i fängelset med dom så dom kan tänka på vad dom gjort ,
och förhoppningsvis inte göra det igen ..
Införskaffa Dödsstraff I Sverige?
Varför citerade du inläggen utan att själv komma med något?
↗ till inläggetVarför citerade du inläggen utan att själv komma med något?
Därför att det sista får orden att avgå.
↗ till inläggetNej,
Om nån har dödat nån så blir det inte bättre om man dödar han.
In i fängelset med dom så dom kan tänka på vad dom gjort ,
och förhoppningsvis inte göra det igen ..
Så du tycker att man ska döda folk för att man inte får plats med alla ?
låter sjukt ..
Självklart inte, men man måste lösa problemet på något sätt om det någon gång framkommer att fängelserna är fulla, då måste man antingen bygga nya med statens resurser och om inte det räcker till så blir man tvungen att höja skatten vilket blir en nackdel för oss.
↗ till inläggetSjälvklart inte, men man måste lösa problemet på något sätt om det någon gång framkommer att fängelserna är fulla, då måste man antingen bygga nya med statens resurser och om inte det räcker till så blir man tvungen att höja skatten vilket blir en nackdel för oss.
tja.. Jag tycker ändå inte att man morde avlida folk.
Som Cyper sa : Dock så begås det inte så pass mycket brott i Sverige så att man egentligen skulle behöva oroa sig.
↗ till inläggetSjälvklart inte, men man måste lösa problemet på något sätt om det någon gång framkommer att fängelserna är fulla, då måste man antingen bygga nya med statens resurser och om inte det räcker till så blir man tvungen att höja skatten vilket blir en nackdel för oss.
Det var jag som sa det. :huh:
Dock så är detta den enda alternativet som funkar om det märks att antalet brott per år ökar hastigt.
okej, alla mänsikor har rätt till en andra chans (att leva) fört fängelse sen avlidning ?
Amen om brottslingarna vet att man kommer få hjälp och inte få dödsstraff så kommer dem fortsätta att döda för nöje.
Vad tror ni? Tror ni inte att kriminälla också har hjärnor som oss.
↗ till inläggetAmen om brottslingarna vet att man kommer få hjälp och inte få dödsstraff så kommer dem fortsätta att döda för nöje.
Vad tror ni? Tror ni inte att kriminälla också har hjärnor som oss.
Nästan alla kriminella har nog mer än en skruv lös, därimot så tror jag ändå att morden eller liknade föminska .
Men det kommer nog inte göra så stor skillnad efter som att som jag sa dom flesta har skrevar lösa lite här och var . Men kommer helt riktigt att fortsätta döda för nöjet och för att dom inte mår bra.
Jag tycker inte att det ska vara dödsstraff.
↗ till inläggetjust det.Jag tycker man ska ha dödsstraff på våldtäkt, mord och grov misshandel. Vanliga saker som stöld eller sånt räcker stora dagsböter och vanlig fängelse.
alla har rätten till ett liv. även brottslingar.
staten är människor.
ingen människa har rätt att döda en annan människa.INGEN!!!
Ja , alla har rätt till ett liv.
-Ingen mäniska har rätt att döda nån , ja .
Men hur många mördare tror du har den lilla faktan i huvudet , jag menar vissa gör det för pengar, vissa gör det för kärlek , vissa gör det för att dom är totalt dum i huvet . Men om du skulle fråga dom , - Har en mäniska rätt att döda nån ? Vad tror du svaret skulle bli ?
Saken jag vill komma fram till är att hur mycket du skriker så kommer dom inte bry sig.
((Hade jag nån mening ? :student: ))
Jag bryr mig inte/angår inte mig
*16000:e svaret i debatt
↗ till inläggetJa , alla har rätt till ett liv.
Men hur många mördare tror du har den lilla faktan i huvudet , jag menar vissa gör det för pengar, vissa gör det för kärlek , vissa gör det för att dom är totalt dum i huvet . Men om du skulle fråga dom , - Har en mäniska rätt att döda nån ? Vad tror du svaret skulle bli ?
Saken jag vill komma fram till är att hur mycket du skriker så kommer dom inte bry sig.
Det spelar ingen roll vad svaret hade blivit, finns det tydliga bevis för att en person had dödat en annan person ska denna person bli avrättad.
Nej!
↗ till inläggetNej, in bakom lås och bom med dom .Ja , alla har rätt till ett liv.
Varför ska den skonas? De kommer ju ut om typ 10 år och visst kan det vara hemskt att sitta i fängelse men när de sen kommer ut ja då kan de göra många hemska saker igen. =(
↗ till inläggetVarför ska den skonas? De kommer ju ut om typ 10 år och visst kan det vara hemskt att sitta i fängelse men när de sen kommer ut ja då kan de göra många hemska saker igen. =(
Eller så kan det vara så att han inte göra "hemska saker igen". Som många har sagt ett antal ggr, alla håller med om att ingen har rätt att ta någon annans liv vad jag har förstått det som, hur f*n skulle ett dödstraff fungera då? Nån måste ju ta livet av han/hon som har fått straffet. Dubbelmoral. Det är inte okej att döda men det är okej att döda dom som har dödat. Finns oerhört många nackdelar med dödstraff, en utav dom är att oskyldigt dömda människor kan få dödstraff, sen efter ett par år när man hittar den riktiga gärningsmannen är det lite för sent.
Hårdare och längre fängelsestraff.
↗ till inlägget*host* fördomar *host*Varför ska den skonas? De kommer ju ut om typ 10 år och visst kan det vara hemskt att sitta i fängelse men när de sen kommer ut ja då kan de göra många hemska saker igen. =(