💬
Logga in
Fuska.se

Ny Admin Kontrollpanel

24 svar · startad

Nivå 41 · Överlegend Bossen Admin
Trådstartare #1

Tillsägningar fungerar så att de läggs in i listan "Visa tidigare tillsägningar" när man ger någon en tillsägning.

%ADRESSTILLREGLER% och liknande ändras automatiskt när man skickar iväg anmälningen. Dessa finns till ifall man vill anpassa meddelandet eller liknande. Några fler frågor? :D

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kanon, perfekt för en lat jävel som jag. ;)

Nivå 10 · Veteranfuskare

;p

Kommer ta ett par veckor innan man in snitsen, men grymt nice ^^

Nice work.

31 Jul 2006
Nivå 7 · Fuskare

Jag har frågor då jag inte förstått :(

Tillsägelser: Hur ger man en tillsägelse då? Är det inte genom att skicka PM som innan och skriva upp på "Tillsägelse-tråden" då.

Visa tidigare tillsägelser? Någon ny knapp som jag missat som ska finnas vid varje medlem eller vadå?

%ADRESSTILLREGLER% och liknande ändras automatiskt när man skickar iväg anmälningen. Dessa finns till ifall man vill anpassa meddelandet eller liknande.
Eh, va? Jag känner mig mycket dum nu som är så frågvis.
Trådstartare #5

KazeN kolla någon anmälning om du inte har gjort det redan ;) Det finns 5 st val.

Om man t.ex. väljer "Ge en tillsägelse" så får personen ett automatiskt PM med tillsägelsen. Vi säger nu att några dagar går och samma person blir anmäld. Du kollar anmälan och tänker att du ska ge en tillsägelse igen. Du väljer dock att trycka på "Visa tidigare tillsägelser" och ser att du nyligen gett en tillsägelse för samma regelbrott. Du väljer nu istället och trycka på "Varna användaren" och ger användaren en varning då han tydligen inte har brytt sig om reglerna.

%ADRESSTILLREGLER% står bland annat med där du ger tillsägelserna och varningarna. Inget och bry sig om då det automatiskt kommer att ändras till adressen till reglerna.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Bug o.O

Kolla t.ex. på denna anmälningen.

http://www.fuska.se/forum/index.php?showto...ndpost&p=827906

Tryck sedan på t.ex. "Tidigare tillsägelser". Sedan tryck på "Visa anmälning" igen, så byts namnet på den som skickade anmälningen till n00b2.

(Man behöver iof inte trycka på "Tidigare tillsägelser", utan direkt på "Visa nmälning")

http://img401.imageshack.us/img401/643/namnlslr8.jpg

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Ah, okej. Då förstår jag. Som No Fear säger är det säkert en vanesak.

No_Fear: Ja, det ser mysko ut... Kanske är de två som har anmält samma inlägg?

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Ah, okej. Då förstår jag. Som No Fear säger är det säkert en vanesak.

No_Fear: Ja, det ser mysko ut... Kanske är de två som har anmält samma inlägg?

Det är så i alla anmälningar.

Btw, om man varnar en person, kan du inte göra så man skickas till typ tråden där han varnades eller överhuvudtaget till fuska.se ;s?

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Då har nog Admin ett bättre svar, om inte n00b2 anmält alla inlägg som är anmälda, vilken chans är mycket liten :P

Trådstartare #10

Buggen fixad ;)

Nivå 10 · Veteranfuskare

Haha, mog1 ;p

Ligger en anmälningar kvar efter att jag tog bort hela tråden utan att "tagit bort" anmälningen.

Trådstartare #12

Du menar fulknepet jag fixade nyss?

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=KontrollPanel

Finns ju en radera där :D

1 Aug 2006
Nivå 6 · Fuskare

Coolt med nytt system :D

Dock har jag en liten sak att klaga på.

Nyss var två inlägg anmälda i samma tråd. När jag då klickade på Ge tillsägelse i ett av inläggen så hamnade tillsägelsealternativen i huvudinlägget (som också var anmält). Jag trodde då att tillsägelsen skulle gälla huvudinlägget eftersom rullmenyn fanns där.

Men när jag skickat iväg försvann rutan som säger att inlägget är anmält i ena inlägget, men var kvar i huvudinlägget.

Med andra ord fick den ena fel tillsägelse :/

Men förutom detta vekrar systemet vara bra :P

Trådstartare #14

Gjort lite ändringar, bland annat ändrat tidigare tillsägningar till tidigare händelser och flyttat på dessa. Onödigt och behöva kolla tidigare händelser på en egen sida, bättre och se dessa direkt istället och kunna agera direkt. Även bra och se om personen har fått en varning mellan tillsägningarna för om regelbrottet inte är allt för allvarligt så räcker ju en tillsägning till om det var en varning emellan.

Har även fixat till så varningssidan fungerar korrekt, dvs att man skickas tillbaka till inlägget igen efter att man varnat. Detta buggade sig lite innan märkte jag.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Går inte att fälla ihop anmälningen igen för mig men tokmycket bättre än förut iaf.

För övrigt kunde man kanske skippa några radbrytningar i tillsägelserna så att de flyter på lite mer.

Ovanstående inlägg skrivet av dig bryter mot §1.12

och

mvh nico

istället för

Ovanstående inlägg skrivet av dig bryter mot:

§1.12

och

mvh

nico

Bara lite småsaker som du kan roa dig med nångång när du passerat 60+ om du vill... :)

Senast ändrad:

Trådstartare #16
↗ till inlägget

Coolt med nytt system :D

Dock har jag en liten sak att klaga på.

Nyss var två inlägg anmälda i samma tråd. När jag då klickade på Ge tillsägelse i ett av inläggen så hamnade tillsägelsealternativen i huvudinlägget (som också var anmält). Jag trodde då att tillsägelsen skulle gälla huvudinlägget eftersom rullmenyn fanns där.

Men när jag skickat iväg försvann rutan som säger att inlägget är anmält i ena inlägget, men var kvar i huvudinlägget.

Med andra ord fick den ena fel tillsägelse :/

Men förutom detta vekrar systemet vara bra :P

Gör så att du tar hand om de första inlägget som bryter mot reglerna först och sedan det andra så skall det fungera fint. Vet hur man kan ordna detta men det skulle ta en del extra prestanda av servern och därav är det bättre om det är som det är.
Nivå 9 · Veteranfuskare

Kom att tänka på att alla återgärder handlar om att bestraffa användaren, kunde man inte lägga in t.ex. Flytta tråden, Lås tråden etc eller varför inte hela moderatoralternativen direkt i samma röda ruta?

Sedan skulle det vara otroligt bra om man kunde få tillgång till "Ge en tillsägelse" även om ingen anmält innan. Och även kunna se tillsägelser som getts utan att någon måste anmäla emellan.

Kom just på att man ju inte kan se de nyheter som redan finns när man godkänner nyheter. Vore bra, annars vet man ju inte om den redan finns eller inte...

Senast ändrad:

2 Aug 2006
Trådstartare #18

Nico, anmäl bara inlägget själv, skriv typ §1.11 och tryck på anmäl, du redirectas då automatiskt till rutan och kan göra en åtgärd ;) När det gäller att flytta lås tråden och dom så vet jag inte om det är en så bra ide då det oftast ändå är bäst att se hela tråden ifall man ska säga till någon mer alt. se hur tråden utvecklats efter det inlägget och då kanske det inte är så smart och låsa tråden ;

Senast ändrad:

6 Aug 2006
Nivå 9 · Veteranfuskare

Två saker:

1. Vad 17 gör jag om jag vill säga till någon för att hon/han bryter mot en signaturregel etc?

2. Kan du inte fixa så alla moderatorer redirectas förbi anledningsformuläret när man trycker Anmäl?

Trådstartare #20

1. Anmäl valfritt inlägg, tryck på ge tillsägelse, anpassa texten och skicka tillsägelsen.

2. Nope, då det måste finnas en anledning. Men det tar ju bara någon sekund och skriva §1.11 och gå vidare.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in