Är det nån som vet hur man lättast fångar den springande legendariska hunden, alltså var man kan hitta den och taktik för att fånga den med mer??
Raiku
man ska ha en oddish och göra sweet scent så att den dyker fram och någon pokémon som kan mean look så att den inte kan rymma :rolleyes:
använd en pkmn som har mean look typ som golbat/gengar.
rakiu är svag mot rock och fire.
Men om jag står och gör sweet scent så hittar jag bara några miljoner andra pokemons :(
ha en pkmn i lv. 40 med mean look först i ditt party.
använd repel och vandra omkring i gräset vid "lake of rage".
använd en pkmn som har mean look typ som golbat/gengar.rakiu är svag mot rock och fire.
Fel, fel Raikou är el och el är svag mot ground (mark)....
neeej!!?
El pokemon är INTE svaga mot rock och fire!
↗ till inläggetRaikou är el och är svag mot ground effektiv mot eld ;)neeej!!?
eld är effectift mot el.
Du kan gå omkring vart du vill i Jotho och leta Raiku, använda alla tidigare tips förutom vissa om vilka typer du ska använda.
El är svag mot mark och tåler el, flygande och stål.
Är supereffektiv mot vatten och flygande.
el är svag mot eld också.
men whatever.
Nej det är det inte, kolla på den här länken om du är så envis
↗ till inläggetel är svag mot eld också.
men whatever.
Var har du fått det ifrån?
JAA Nu vet ja!!
El är ju svag mot eld lol.
Sen när då :huh:
El skadar ej Mark o Mark e superefektiv mot el. Eld skadar som vanligt medan flyg-attacker bl.a e mindre effektiva.
↗ till inläggetNu blev jag :wacko: :wacko:Sen när då :huh:
El skadar ej Mark o Mark e superefektiv mot el. Eld skadar som vanligt medan flyg-attacker bl.a e mindre effektiva.
skojjar du eller!!? :wacko:
ja ja. tillbaka till ämnet: "hur fångar man lättast rakiu?"
som dom sa innan... använd tex golbat lr haunter med mean look och sedan förök att göra den poison, sleep lr något liknande och skada den ner till rött hp...
visst pokemon är lättare att fånga då men med legendariska kan de vara lika svårt att fånga den som om hp skulle vara grön (typ)
jag brukar fånga alla mina pokemon med pokeball men om du inte vill de vilket är ganska svårt så försök med ultra ball...
eller så gör du så att du klonar och får en till masterball...
haunter är smartare än golbat då golbat är flying. fast ball är en bra pkmn boll då den är bra till snabba pkmn.