Och då var communitys slutdiskuterade. Vi återgår till trådens ämne.
Riksdagsval 2006.
Kommer rösta på moderaterna, vad annars?
bra talat !
Moderaternas politik tilltalar bara storstadsbor. Deras aktiva kampanj mot skatteutjämningssystemet gör det mycket ofördelaktigt att rösta på dem i kommunerna utan en större folkökning. Om deras förslag om slopande av systemet skulle drivas igenom skulle hälften av Sveriges kommuner tvingas försättas i konkurs. Denna politik driver de dock endast i storstadsregionerna, för där framställer de saken som att stockholmarna betalar för välfärden i övriga delar av landet. Alla vet att utan skogen och malmen skulle Sveriges ekonomi raseras, men det skulle ju inte vara passande att ta med det i slopandet. Stockholmarna lever på pengar från "glesbygden", så det är väl bara rimligt att man kräver någonting tillbaka.
sossarna har lovat och lovat var fjärde år men har dom nånsin hållt sina löften?hur kan ni veta att dom i den borgliga alliansen ljuger om allt när dom aldrig ens får en chans att få "sitta på tronen".
aha lite stöd tack så mycket :) sossarna sa för 8 år sen :ja vi ska höja barnbidraget så fort som möjligt det blev höjt i år ffs
edit det ska va barnbidraget inte barbidraget :)
Det är det jag inte gillar med Socialdemokraterna, de lovar något; Ändå tar det flera år innan det görs något åt det de lovat.
prexis!
Dessutom. Varför ska ge bort sina pengar man har slitit för på jobbet? Varför ska de gå till soffpotatisar som inte orkar jobba?!
Jag tror att Sd vinner socialdemokraten ;)
vi säger så här blir göran persson statsminister igen då kör jag å bombar riksdagshuset elr nåt <_<
Har dem som tar socialbidrag rätt att rösta? Eftersom dem röstar säkert självklart på Sossarna då.
ja alla över 18 och med svensk medborgarskap får rösta
man måste vara myndig också
↗ till inläggetman måste vara myndig också
18år = myndig ? :unsure:
inte nödvändigt vis. En person som inte kan ta hand om sig själv, kan förklaras omyndig.
Jag står inte ut med alla "Svenssons".
Deras ideologi är; "Det är väl bra som det är, jag röstar väl på Göran igen"..
Nu i oppinionsundersökningar så kanske Alliansen har en chans, men när det väl gäller så faller många tillbaka på Socialdemokraterna.
Jag ser allt för många omotiverade svar från de som röstar på Socialdemokraterna i den här tråden.
Varför är allting som bäst nu?
Det kan mycket väl bli bättre, så ta risken, rösta på ett annat parti.
↗ till inläggetJag står inte ut med alla "Svenssons".
Deras ideologi är; "Det är väl bra som det är, jag röstar väl på Göran igen"..
Nu i oppinionsundersökningar så kanske Alliansen har en chans, men när det väl gäller så faller många tillbaka på Socialdemokraterna.
Jag ser allt för många omotiverade svar från de som röstar på Socialdemokraterna i den här tråden.
Varför är allting som bäst nu?
Det kan mycket väl bli bättre, så ta risken, rösta på ett annat parti.
Varför skulle jag stödja ett parti som vill att endast de framgångsrika räknas.. skit i dom fattiga, skit i invandrarna, skit i dom sjuka. Socialdemokraterna för en bra politik. De flesta har mat i magen och de flesta är friska. Det är tillräckligt för mig. Göran får mig att känna mig trygg i det sverige jag lever i.
// Framtida bidragslevande.
Jaha, men man ska väl inte betala för att någon är lat och inte orkar jobba?!
Man måste söka jobb för att få A-Kassan eller vad det nu är...