Hoppa till innehåll

Riksdagsval 2006.


Boffaroffe
 Dela

Vem ska vinna riksdagsvalet 2006?  

159 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 581
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag tror och hoppas på att Sossarna vinner.

Mest för att Göran Persson är en bra ledare som förtjänar att stanna kvar efter ha varit ganska länge statsminister.

Dessutom så tycker jag inte att Fredrik Reinfeilt ( Stavning ) passar som statsminister, eftersom han har inte " Ledar känslan " om man säger så, han kan helt enkelt inte leda ett land.

Han och hans parti har faktiskt fått en del röster pga att han har uttnyjat Socialdemokraternas dåliga situation genom att kritisera dem.

Inte alls något fint att göra, men vad ska man göra, dem är ju politiker.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag tror att socialdemokraterna vinner. Jag kan inte såmycket ompolitik förutom det jag har läst i skolan och när vi har gjort arbeten om olika partier och jag fick göra om kristdemokraterna och vad jag läste om dem var ju inget direkt positivt valresultat genom åren.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Soffan

Sossarna för mig. Arbetarpartiet har jag hållit för nu ett tag faktiskt. Alla ska kunna ha ett jobb trots att de inte har kunnat få något innan.

Men de skulle faktiskt kunna förbättra partiet istället. Göran är en bra Statsminister men han håller inte greppet längre för mig. Och även så vill jag veta vart alla dessa pengar tar vägen som vi betalar som skatt. Trots att man får gratis sjukvård tills man fyllt 18 år.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det fanns visst redan en sån här tråd, men eftersom att en mod har gjort den så antar jag att det finns en anledning ;)

 

Hursomhelst vill jag att Vänsterpartiet ska vinna. Många har kritiserat deras stös för bidrag och höjda skatter, vilket jag ser är rätt. De höjda skatterna kan ge penger till sjukvård, skolor e.t.c. Utan skatter skulle man kanske tvingas att betala för bra sjukvård och bra skolor, och det skulle man knappast spara pengar på. Plus att dagis och underhållnings faktorer såsom opera och teater skulle börja kosta förfärligt mycket. Och biblioteken skulle kanske måsta ta betalt för att låna ut böcker. Och bidrag är bra, de hjälper folk som har en snar ekonomi, såsom studenter, arbetslösa och pensionärer.

 

Men jag tycker att sossarna duger. De är inte perfekta, men det funkar.

Redigerat av kola king
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Sverigedemokraterna ska jag rösta på. De har en viss kombination av det som jag håller på. Miljön, bland annat, utan att behöva betala skatt för stadsjeepar. Å lite andra smågrejjer. Många med mig kommer rösta på dem å hoppas på att de kommer in i riksdagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Perisoreus

Jag röstade på (s) p.g.a. sättet som frågan var formulerad. (s) är Sveriges största parti och kommer förmodligen även fortsättningsvis vara det. Därför är de ju de som vinner, men det är en annan sak om de lyckas bilda regering. Det vore dessutom bäst att (s) får mycket röster för annars drunknar (mp) och (v) i mängden och deras röster kommer inte att höras. Egentligen så skulle jag själv rösta antingen på (mp) el. (v), men det är svårt att välja. De har båda nämligen en bra mix av rätta åsikter.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker kristdemokraterna eftersom dom inte har några dumma/idiotiska ideer som alla andra partier. folkpartiet är rätt bra också, kommer ihåg att do mville innföra att innan invandrare fick medborgarskap skulle dom lära sig svenska(tyckte det var en rätt bra idee)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Socialdemokraterna hoppas jag kommer vinna, egentligen är jag mer vänster än socialdemokraft men dom svenska kommunisterna är inte för bra =(.

 

Min högsta önskan är att piratpartiet _INTE_ kommer in i riksdanwhatever.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...