💬
Logga in
Fuska.se

En Idé!

28 svar · startad

Karamellkungen
Trådstartare #1

När man går in och ska kolla in fusk eller läsa en recension om ett spel så finns där många bra funktioner så som att man kan se snittbetyget på spelet. Men där finns saker som kan förbättras på den fronten tycker jag. Det skulle vara kul och ha en bild på omslaget eller i från spelet på huvudsidan för spelet och lite kort information om vad det har för kategori och så vidare.

En annan idé som jag har gått och tänkt på en del i dag är att lägga till en regel som lyder så här "Man får inte kopiera fusk från andra svenska spelsidor eller tidningar". Jag tycker att det är rätt lustigt att det inte finns någon sådan regel redan.

Vad tycker ni?

/Delfinen, Forumit.

nja fuken ska jyu spridas så majn borde få kopiera.inte helt men lite av fuskat iallafall

↗ till inlägget

När man går in och ska kolla in fusk eller läsa en recension om ett spel så finns där många bra funktioner så som att man kan se snittbetyget på spelet. Men där finns saker som kan förbättras på den fronten tycker jag. Det skulle vara kul och ha en bild på omslaget eller i från spelet på huvudsidan för spelet och lite kort information om vad det har för kategori och så vidare.

En annan idé som jag har gått och tänkt på en del i dag är att lägga till en regel som lyder så här "Man får inte kopiera fusk från andra svenska spelsidor eller tidningar". Jag tycker att det är rätt lustigt att det inte finns någon sådan regel redan.

Vad tycker ni?

/Delfinen, Forumit.

Den första idén var bra men jag gillade inte den andra (regeln) eftersom:

Det är omöjligt att lägga in fusk som inte finns på andra sidor eftersom man alltid måste skaffad fusket någonstans.

Fuska.se kommer ligga efter eftersom andra sidor lägger in fusk hur bra de vill.

Karamellkungen
Trådstartare #4
↗ till inlägget

Vad tycker ni?

/Delfinen, Forumit.

Jag tror att du missförstod mig. Jag menar att man inte får ta fusk och recensioner från svenska spelsidor. Recensioner skriver man ju själv och fusk översätter man från utländska sidor.

man kan ju ta fusk från svenska sdor

Karamellkungen
Trådstartare #6
↗ till inlägget

man kan ju ta fusk från svenska sdor

Är du medveten om att fusk och recensioner på andra sidor har Copyright?

ja man behöver ju inte kopiera rakt av. du kan ju ha själva iden men skriver olika.

Karamellkungen
Trådstartare #8
↗ till inlägget

ja man behöver ju inte kopiera rakt av. du kan ju ha själva iden men skriver olika.

Jag förstår inte vad du menar kan du förklara lite noggrannare?

du behöver ju inte kopiera den men du kan ju använda fusket.

alltså det kanske står Om du köper 500 poäng och sen så använder du 200 så får du 700 poäng extra. då kan du ju skriva nått annat t ex:

Om du vill ha 700 extra poäng så köper du först 500 och sen anvämnder du 200 precis 200 annars går det inte.

copyrigtht skydet funkar inte

Senast ändrad:

Gillar idén särskillt omslagen och skulla vilja lägga till, medel pris och release datum :)

Karamellkungen
Trådstartare #11
↗ till inlägget

du behöver ju inte kopiera den men du kan ju använda fusket.

alltså det kanske står Om du köper 500 poäng och sen så använder du 200 så får du 700 poäng extra. då kan du ju skriva nått annat t ex:

Om du vill ha 700 extra poäng så köper du först 500 och sen anvämnder du 200 precis 200 annars går det inte.

copyrigtht skydet funkar inte

Jag syftade mer på att man inte får kopierade rakt av eller vissa delar av fusket/recensionen.

Mascar: När spelet släpptes ska givetvis vara med. :)

Senast ändrad:

då fattar jag :)

Det är en jättebra idé men varför ska man inte få kopiera fusk från andra svenska spelsidor? På de flesta sidor skickar man in fusk för att dela med sig till andra så varför skulle man helt plötsligt inte få ta fusk från andra svenska sidor?

Karamellkungen
Trådstartare #14
↗ till inlägget

Det är en jättebra idé men varför ska man inte få kopiera fusk från andra svenska spelsidor? På de flesta sidor skickar man in fusk för att dela med sig till andra så varför skulle man helt plötsligt inte få ta fusk från andra svenska sidor?

För dem har Copyright.

Men varför ska det införas helt plötsligt när i stort sett alla fusk på sidan kommer ifrån andra sidor. Det är väl inte mycket värre än att man skriver ut ett fusk och visar för sina kompisar?

Karamellkungen
Trådstartare #16
↗ till inlägget

Men varför ska det införas helt plötsligt när i stort sett alla fusk på sidan kommer ifrån andra sidor. Det är väl inte mycket värre än att man skriver ut ett fusk och visar för sina kompisar?

Om sidan man kopierar i från har Copyright på deras material får man inte ta saker därifrån. Slutdiskuterat.

det var ju du siom startade tråden. dolphin copyright är nog inte så vanligt på fusk

Karamellkungen
Trådstartare #18

Så här säger www.fuska.se om Copyright lagen och andra sidor gör nog liknande åtgärder...

"Allt material på Fuska är skyddat enligt svensk upphovsrättslag (Copyright) lag.

Detta innebär att allt innehåll, som text och bilder inte får kopieras och är skyddat enligt upphovsrätt om inget annat anges.

Du får alltså bara ladda ner materialet till din dator eller skriva ut men inte sprida det vidare utan skriftligt tillstånd från Fuska.

Märker vi att material tillhörande Fuska har spridits så kommer vi att vidta åtgärd enligt svensk upphovsrättslag vilket kan medföra straff- och skadeståndsansvar."

ok men då är det ju bara att ändra texten lite som jag skrev förut

6 Sep 2006
Moderator Moderator

Så om man själv skrivit en recension på en annan sida, får man inte ta den till fuska.se då, låter det vettigt...

Hur tror du fusken kommer till, tror du någon har kommit på alla sina egna fusk, ALLA fusk på fuska.se kommer från någon annan sida. Alla sidor har inte copyright, men kolla på alla andra fusksidor, har de andra fusk? Kanske finns några undantag, men då är det förmodligen tips man kommit på själv.

Senast ändrad:

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in