↗ till inläggetAlltså, ska man sitta i fängelse ska det vara hårt.
Ett sant fängelse är uppbyggt såhär: Inlåst i princip hela tiden i en mycket liten cell. Inga saker i cellen, bara en madrass, och en toalett. Det ska vara mörkt och inga fönster. De ska få mat inskickat under dörren. Då menar jag usel mat. De ska ha speciella kläder, de ska inte få träffa andra fångar eller andra utifrån. De ska absolut inte kunna tjäna pengar eller roa sig.
Så ska ett fängelse vara, det ska vara hemskt att hamna i fängelse, med såna fängelser minskar brotten.
"Det är inte humant", nej det kanske det inte är, men det är det inte heller att begå brott, och om det inte är humant, spelar det verkligen så stor roll, vi får inte vara så mesiga!
Dagens fälgelser blir bara bekvämare och lyxigare för varje år tionde. Det där med att ha hela cellen I mörker tycker jag var överdrivet, skulle bara skapa massa onödiga problem. Angående maten skal den absolut inte var bättre än skolmaten som den I nuläget är. Folk klagar på att man lägger ut mycket pengar men endå skal brottslingar på fängelser ha det bästa. Ett fängelse skal vara ett ställe som ger en tid att tänka och ångra sig. Fängelserna ska inte vara någon ''rastgård'' där det finns alla möjliga nöjen. Jag säger så här; Ta bort TV:n I cellen och lägg fram en bunt med böcker så dom har något vettigt att göra än att se på massor av smörja på TV:n. Som du säger, ett fängelse ska avskräcka brottslingar! Det ska inte vara något liknande Alcatraz men det skal inte vara som det är nu heller.
Vissa på brottslingar på Alcatraz ångrade det dom hade gjort och blev laglydiga för räddslan att hamna där igen. Andra mådde psykiskt dåligt I fängelset och dess miljö och allt blev sämre. Man måste hitta något som får alla att ändra uppfattning, man ska varken må bra eller dåligt I ett fängelse.
Mannen som dödade Anna Lind hade sökt psykisk vård men fick det inte. ''Han varf frisk.'' Senare kommer det ut att han dödat Anna Lind. Vården kunde ha förhindrat det, men icke gjorde den det.