↗ till inläggetDå ska man ha stöd i ungefär 3månader max tycker jag.Asså det är klart alla kan inte få det jobb dem vill man kan ju inte direkt ge nån helt okunnig person jobb att t ex. desermera bomber bara för att den personen vill det. Alla jobb kräver olika kunskaper.
Riksdagsval 2006.
hehe kolla : piratpartiet :P
↗ till inläggetSverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.
Just de som kan vara felet, de bästa ska ha de bästa jobben. Tex om en person studerat till läkare men det finns för många läkare, ska man kunna byta ut han mot en annan läkare med sämre betyg.
Det låter ju lite hemskt att byta ut dem som redan fått anställning för att det några år senare kommer de som har bättre betyg. Man måste ju tänka påa tt när du jobbat på arbetsplatsen så har du troligtvis lärt dig väldigt mycket, hur det verkligen funkar i arbetet, erfarenhet, rutiner osv.
Dessutom gillar jag inte sänkningen av A-kassan eftersom det tvingar tillbaka folk i lägre avlönade jobb.
Har ändrat uppfattning. Sverigedemokraterna FTW!
Om en del svenskar skulle få nippran och röstar på sverigedemokraterna i den mån att de skulle få in en enda riksdagsledamot, så kan ju denne vara avgörande. Nu när vi har det så jämnt mellan blocken så kan det rent hypotetiskt se ut på det viset att (s), (v) och (mp) 174 platser, den borgerliga alliansen 174 och sverigedemokraterna en. Det skulle ge denne enda ledamot en enorm makt att avgöra i svensk politik och går det då ens att bilda regering? Samtliga demokratiska partier är ju överens om att inte samarbeta med sverigedemokraterna, så då återstår endast att bilda samlingsregering med alla mot en, eller att någon av de borgerliga kommer till sans och inser att det är smartare att ingå i en regering med (s), (v) och (mp).
Det här var bara en hypotes som jag började tänka på efter att Jan Guillou nämnde det i tv.
↗ till inläggetDe tvingar folk och inse att utbildning och att söka jobb är viktigare än att bara sitta hemma och kolla på TV.Det låter ju lite hemskt att byta ut dem som redan fått anställning för att det några år senare kommer de som har bättre betyg. Man måste ju tänka påa tt när du jobbat på arbetsplatsen så har du troligtvis lärt dig väldigt mycket, hur det verkligen funkar i arbetet, erfarenhet, rutiner osv.
Dessutom gillar jag inte sänkningen av A-kassan eftersom det tvingar tillbaka folk i lägre avlönade jobb.
↗ till inläggetSverige skall konkurrera med kompetens och inte låga löner. En sänkning av A-kassan skulle vara en sänkning av minimilönerna och det är helt fel väg att gå för att få nya jobb.
Men snälla nån. För det första så måste du ha jobbat i minst 6 månader och betalat A-kassa för att vara berättigad till den(tror det är 6månader möjligtvist 12). Och sen att påstå att en sänkning av A-kassan skulle betyda att fler folk blir kriminella är ju rent ut sagt idiotiskt. Ska man kanske höja skatterna och införa ett nytt bidrag "bryt-inte-mot-lagenbidrag", vi kan ju kanske försörja alla som är arbetslösa med våra skattepengar så att dom inte blir kriminella.....Och om det nu är så att det är så j*vla svårt att få ett jobb(vilket jag aldrig har lagt märke till) så får man välja börja gör en satsning där istället. T.ex ordna upp en ordentlig arbetsförmedling, den vi har idag är värdelös och jag förstår inte varför folk ens gör sig besväret att gå dit. Bra mycket lättare att söka jobb på egen hand.
Alltså det finns asmånga som struntar i och jobba vit så dem lever på a-kassan och jobbar svart. Dem får mer än vad vitjobbare får det.
Jag tycker att a kassan borde sänkas efter varje månad man är arbetslös, men inget parti har den åsikten,..
Alliansen har förklarat varför dem vill sänka a-kassan men hela tiden så kommer vänsterpartierna och säger. Hur ska sänkt a-kassa ge fler jobb.
Jag undrar varför A-kassa skulle ge fler jobb...
Vi hade skolval idag, röstade på Sverigedemokraterna.
Finns många som slutar och söka jobb eftersom a-kassan försörjer dem ordentligt ungefär som deras jobb fast utan att anstränga sig. Men sänks det så kommer dem flesta anstränga sig mer för att söka jobb eftersom dem blir tvugna. Och istället för a-kassan så kan man använda pengarna för att fixa flera jobb.
Företagen har ju inte råd och anställa hur många personer som helst.
↗ till inläggetJag undrar varför A-kassa skulle ge fler jobb...
Jag med, _hemskt_ gärna. Det är inte för att det svenska folket är lata, snarare att det inte finns jobb att söka.
Jag blickade in i kyrkan men jag såg ingen Gud.
Slasktratt. Vad har Gud och göra med det här?
Istället för att lägga pengar på bidragsystemet så är det bättre och lägga pengar till jobb. Då har företagen råd att anställa mera så behöver inte många leva på Bidrag.
Exakt, som moderaterna säger, mer jobb, mindre bidrag. Det skulle fungera bäst då.
Om vi säger så här. Sossarna är ett mycket dåligt parti men en del svenskar har inte insätt det. Vänsterpartiet är en samling J*vla komunister.
Göran Persson kanske är en duktig statsminister, han är bra på att hjärn tvätta folk och håller aldrig vad han lovar. Socialdemokraterna är omodernt, gammalt sätt att tänka på. Jag hoppas att sossarna förlorar men jag har en stor känsla av att de kommer att vinna.
Sossarna har så j'vla mycket skatter, en av de högsta i världen, o sen så är sjukvården skit dålig.
Folk tror det går bättre och bättre men det är faktiskt tvärtom. Göran Persson köpte ett knotor för 8 miljoner från skatte pengarna.
Jag röstar ett stort NEJ till sossarna.
Han köpte en ville för 14miljoner av skattepengar.
Alltså vi gör som alla länder. Sänker skatten=Billigare för företagen och anställa nya. Företagen anställer nya=Flera jobb. Såklart vill företagen anställa mer personal men det är så himmla dyrt och betala lönerna och skatterna.
↗ till inläggetOm vi säger så här. Sossarna är ett mycket dåligt parti men en del svenskar har inte insätt det. Vänsterpartiet är en samling J*vla komunister.
Göran Persson kanske är en duktig statsminister, han är bra på att hjärn tvätta folk och håller aldrig vad han lovar. Socialdemokraterna är omodernt, gammalt sätt att tänka på. Jag hoppas att sossarna förlorar men jag har en stor känsla av att de kommer att vinna.
Sossarna har så j'vla mycket skatter, en av de högsta i världen, o sen så är sjukvården skit dålig.
Folk tror det går bättre och bättre men det är faktiskt tvärtom. Göran Persson köpte ett knotor för 8 miljoner från skatte pengarna.
Jag röstar ett stort NEJ till sossarna.
Ge namnet på den punkt Göran inte hållit?