↗ till inläggetOljan kommer att försvinna för gott om sisådär 30-50 år, och det kommer att skapa en väldans med problem runt om i världen.
94 % av all transportutrustning fungerar pga oljan och när denna produktion tar slut så slutar det med att affärerna bla inte får tillräckligt med varor samt banker som inte får pengalaster varje måndag.
Om nu vi ska fortsätta med bensindrivna fordon så kommer vi att ligga dåligt till i tekniken när oljan väl tar slut.
Om man redan nu börjar med att skapa milövänliga bilar som kan drivas med ett antal ämnen som tex etanol och väte, så kommer vi att ha skapat fordon som inte är beroende av oljan/bensin.
Jag gjorde själv ett test på Ungval.se och det visade sig att jag som 76 % är Socialdemokrat vad gäller ett visst antal punkter, som tested baseras på.
Dock så vet jag inte om jag har samma åsikter när jag får rösträtt om vid 21-årsåldern, eller om jag ens vill rösta alls.
Jag gillar vissa punkter ur varje parti så det blir väldigt svårt att verkligen stå för ett parti och engagera sig när partiledaren för detta parti debatterar i media.
Bara för att vi kör bensindrivna bilar i dagsläget så betyder det inte att utvecklingen av alternativa bränslen står still. Varför ska vi spara på oljan? Vad tjänar det till. Antingen så tar oljan slut eller så spar vi oljan till... jadu, vad ska vi spara oljan till om vi nu inte ska använda den? Man kanske kan ha en årlig fest då alla får nyttja olja.
Om vi nu ska använda den olja vi har kvar så kommer vi att förorena, oavsett om vi använder den nu och den tar slut om ca 50år eller om vi snålar på den och den tar slut om ca 150år.