Vad släpper etanol-bilar för avgaser?
Jorden Blir Bara Sämre Och Sämre
Man kan byta ut något i bilen så att man kan använda etanol som drivmedel, men om man "monterade" det fel, så skulle man förstöra miljön ännu mer än vad bensin orsakar.
↗ till inläggetMan kan byta ut något i bilen så att man kan använda etanol som drivmedel, men om man "monterade" det fel, så skulle man förstöra miljön ännu mer än vad bensin orsakar.
Vad är det för nåt man byter ut?
Jag vet inte, det var därför jag skrev "något". ;)
Det är lugnt om 50 år tar oljan slut, Och då kan jorden reparera sig! <_<
Oljan kommer inte att ta slut om 50 år. Man tror att man endast hittat 5% av all olja som finns i världen under de senaste hundra åren.
@Ripto: Man tror det, men man vet alltså inte. Var ska man ta all olja i från då, som inte har hittat än? Storma in i Sverige och bang, boom, bang, yeah vi hittade lite olja. Kom igen, nu förstör vi världen.
Inom 50 år så borde ozon-lagret vara lagat för annars är det ju ingen vits att köra någon bil om den ändå kommer brännas upp.
↗ till inläggetMan kan byta ut något i bilen så att man kan använda etanol som drivmedel, men om man "monterade" det fel, så skulle man förstöra miljön ännu mer än vad bensin orsakar.
På många bilar som har en elektronisk flerpunkts bränsleinsprutning så kan man köpa ett system som etanolkonverterar bensinmotorer. Men som jag har nämnt tidigare så kommer bilen att dra mer bensin/alkohol, ungefär en sisådär 30% mer än om man skulle har kört på bensin. Det vi ska lägga ner pengar på är att minska utsläppen från bensinmotorer.
Etanol är naturligt, billigt och effektivt så varför görs det inte reklam om etanolbilar då?
↗ till inläggetEtanol är naturligt, billigt och effektivt så varför görs det inte reklam om etanolbilar då?
Det görs reklamer om etanolbilar, men effektivt är det väl knappast jämfört med bensinen. Dom flesta etanolbilar kan även gå på bensin så etanolbilar i sig är väl inte så miljövänliga.
Då är ju etanolbilar ganska onödiga om de kan drivas med hjälp av bensin. Enligt mig så är det bara bilar som går på miljövänligt bränsle som ska få lov att kallas "miljöbilar".
↗ till inläggetDå är ju etanolbilar ganska onödiga om de kan drivas med hjälp av bensin. Enligt mig så är det bara bilar som går på miljövänligt bränsle som ska få lov att kallas "miljöbilar".
Men man behöver inte ha bensin i tanken på en etanolbil för då blir det ingen vits med att ha en etanolbil om man har bensin i den.
Det är just det jag menar, thOOrd sa ju att etanolbilar även kan gå på bensin.
Etanol bidrar inte till växthuseffekten lika mycket som bensin gör.
Fattar du inte vad jag skriver eller? Etanol bilar kan drivas med både etanol och bensin.
↗ till inläggetSluta utvekla kärnkraftverk. Släpper ut så himmla mycket gaser.
och arbetet skulle sölas ner tack vare att det tar folk längre tid att ta sig till platser.
vi hade inte fått ett bättre samhälle, snarare likadant fast med sämre arbetskraft.
Vad vi än gör så skjuter det bara upp dagen då allt går åt h*lvete, men jag tänker inte leva som nån jäkla trädkramare o miljönisse bara för att senare generationer ska få det "bättre"
bara jorden är kvar i typ 70 år till är jag nöjd iaf :)
↗ till inläggetbara jorden är kvar i typ 70 år till är jag nöjd iaf :)
Vad är det för snack? Ska jorden inte finnas längre så?
Vad han menar är att om ca 70 år så kommer han vara död, och då skiter han i vad som händer, eftersom det inte påverkar honom -.-'