💬
Logga in
Fuska.se

Tredje Världkriget?

282 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare

ni som tror att det kommer bli ett tredje världskrig, varför tror ni det? hur vet ni vad som händer i världen och i USA? (som alla tror kommer starta lr kommer göra en heldel när det händer). Tv o tidningar talar inte alltid sanning ska ni veta

PS. jävligt dåligt skrivet av mig fattar det knappt själv, menmen DS.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Varför: För att vi människor är som vi är

Hur: Ingen vet, allt i tråden är bara spekultationer

USA: Eftersom de gillar att leka världspolis så kommer de garanterat vara inblandade på ett eller annat sätt.

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Varför: För att vi människor är som vi är

Hur: Ingen vet, allt i tråden är bara spekultationer

USA: Eftersom de gillar att leka världspolis så kommer de garanterat vara inblandade på ett eller annat sätt.

Som vanligt.

USA har alltid på ett eller annat sätt varit inblandade i krig, då menar jag inte alla, men överdrivet många.

Senast ändrad:

"leka" världs-polis? skulle säga att det är precis vad de är.

och jag menar inte det på ett dåligt sätt heller.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Som FN fast på ett dumt sätt menar du..??

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Nej i FN igår alla nationer (nästan) dom menar nog mer som CIA o sånt, lr?
28 Oct 2006
Nivå 10 · Veteranfuskare

Att dem lägger i sig i nästan allt och vill ha kontroll över andra länder som dem ser som ett hot, och det finns säkerligen fler saker dem håller på.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

FN skapades för att bringa fred i världen, det är USA som är de riktiga poliserna, dessutom bär sig Bush riktigt illa åt.

29 Oct 2006
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Är det inte val där snart..??
31 Oct 2006
Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

2008-2009 är det val där tror ja <_<
Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

ni som tror att det kommer bli ett tredje världskrig, varför tror ni det? hur vet ni vad som händer i världen och i USA? (som alla tror kommer starta lr kommer göra en heldel när det händer). Tv o tidningar talar inte alltid sanning ska ni veta

PS. jävligt dåligt skrivet av mig fattar det knappt själv, menmen DS.

Hmm, intressant påpekande.

Anledning till att jag tror att det kommer bli ett WW3, är främst för att hela vida världen beter sig som den faktiskt gör. Och nej, Sverige är säkerligen inget undantag. Men siktar främst på USA, Nordkorea, Irak, u name it.

När jag var mindre och inte så politiskt insatt trodde jag att man förklarade krig eller började döda andra lands människor för att man var dum i huvudet, en idiot eller bara väldigt sur. Nu något år senare tror jag att kommit fram till att frågan "Är man konstig om man startar krig, eller är man konstig om man inte gör det" är en väldigt bra filosofisk synpunkt.

Att kriga är typ vardagsmat, och med ett land som USA som världshärskare kan det knappt sluta på något annat sätt. Landet är en stor näve med mördare.

Och håller med dig att det aldrig spridits så mycket lögner som via litteratur, men man får ändå ett helhetsintryck vad som händer runt om i världen, och man kan inte bete sig som folk gör och tro att det ska "fortsätta" vara fred.

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Då är det jag som hört fel.
3 Nov 2006
Nivå 13 · Mästerfuskare

läste någonstans för ett tag sen att USA har utvecklat laser gevär som kan göra fienderna permanent blida. tror ni att det vapnet kommer att användas i WW3?

Nivå 12 · Mästerfuskare

eeh... du kan bli permanent blind av en sådan här

http://www.arctia.org/lasersidan/laserpek.jpg

Nivå 7 · Fuskare

själv tror jag att WW3 inte kommer att inträffa om minst 2 generationer till, fast jag kan ju ha helt fel

Nivå 13 · Mästerfuskare
↗ till inlägget

eeh... du kan bli permanent blind av en sådan här

http://www.arctia.org/lasersidan/laserpek.jpg

ok men du blir permanent blind om du blir träffad i ögonen.
Nivå 12 · Mästerfuskare

Jag fattar inte grejen. Vad skall man med ett komplicerat gevär till när man lika gärna kan använda en laserpenna ? Dessutom måste man träffa i ögonen med geväret, vilket bara är svårt och jobbigt.

Nivå 13 · Mästerfuskare

strålen är betydligt tjockare och det är lättare att sikta med ett gevär än med en laser penna. och om 50 eller mer när WW3 förmodligen bryter ut kommer dom säkert vara ännu faligare/kraftigare. som den star wars nörd jag är så kan man ju alltid hoppas.

Nivå 12 · Mästerfuskare

Men ögonen är små. Det är mycket säkrare/snabbare/enklare att bara döda fienden

Nivå 13 · Mästerfuskare

tänk framåt. om en så där 70-100 år. då kanske lasergevären dödar eller bränner söder saker. :)

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in