💬
Logga in
Fuska.se

Amerikanska Eluttag

13 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

går det att använda till exempel ett gamecube frå amerika här i sverige och om inte vad händer då och vad kan man i så falla gjöra så att man kan använda det ??????

Nivå 12 · Mästerfuskare

Om det inte funkar så händer det att det inte funkar... Då får du köpa en adapter.

Nivå 11 · Veteranfuskare

Det borde väl funka.

Varför inte..??

Amerikanska och Svenska Gc är väl likadant konstruerade..??

Nivå 10 · Veteranfuskare

Nej, det går inte. Amerika har en annan typ av uttag, så du måste köpa en speciell adapter som Guggo sa. Du kan köpa det på TeknikMagasinet, tror jag.

Nivå 11 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Nej, det går inte. Amerika har en annan typ av uttag, så du måste köpa en speciell adapter som Guggo sa. Du kan köpa det på TeknikMagasinet, tror jag.

Aha okej. :P
31 Oct 2006
Nivå 3 · Lärling

Har för mig att det har en annan styrka i jacken också, så du bör inte försöka plugga in det utan adapter. Villket bara en idiot skulle göra då det inte kommer passa=)

1 Nov 2006
Nivå 3 · Lärling
↗ till inlägget

går det att använda till exempel ett gamecube frå amerika här i sverige och om inte vad händer då och vad kan man i så falla gjöra så att man kan använda det ??????

Det ska väl funka i Amerika också.. :)

2 Nov 2006
Nivå 3 · Lärling

Alltså, i USA kommer det en helt annan ström mängd från uttaget, jag vet själv eftersom jag har bott där ^^ . Men de finns ju saker som kan fiixa det :P

USA har spänningen 110 i eluttagen så det händer inget allvarligt om man pluggar in något utan adapter.

Nivå 10 · Veteranfuskare

Sandkaka, det går inte ens att plugga in något utan adapter. Europa och Amerika har helt olika uttag. Europa har 2 pinnar till uttag men Amerika har 3. Det fungerar bara inte utan adapter.

↗ till inlägget

Sandkaka, det går inte ens att plugga in något utan adapter. Europa och Amerika har helt olika uttag. Europa har 2 pinnar till uttag men Amerika har 3. Det fungerar bara inte utan adapter.

england och skottland har också tre så de är inte ensamma
↗ till inlägget

Menade transformator, ursäkta mig..

Eftersom låg spänning inte kan skada något som kräver högre, alltså.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Låg spänning är likamed ett GC som inte vill funka ordentligt eller starta överhuvudtaget :P För låg spänning :P

Om jag inte har lärt mnig fel så tror jag att vi har olika frekvenser i eluttagen också... Tror det var så det var. Rätta mig om jag har fel om någon vet hur det ligger till...

Senast ändrad:

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

england och skottland har också tre så de är inte ensamma

Det finns säkert flera länder i Europa som också har tre, men för det mesta har vi i Europa 2 och de i Amerika 3.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in