💬
Logga in
Fuska.se

Big Bang!

628 svar · startad

Du vet, det finns faktist något som kallas sagor. Och sen finns det något som heter det gamla testamentet och nya testamentet.

↗ till inlägget

det finns inga sådana svar.

absolut inga bevis heller, allt som finns är tron på vad Jesus gjort.

jag kan också gå på vatten, om det är tillräkligt grunt, dyrka mig.

jag kan åka på vattnet med vattenskidor, dyrka mig.. exakt samma sak ffs

Är att åka vattenskidor samma sak som att gå på grunt vatten ?

Hur som helst så tror inte jag att Jesus gick på vattnet. (visst, kanske på is)

3 Nov 2006

min teori om universums uppkomst är att allt i grund och botten är runt. atomer är runda, elektroner är runda (helt runda!) jorden är rund, solen är rund, omloppsbanor är runda. jag tror att till och med tiden är rund, den har ingen början och inget slut.

eller så skapades universum i andra dimensioner som vi aldrig kan förstå.

eller så är det så enkelt att inget existerar överhuvud taget. allt kanske bara är en illusion.

↗ till inlägget

min teori om universums uppkomst är att allt i grund och botten är runt. atomer är runda, elektroner är runda (helt runda!) jorden är rund, solen är rund, omloppsbanor är runda. jag tror att till och med tiden är rund, den har ingen början och inget slut.

eller så skapades universum i andra dimensioner som vi aldrig kan förstå.

eller så är det så enkelt att inget existerar överhuvud taget. allt kanske bara är en illusion.

Nej... Jorden är tillplattad vid polerna, samma sak med solen, och omloppsbanorna är elleptiska.

Men jag förstår din poäng.

ja dom är iaf inte fyrkantiga.

och ingenting är helt rund förutom elektroner.

ok bigbang var en fet smäll då glukon-plasma rann tempraturen var på 25 000 000 000 000 °c och allting var extremt komprimerat därav temperaturen. jag tror på big bang till 100%

↗ till inlägget

ok bigbang var en fet smäll då glukon-plasma rann tempraturen var på 25 000 000 000 000 °c och allting var extremt komprimerat därav temperaturen. jag tror på big bang till 100%

eeh... nej ? Förklara lite tack.

enligt fysiker är planeter etc runda vid polerna eftersom planeten snurrar..

"På grund av dess rotation är den något tillplattad vid polerna"- http://sv.wikipedia.org/wiki/Jorden

Enligt varendaste bok, lärare,tv-program,fysiker jag någonsin har läst/sett/pratat med så är jorden plattare vid polerna.

↗ till inlägget

hur komprimerat något är har inget med temperaturen att göra. metall i fast form är mycket mer komprimerat än t.ex. luft men båda ämnerna kan ha samma temperatur utan att deras fysiska tillstånd ändras. tempraturen bildas av atomernas och molykylernas friktion mot varandra.
10 Nov 2006

big bang är det ända troliga... för jag är inte troende! :o

12 Nov 2006

Jesus finns och fanns!

Har ingenting med big bang att göra om religionen, men vissa tror väll att en j*vla smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv.

↗ till inlägget

Jesus finns och fanns!

Har ingenting med big bang att göra om religionen, men vissa tror väll att en j*vla smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv.

antar att du är lite spirituell/andlig där...

Att jesus fanns kan jag dock hålla med om :)

And just for the record, Big Bang var ingen "smäll"

Haha jo jag är troende men inte direkt någon som går i kyrkan och läser bibeln.

Han finns visst ;) Elvis finns ochså äveno m han e död.

Jag vet men "kollision" eller vad man nu ska kalla den.

13 Nov 2006
↗ till inlägget

smäll skapade något så otroligt som sinnen och liv.

ehh, oj och vilken vetenskapsman har sagt nåt sånt?

svårt att förstå att sånna grejjer, liv, sinnen etc utvecklades miljarder år efter "smällen" (igentligen en enorm expandering..)

↗ till inlägget

kan du bevisa att Jesus finns? nej det kan du antagligen inte. så det är bara något du tror eller hoppas. inte för att det måste vara fel jag bara ville påpeka det.

Senast ändrad:

Klart man kan bevisa att Jesus finns ;)

Alla forskare är överenns om att Jesus har funnits sedan om han är gudomlig osv är lite upp till var och en att tro på.

Jesus förklarades inte som gudomlig försänn ca 300 år efter kristus födelse, innan dess räknades han som en stor profet och en man som utförde mirakel.

Det var först långt efter det som han utsågs som gudomlig och Guds son, men sånt fakta kan man inte bry sig om tror man på det så gör man bara det ;)

↗ till inlägget

nö, Big Bang var en expansion :)

Alltså som jag ser det så har jesus funnits. Han är död, och där med finns han inte längre.

18 Nov 2006

Finns inga vetenskapliga bevis på att Jesus fortfrande finns, finns heller inga vetenskapliga bevis på att han inte finns.. <_<

Jesus har alltid varit del av Gud, står i bibeln att han var Guds son redan då.

Bigbang förklarar itne hur allt i världen uppstog, det förklar bara att materia och energi redans fanns och sen explodera/expandera.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in