💬
Logga in
Fuska.se

Jag Har Liten Fråga När Folk Skriver Rouge.

24 svar · startad · 🔒 låst

Jag undrar varför det är så svårt och fatta att det inte stavas Rouge! Det stavas Rogue, undrar varför det är så svårt och förstå det.. Diskutera om det, tycker ni det är iriterande? Vad gör att det blir så?

alla skriver PREIST/PRIST också, whinar jag för det? Rouge känns mer grammatiskt korrekt.

Nivå 5 · Fuskare

Sant Rouge låter mera "korrekt" fast aja.. priest har jag aldrig sett nån skriva konstigt på.. O.o spelar väll på en bra server.. :D haha...

* folk kan stava fel

* rouge låter som sagt mer korrekt, dock så är rouge ju smink..

* vem bryr sig?

Nivå 2 · Novis

japp vem bryr sig inget att sucka om

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag undrar varför det är så svårt och fatta att det inte stavas Rouge! Det stavas Rogue, undrar varför det är så svårt och förstå det.. Diskutera om det, tycker ni det är iriterande? Vad gör att det blir så?

hallå, de e som att ja skulle skriva "asså, ja fattar inte att folk skriver iriterande, med ETT r, HALLÅ!! du bor ju till och med i sverige, så svenska e liksom ditt språk :) men folk från andra länder har ännu svårare att stava på ett annat språk, och rogue är inte nåt "normalt" ord som används i den vanliga engelskan. tänk till lite :D ooch, no offense ;) mena inte att du e konstig för att du glömde ett r, jag kan också stava fel ibland, tog bara det som exempel.

Det är väl inte så konstigt att folk stavar fel ibland. :huh:

Nivå 3 · Lärling

Nepp specielt dom som är små om inte kan stava så bra :P

Nivå 6 · Fuskare

Nästan alla skriver rouge

Alla förstår när man skriver rouge

jag skriver alltid rogue =)

blivit som en bra vana lixom xD

Nivå 7 · Fuskare

Det som stör mig mer är folk som skriver macron och spammar skit i lfg. Längtar verkligen till bc när lfg channel byts ut mot ett gui. Äntligen slut på skitsnacket. Håll det i /g så blir allting mycket bättre.

Det som stör mig mer är folk som skriver macron och spammar skit i lfg. Längtar verkligen till bc när lfg channel byts ut mot ett gui. Äntligen slut på skitsnacket. Håll det i /g så blir allting mycket bättre.

Exakt shacti, jag stör mig på när folk chattar och diskuterar om något i looking for group.

Nivå 6 · Fuskare

Jag irriterar mig på att folk skriver rouge -.- ... det heter ROGUE, jag brukar ignorera alla ''LF rouge to open lockbox'' I trade channel. Och hur f*n kan rouge låta mer grammatisk korrekt ? Oo Om du är en sån som stavar rätt, så stava rogue rätt. >.>

17 Nov 2006
Nivå 2 · Novis

och om du kan utala så borde du fattar varför rouge låter mera korekt, och stör du dig på att folk som skriver rouge så stör du dig nog på mycket och att ignonera sånna som skriver de är lite överdrivet

Senast ändrad:

Rouge betyder smink! Inte bandit, skurk eller något som Rogue betyder! Så man borde fatta vad man skriver.

19 Jan 2007
Nivå 6 · Fuskare

Rouge är en färg ..Därför ska man skriva rogue.

Senast ändrad:

20 Jan 2007
Nivå 9 · Veteranfuskare

Big difference, vem bryr sig om nån skriv rouge? OMG! HAN SKREV ROUGE! DÖ! WHIPA DIN JÄVEL! DÖÖÖÖÖÖÖ!! -.- Ne.. Rogue eller Rouge... Spela roll.. dem skriver pally istället för paladin, ska jag börja whina för det?

Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget

Big difference, vem bryr sig om nån skriv rouge? OMG! HAN SKREV ROUGE! DÖ! WHIPA DIN JÄVEL! DÖÖÖÖÖÖÖ!! -.- Ne.. Rogue eller Rouge... Spela roll.. dem skriver pally istället för paladin, ska jag börja whina för det?

Men alltså rouge är en färg. Det är ju som att säga röd istället för hunter. :ph34r:

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

rouge är röd på franska ja, men om man ska snacka franska får man spela på franska servrar..

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Pally är en förkortning... Rouge är ett stav fel :P

Och själv så har jag aldrig i hela mitt liv sätt någon som skrivit rouge och märkt det :S

Jag läser ganska snabbt så jag märker knappt såna ovanliga stavfel.. Men det är viktigt att kunna stava rätt så att man inte blir hårt dissad av andra

21 Jan 2007
Nivå 6 · Fuskare

Det är knappast någon som dissar en på WoW för att man skriver rouge istället för rogue "

🔒 Tråden är låst och kan inte längre besvaras.