Det har börjat ploppa upp en del trådar om Wii och PS3 ett tag i "övriga konsoller"-forumet. Är det inte dags att dessa får varsina egna forum?
Nya Underforum
När konsollerna kommer ut i Sverige får de ett eget forum, som det alltid har varit.
Tycker det skulle vara bättre om man hade enskilda subforum att diskutera i om det ämnet forumet handlar om tillsvidare att konsolen haft release i Sverige. Eller? :)
Om övriga konsoller finns så varför klaga?
↗ till inläggetAlla andra konsoller har ju egna forum (i stort sett) Och med tanke på att dessa två är de hetaste diskussionsområdena så borde de få sina egna underforum.Om övriga konsoller finns så varför klaga?
- Det är väl inte meningen att det ska bli smockfullt av en typ av trådar i ett övrigt-forum.
jag tycker också att det är dåligt att dom får det när dom släpps, är trött på att leta igenom Övriga.. när jag vill hitta Wii-trådar + att man måste ha 4 tecken i sökordet om man söker så jag vill ha ett Wii forum
↗ till inläggetFör att om det finns ett forum innan konsollen kommer ut så blir det oftast bara massa skitsnack t.ex; "VILKA LÄNGTAR TILL PS3????", "VILKET SPEL SKA DU KÖPA FÖRST???", "WII SUGER", etc. Men det är ju inte upp till mig att bestämma något sådant, men Micke brukar köra på samma spår som jag.Om övriga konsoller finns så varför klaga?
Varför skulle det bli mer "skitsnack" bara för de fick egna forum?
I sådana fall får väl moderatorerna ta bort det som de tycker är onödigt.
Vaddå tror du dom gillar och rensa och låsa eller?
Men herregud, vi skapar ju inte nya forum för att det ska komma fler skitinlägg, utan för att det ska vara behändigare och bekvämare. Mer praktiskt helt enkelt.
- Varför tror du dem är moderatorer?
Vi moderatorer har egentligen inte någon större inverkan på om det ska läggas till/tas bort något forum/underforum. Visst, om vi märker något, så hojtar vi till till admin, men annars så kommer det när det kommer. I regel brukar en konsol få sitt eget forum när det släppts.
Sen så låser vi inte varenda liten tråd när trådskaparen tycker att det börjar bli tjafsigt, det kan fortsättas att disskuteras, även om man kanske inte kommer någon vart.
Okej, men PS3 och Wii har ju släppts nu! :P
1:Den har inte släppts i Sverige.
2:Den här hemsidan är Svensk.
↗ till inläggetEftersom det ungefär behövs en tråd som kan täcka det mesta när en konsol inte har kommit ut. Visst det blir lite åt officell tråd hållet, men det funkar ju mycket bättre att ha en tråd i övriga konsoller forumet där det snackas lite försnack än 50 st i ett eget forum där hälften handlar om vilket spel du ska köpa. :)Varför skulle det bli mer "skitsnack" bara för de fick egna forum?
I sådana fall får väl moderatorerna ta bort det som de tycker är onödigt.
Och som Draghon sa, det är Micke som bestämmer.
↗ till inläggetnu när man kan provspela Wii som borde det komma ett Wii-forum :P1:Den har inte släppts i Sverige.
Men "övriga konsoller" är inte till för att lägga till massa subforum, lika bra att diskutera i forumet.
↗ till inlägget1:Den har inte släppts i Sverige.
Man kan ju alltid försnacka om en konsoll innan den kommer.
↗ till inläggetVad har det med saken att göra, får vi inte snacka om saker som inte "finns" i Sverige?1:Den har inte släppts i Sverige.
jag tycker hur som helst att det borde skapas forum för dem.
Ska försöka komma på lite fler trådar att skapa! xD
↗ till inläggetOch det gör man på ''Övriga Konsoller''.. Punkt slut!1:Den har inte släppts i Sverige.
Eller vet du inte vad Övrigt betyder?
Donken jag skulle chansa på att han vet vad övrigt är, vad tror du själv?
Däremot ska inte en övrigt kategori, enligt mig, domineras av en typ av trådar. Märker man att ämne är hett omtalat så kanske det är dags för en egen forumsektion för det ämnet.