💬
Logga in
Fuska.se

Lägger In Nya Sprites!

15 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag har ett ganska simpelt problem igentligen! Men jag håller just på med ett spel och jag har skaffat lite nya sprites till det, men nu är det som det svåra(?) kommer in! Hur ska jag få in dom nya spritsen till mina gamla sprites??

Tacksamm för svar!

Jag vet inte vad sprites är, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men du kanske kan förklara vad sprites är för någonting?

Nivå 4 · Lärling

snakar du om gamemaker eller?

forsman: det är typ "gubbar" i gamemaker, om man ha nu snackar om gamemaker ;) ^^

Nivå 6 · Fuskare Bajare
↗ till inlägget

Jag vet inte vad sprites är, så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Men du kanske kan förklara vad sprites är för någonting?

Ännu ett exempel hur du kan spamma ett inlägg?

Nivå 4 · Lärling
↗ till inlägget

Jag har ett ganska simpelt problem igentligen! Men jag håller just på med ett spel och jag har skaffat lite nya sprites till det, men nu är det som det svåra(?) kommer in! Hur ska jag få in dom nya spritsen till mina gamla sprites??

Tacksamm för svar!

menar du lägga in dom som sub sprites eller bara ersätta dem?

Är det bara bilder så är det väl bara ersätta de gamla bildfilerna med de nya?

- Fast då måste de ju så klart ha samma dimensioner och filnamn som de gamla.

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #7

Inte ersätta utan att lägga in dom i en annan fil där det redan finns massa sprites. Och sprites är inte bara till Game Maker ifall nån trodde det.

Är det en vanlig bildfil du snackar om? i sådana fall kan du ju bara redigera den med valfritt bilredigeringsverktyg.

När jag höll på I RpgMaker för länge sedan så använda jag alltid iDraw, därför att det var så enkelt och behändigt för just tiles och sprites! (:

21 Nov 2006
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #9

Men asså frågan var hur man lägger in spriten? Det går ju inte bara att klippa in den! Men kan nån göra en steg för steg guide då? Jag har den nyaste photoshop ifall ni undrar!

22 Nov 2006

Varför går det inte bara att klippa in?

Nivå 7 · Fuskare

Skriv till mig på msn om det är till Eclipse om det är på gamemaker så vet jag inte...

Eclipse? Vad är det? Jag känner bara till java-utvecklingsmiljön Eclipse.

24 Nov 2006
Nivå 8 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

Men asså frågan var hur man lägger in spriten? Det går ju inte bara att klippa in den! Men kan nån göra en steg för steg guide då? Jag har den nyaste photoshop ifall ni undrar!

För det första: Vilket program använder du? Game Maker?

För det andra: Eclipse är något program man kan koda program och spel(?) i.

4 Dec 2006
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #14

Jag använder elysium

5 Dec 2006

Men alltså, Filiandor, vad är det du vill göra? Och vad är Elysium?

Är inte spritesen en enda stor bildfil? Är det inte bara att redigera den?

6 Dec 2006
Nivå 1 · Novis

jag vet vad sprites är men jag kan inte hjälpa dig

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in