Twiztha_MF
Man ska inte kasta sten i glashus. Du stavar inte heller som en kung eller ens i närheten, säger inte att jag gör det. Men det inlägget var extremt, kanske medvetet?
----------------------------------
Jag tycker personligen att man försämrar sin stavning om man hänger på sådana sidor som Lunarstorm eller ett spamforum på Hamsterpaj, ett forum med många unga medlemmar eller mycket chatt och dylikt. Det är okey och chatta med ”lite lösare språk”, men man kan bli för van för ens eget bästa. Man tänker kanske inte på det, men automatiskt, eller i alla fall rätt enkelt får man dåliga stavningsvanor om man blir medlem på en sida som Lunarstorm. Personligen är jag trött på hela fjortispråket eller vad man ska kalla det, och det blir bara fler och ännu fler som talar det, till och med på rätt vettiga forum.
Och att folk kan stava men inte lägger ner tid på det, och därmed drar ner kvalitén på ett forum stör mig ännu mer.
Bort med fjortispråket! Det är ju för fasiken inte läsbart.
Men å andra sidan gör det inget om man stavar lite fel, men när det är så extremt som särskrivningar, fjortisuttryck och samt inte stor punkt i en början av en mening, då blir jag lite arg.
Fjortispråk är inte läsbart, det är därför jag blir irriterad när jag ser mycket sådant i ett forum.