💬
Logga in
Fuska.se

Hur Man Gör En Runescape Server Med Mysql!

17 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

Jag vill tipsa er om en bra guide som finns att ladda någonstans här nedanför som visar hur man gör en Runescape server med MySQL!

Nu är det även så att vissa av länkarna (till saker som du ska ladda ner) som finns i guiden existerar inte längre, därför har jag uppdaterat länkarna här nedanför så de leder rätt:

MySQL 4.1

MySQL Administrator

MySQL Control Center

Scaperune (lösenordet är "im a leech")

Moparscape

Java (om du inte redan har det)

Det kan förekomma problem om du har en router, då kan du prova att öppna port 3306 i din routern, det har du en guide på hur man gör här: Portforward, MySQL (välj din router i listan, sen kommer guiden)

P.S. Guiden är på engelska.

// Mars

guia_rs.doc

Senast ändrad:

27 Dec 2006
Nivå 2 · Novis

Men grattis för att scaperune har ett password! vad är lösen ordet till det?

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #3

oj, glömde visst skriva lösenordet! XD

Lösenordet är:

im a leech

Nivå 2 · Novis

När jag ska starta MySQL admin grejjen och skriver in password så står det Acces denied for root@localhost (Password YES) fast jag skrev in cawcawcaw. Kan det ha ändrats?

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #5
↗ till inlägget

När jag ska starta MySQL admin grejjen och skriver in password så står det Acces denied for root@localhost (Password YES) fast jag skrev in cawcawcaw. Kan det ha ändrats?

Har du en router? Och förresten "cawcawcaw" är det lösenordet han använde du ska använda det du registrerade dig med!

Nivå 2 · Novis

hmm... det första man får när man klickar upp ett av fönstrena är en virusvarning

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #7
↗ till inlägget

hmm... det första man får när man klickar upp ett av fönstrena är en virusvarning

Vilket fönster?

Nivå 2 · Novis

scaperune

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #9
↗ till inlägget

scaperune

får inte jag upp! har du nån sån där jättesträng/petig virsskydd som norman?

28 Dec 2006
Nivå 2 · Novis

Men då ska jag väll inte skriva root och det andra för det är ju upptaget isåfall -.-

Stör mig på att man inte kan joina när man har server kan man inte joina

29 Dec 2006
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #11

root är ett speciellt användarnamn som man ska använda i det här läget! men localhost kan du bara skriva om datorn är direkt ikopplad till internet, utan någon router i vägen!

14 Jan 2007
Nivå 3 · Lärling

JA vill köra på egen server :P

Senast ändrad:

16 Jan 2007
Nivå 4 · Lärling

kan man vara inne på sin server utan att man är inne på nätet? :huh:

17 Jan 2007
Nivå 4 · Lärling

Testa! Har kört mopharscape en gång. Men det gick inte få några NPC. Sedan efter att använt det några gånger kunde jag inte använda det. Ska kanske testa scaperune senare.

Nivå 4 · Lärling

Har laddat ner alla programmen men är inte så bra på sånt här,kan nån göra en guide eller nått?Hoppas jag inte begär för mycket

19 Jan 2007
Nivå 2 · Novis

Mars , kan du MYSQL? om du kan skulle du kunna lära mig?

PS: Mysql servers är hackbara ( det är alla men ni fattar....)

21 Jan 2007
Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #17
↗ till inlägget

Har laddat ner alla programmen men är inte så bra på sånt här,kan nån göra en guide eller nått?Hoppas jag inte begär för mycket

Jag har ju gett ut guiden på första sidan som man kan ladda ner, fast den är på engelska.

Här är länken till guiden som du kan ladda ner:

http://www.fuska.se/forum/index.php?act=At...e=post&id=21128

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

du ska inte skriva i något pass word :P :P

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in