💬
Logga in
Fuska.se

Ganska Desperat På Pengar På Wow

44 svar · startad

1:Nöj dig med equipment som droppas på instance/mobs. Eller dem du får från quest.

2:Köp alltid magier, dem behöver du, magier kommer fören equipment.

3:Fixa mycket linencloth/wool cloth.

1stack linen cloth=50silver

1stack woolcloth=68silver ungefär

4:Börja spara redan från lv25 för en mount.

5:Grinda!

Hur mycket är en stack ?

Exempel: Tjugo (20) Cloth (T.ex Linen Cloth)=en stack.

Man får ju f*n inte 50s för 20 linencloth. Runt 45-30s får jag sälja för. Tar jag ut ett högre pris blir jag inte av med skiten.

15 Dec 2006

Beror helt enkelt på vilken server man kör på. Kör man på server som Stormreaver, Skullcrusher, Shattered Hand och Stormscale så kan du räkna med att du får det sålt. Finns en massa rika mains på dem servrarna!

Vad ær grinda?

17 Dec 2006

Jag var LVL 30, hade 55G. Bara springa och kötta fåglar utanför "Crossroads", ta deras light feathers och sälja på AH. 1G per stack typ :D

Jag är lvl 42 o har 5 g ^^ har precis köpt mount , wiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii! ^^

tips 1 köp ALDRIG saker från Auction house.

tips 2 kör instances!

tips 3 skaffa Auctioneer(ett addon) och sälj alla BOE(Bind On Equip) på Auction house för så mycket som Auctioneer säjer till dig att göra.

tips 4 om det inte är nått grått skit eller typ fladdermusbajs så sälj det på Auction house!

tips 5 nu e det snart jul och dom speciella questen du kan få av jultomtens små kompisar får man typ 2 guld av!

18 Dec 2006

man ska visst köpa saker på AH, vissa saker i Khadgar är riktiga kap att köpa och nästa vecka har priset gått up så jag köpte 100 silk cloth och solde dom 2 veckor senare. då van jag 8g

Jag har suttit och grindat i 2 veckor nu som lvl 60 warrior (horde) och fått ihop 600g! Jag har sprungit runt vid silithus och jagat råttor, nej inte råttor men iaf spindlar.

Som lvl 19 twink paladin samlar jag 30g varje vecka, sluta klaga nu allihop. Guild är inte så himla svårt att samla att man måste göra en sjuk tråd om det.

HA TÅLAMOD OCH JOBBA!!

BK TO TOPIC...

Ta din mage och dra till slottet under Ratchet och gör arcane explosion hela dagen lång så har du ungefär 10g =)

30s för eqp som lvl 20? hhahah, sjukt lite!

Senast ändrad:

Før vissa ær det svårt stt få guld,så sæg inte att vi ska sluta klaga.

Jag fick 2 guld av att grinda igår-idag.

För vissa är det svårt att lära sig spela ett spel, så säg inte till mig att sluta klaga!

Jag får fm av att klaga, skoja bara =) eller gör jag det? xD

Æsch,nu behøver jag inga pengar længre,men tack før alltinG!

G=Gas

20 Dec 2006

ahh! omg mn får inga pengar för att tigga!!

↗ till inlägget

man ska visst köpa saker på AH, vissa saker i Khadgar är riktiga kap att köpa och nästa vecka har priset gått up så jag köpte 100 silk cloth och solde dom 2 veckor senare. då van jag 8g

Man ska köpa på AH om man är så jävligt maktgalen och vill kunna döda en skeletal på 4slag. Men vill man ha mount är så är det bäst och nöja sig med quest/drop/instance loot gear.
25 Dec 2006
↗ till inlägget

köpt equipment för 30 silver...

GAAAAH! vad är det jag hör ? :S inget illa menat men....om du har dålig ekonomi, så ska du absolut inte köpa equipment...Det finns mycket bra saker som droppas i dungeons.

Du var runt level 20 va? I så fall...om du är Alliance, skaffa grupper till deadmines och kör igeon den ett antal gånger :) om du är horde gör du likadant med Wailing caverns.

Och nu till hur man kan tjäna pengar...

två ord : gathering professions. Finns folk som betalar 1,5g för 20 st copper bars (som är hur lätt som helst att få i durotar). Körde en shaman som hade tjänat ihop 6g på 3 lvls i detta paradis av koppar :P

EDIT: om du hittar ett grönt/blått item (som du inte kan använda/behöver),så ska du sälja det på AH, det tjänar du en del pengar på :)

//potatisbil

Senast ändrad:

3 Jan 2007

Jag har 6 g och jag är lvl 60 det är dock inte min main

↗ till inlägget

köpt equipment för 30 silver...

På min server så säljer vi copper bar för 3gold stack och ores brukar vara dyrare för man tränar ju skillsen!
4 Jan 2007

DonKen: Han kör säkert på en nyare server, då är ju allt billigare.

Jag har lyckats skrapa ihop 100g nu men epic mount känns fortfarande som en dröm. Att få tag i en black warstrider känns inte så svårt, 90 stycken honormarks går på en vecka. men 620g....nja. Hursomhelst så blir det mycket lättare att skaffa guld på lvl 60, alla quests ger ju pengar plus att man kör mycket instance som ger pengar plus loot att sälja.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in