Hoppa till innehåll

Förslag Angående Fuska.se


Aircondition
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 52
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

I en recension bör man som sagt utvärdera spelkänsla, och det är självklart stor skillnad mellan ett Xbox, ett playstation och ett Nintendo spel eftersom de har olika spelhandkontroller, vilket kan påverka mycket. Plus till exempel Resident Evil 4 skiljer sig otroligt mycket i själva spelet mellan de tre konsoller den finns till. Helt nya spellägen med mera.

 

Recensionernas uppbyggnad är bra även om vissa recensioner är ganska dåliga.

 

Att katigorisera spel efter konsoll är det bästa alternativet, mycket lättare att garanterat hitta och lättare att få hjälp. Det är mer specifikt, vissa spel kanske är både action och rollspel, var läggs de trådarna? Det finns chans till missförstånd med kategorier, inte med konsoller.

 

Tror inte admin kommer ändra ändå, försök gilla läget som det är nu ;).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag som tycker att fuska.se är ett av dom bästa forumen i Sverige, för att här finns det forum, som handlar om en massa annat också, är man inte ett stort spel f*n, så är detta ett perfekt forum om man inte vill prata om spel.

 

Men man har ju olika åsikter, Aircondition* du menar att fuska skulle bli bättre om man tog bort alla forum som inte handlar om spel, men jag tycker att detta forum skulle bli tråkigare om det bara handlade om spel.

Jag gillar forumet så som det är nu, det finns en massa olika altenativ att göra på fuska, så jag vill inte att fuska.se ska ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

JAg tycker att det är de övriga forumen som gör fuska.se till vad det är. Inte så konstigt att det är det bästa och aktivaste forumet. Om man har övriga forum drar man till si medlemmar som sedan fastnar för spelforumen som då gör att det blir mer diskussioon i dem o.s.v.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I en recension bör man som sagt utvärdera spelkänsla, och det är självklart stor skillnad mellan ett Xbox, ett playstation och ett Nintendo spel eftersom de har olika spelhandkontroller, vilket kan påverka mycket. Plus till exempel Resident Evil 4 skiljer sig otroligt mycket i själva spelet mellan de tre konsoller den finns till. Helt nya spellägen med mera.

 

Recensionernas uppbyggnad är bra även om vissa recensioner är ganska dåliga.

 

Att katigorisera spel efter konsoll är det bästa alternativet, mycket lättare att garanterat hitta och lättare att få hjälp. Det är mer specifikt, vissa spel kanske är både action och rollspel, var läggs de trådarna? Det finns chans till missförstånd med kategorier, inte med konsoller.

 

Tror inte admin kommer ändra ändå, försök gilla läget som det är nu ;).

Jag tycker ändå det är väldigt rörigt att man måste gå in i flera olika sektioner för att hitta en recension. Så mycket skiljer spelen faktiskt inte sig till olika konsoller. Bara om det är någon version som konverterats dåligt. Som sagt så brukar man skriva i början eller slutet på en recension vad för typ av konsol/dator man använt. Vissa recensioner är ganska dåliga? Jag har aldrig sett en enda bra recension. Därav tycker jag att man ska börja på nytt. Få det seriöst från början. Inte en massa text som bara beskriver handlingen.

 

Du skiter fortfarande i det jag skriver. Det är så tråkigt att alla konsolanvändare får diskutera i olika forum. I mitt förslag är det bara ett forum spelet kan hamna i, där alla kan diskutera det tillsammans. Det finns chans att det blir tråkigt med konsolforum, inte med forum efter genre.

 

Det finns alltid chans till missförstånd hur man än lägger upp forumen. Jag vet inte många spel som faktiskt ingår i två olika genrer. Okej, ibland kan det finnas lite blandningar, men det brukar alltid vara en genre som går först. Jag kan i alla fall inte komma på något undantag, kan du? Dessutom finns ju moderatorerna av vissa anledningar. Om en tråd hamnat fel så flyttar man bara den? Sådant händer ju nu också.

 

Jag som tycker att fuska.se är ett av dom bästa forumen i Sverige, för att här finns det forum, som handlar om en massa annat också, är man inte ett stort spel f*n, så är detta ett perfekt forum om man inte vill prata om spel.

 

Men man har ju olika åsikter, Aircondition* du menar att fuska skulle bli bättre om man tog bort alla forum som inte handlar om spel, men jag tycker att detta forum skulle bli tråkigare om det bara handlade om spel.

Jag gillar forumet så som det är nu, det finns en massa olika altenativ att göra på fuska, så jag vill inte att fuska.se ska ändras.

Det verkar som att många av er inte alls förstår eller läst ordentligt vad jag skrivit om de övriga forumen. De flesta forumen under "Övriga Forum" är inaktiva. Skrivs knappt något inlägg om dagen. Det skulle inte blivit mindre att diskutera. Lika mycket, men i färre aktivare forum. Fattar du nu vad jag menar?

 

JAg tycker att det är de övriga forumen som gör fuska.se till vad det är. Inte så konstigt att det är det bästa och aktivaste forumet. Om man har övriga forum drar man till si medlemmar som sedan fastnar för spelforumen som då gör att det blir mer diskussioon i dem o.s.v.
Hahaha, det bästa och aktivaste forumet? Välkommen till internet. Har du besökt något annat spelforum? Skulle knappast tro det.

 

Måste btw tacka er som har hållt med mig, nacho, TheGreatest och CookieSmasher.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ingen orsak AC ;) . Jag måste säga att recensionerna på FZ är ruggit bra vänder mig alltid tid om jag vill läsa en bra och välskriven recension. Tror tyvärr väldigt få eller ingen använder fuska.se's recensions arkiv på det sättet.

Nu är ju i och för sig FZ's recensioner skrivna av lite mer professionella personer. Men många användare här på sidan skulle nog kunna skriva ganska bra recensioner, om man bara orkat. Just nu känns det faktiskt ganska meningslöst att skriva något, eftersom knappt någon märker det ändå. Som du säger så är det nog inte många som kollar i recensionsarkivet. Därför tycker jag att man borde göra en nystart med enbart seriösa och välskrivna recensioner.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Bra skrivet!

Jag har själv sett några saker här på fuska som jag skulle vilja förbättra och några av dem har du tagit med. Jag vill inte kommentera så mycket och skriva till saker eftersom jag har väldigt ont i huvudet idag och det är lätt att jag tänker fel eller att jag har missat något. Jag håller även med om det jag inte skriver att jag håller med om här men just nu har jag så ont i huvudet att jag bara skriver det som jag håller med om till 100%.

 

Håller helt med på det som står inom subrubriken "Övriga Forumen".

Håller även med om det som står inom subrubriken "Recensioner & Fusk", det finns väldigt många stavfel, fusk som redan finns men har skrivits om och enligt mig konstiga skrivna fusk/recensioner.

 

Jag tycker att Fuska.se's moderatorer och Admin borde överväga att göra om idén av Fuska.se's struktur helt och hållet!

Redigerat av Vitdom
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag är emot detta förslag som sagt, övriga forumen är mycket bra som de är nu, borde snarare tillkomma forum dit. Dock kan kvaliten på recensioner ändras.

Skoj att du verkligen tar dig tid att svara på mina inlägg. Särskilt när du börjat med att debattera. Det enda du skriver i dina inlägg angående detta är bara att säga som Svennis "Möcke bra".

 

Var har admin tagit vägen, förresten? Han brukar alltid vara ganska snabb att svara på kritik som kommer in. Jag skulle i alla fall vilja ha en kommentar eller ett svar ifrån honom.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...