Hoppa till innehåll

Förutser Du Till "spelet 2008" ?


GangsterTwist
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 96
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Kan hända att det kommer med något PC-spel i min lista, hoppas att det är okej.

 

Far Cry 2 ser riktigt grymt ut med hur väder och vind ska påverka ditt spelande. Det kommer att bli en väldigt snygg spelupplevelse, trots att grafiken inte lär slå Crysis. Om Gearbox Software någon gång under året får ut Brothers in Arms: Hell's Highway har det nog stor potential att bli en av de bästa. Det går rykten om Thief IV, om ett sådant spel skulle komma och bli bra vet jag inte vad som skulle kunna hända. Star Wars: The Force Unleashed ser ju nästan för bra ut. Ett Jed Knight: Jedi Academy med nya banor, nya force powers, många spelbara karaktärer och skitbra fysik, vilken dröm. Om nu bara inte äckliga Lucasarts totalt struntat i allt som vi PC-användare gjort för dem och gjort spelet konsolexlusivt. Ärligt talat, vad f*n hade Lucasarts varit utan oss PC-användare!? Ingenting. Vi PC-spelare som ställt upp för dem i alla år, och nu bara sviker de oss. Jag är så j*vla besviken på dem, vill f*n ha tillbaka alla pengar jag lagt på deras spel. Mafia var ett underbart spel när det kom ut, lyckas tvåan vara en värdig uppföljare? Både Age of Conan: Hyborian Adventures och Warhammer: Age of Reckoning har mycket intressanta idéer. Det behöver hända något i genren MMORPG och det är exakt vad jag hoppas att de här spelen ska åstakomma. Som en skräckfilm för World of Warcraft, alltså.

 

Dock tror jag inte att någon av de här spelen ovan har en chans om Creative Assembly lyckas skapa ett buggfritt Total War. Empire: Total War ser underbart ut i alla avseenden. Men blir det lika ooptimerat som Medieval 2: Total War blir det nog snarare en flopp.

 

Finns självklart fler spel som kan bli bra 2008, men här fick jag nog med de största.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag skulle tippa på Devil May Cry 4 eller Metal Gear Solid 4. Dock så vet jag att det blir Resident Evil 5 om det kommer ut i år (vilket det antagligen inte gör).

Redigerat av Kabby
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Silent Hill 5 (hoppas det blir bra iallafall... men kan bli hur kasst som helst eftersom de dumpade team silent) eller GTA 4.

[EDIT]: Shit glömde Resident Evil 5, tack Kabby, detta är spelet jag längtar absolut mest till just nu.

Redigerat av Snake
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Mm aircondition jag tror också farcry2 kommer att bli segrarn i PC även fast jag tyckte att grafik såg lite cartoon ut,

(hoppas de bara ee kvaliten på youtube som gör de så), Mm lucasarts gjorde mig också besviken.

Men xbox360 kan jag fortfarande inte dra mitt beslut, allmänt tror jag på GTA IV.

Fast gällande min åsikt, blir de starwars force unleashed och hells highway å såklart mafia2 (som jag tror starkt på).

 

Om jag nu vänder på de också, vilket förutser ni till största besvikelsen "Spel 2008".

(svara gärna på båda frågerna)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh, VM i noll koll eller?

Om Bethesda tar vara på det de fått

så kan absolut Fallout 3 bli årets spel!

(Ni har väl spelat Fallout 2? :blink:)

Jag tror inte alls på Fallout 3. Det verkar ju inte alls vara som föregångarna i serien. Mer åt The Elder Scrolls: Oblivion-hållet. Inte för att det spelet är dåligt, för det är det verkligen inte, men det förstörde ändå lite av rollspelskänslan. Hoppas verkligen inte att samma sak händer med Fallout 3, men jag är inte övertygad än.

 

När vi ändå är inne på rollspel och treor i serier har jag hört rykten om både Baldur's Gate 3 och Knights of the Old Republic III. Det skulle vara riktigt trevligt om de bara skulle vara hälften så bra som de tidigare titlarna i serierna.

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Meh, VM i noll koll eller?

Om Bethesda tar vara på det de fått

så kan absolut Fallout 3 bli årets spel!

(Ni har väl spelat Fallout 2? :blink:)

Jag tror inte alls på Fallout 3. Det verkar ju inte alls vara som föregångarna i serien. Mer åt The Elder Scrolls: Oblivion-hållet. Inte för att det spelet är dåligt, för det är det verkligen inte, men det förstörde ändå lite av rollspelskänslan. Hoppas verkligen inte att samma sak händer med Fallout 3, men jag är inte övertygad än.

 

När vi ändå är inne på rollspel och treor i serier har jag hört rykten om både Baldur's Gate 3 och Knights of the Old Republic III. Det skulle vara riktigt trevligt om de bara skulle vara hälften så bra som de tidigare titlarna i serierna.

 

Om de ryktena stämmer så... blir jag väldigt glad.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...