Hoppa till innehåll

Egna "riktiga" Hemsidor


MouNtey
 Dela

Rekommendera inlägg

Hej,

 

Jag har en egen hemsida (choffe.se) inte så proffsig.

Men jag skulle vilja snacka med alla er som har en hemsida få tips göra reklam för varandra m.m.

choffe.se

(freewebs ränknas INTE som riktig hemsida :P jag har själv på one.com)

Freewebs räknas inte som egen webbsida eftersom det är en gratisdesign. Då borde alla sorters av gratisdesigner inte heller räknas som "egen webbsida". Det jag syftar på är att du har laddat hem en design och bara skrivit några få rader text som innehåll på den. Hur mycket "eget" är det egentligen?

 

Detta går att hitta i sidans källkod:

 

<!-- COPYRIGHT 2005 FREE TEMPLATE BY JACK CATOR - WWW.ZYMIC.COM -->

Samt finns en nedladdningsbar design som ser precis ut som den du har på din sida här: http://www.zymic.com/free-templates/100/live-preview/

 

Mitt råd:

Det du borde göra är att lära dig göra webbsidor (XHTML, CSS eller andra tekniker) först ifall du inte redan kan det. Visar du upp en webbsida så ska du åtminstone ha gjort den själv, inte ta någon annans design, text osv. Som jag ser det har du inte gjort något alls, förutom att lägga in lite text på någon annans design som inte ens säger så mycket.

 

Till sist så tycker jag inte att du ska säga "freewebs ränknas INTE som riktig hemsida", då du själv använder dig av en design som du själv inte ha gjort. Vad skiljer sig från en freewebsmall och en gratis nedladdningsbarmall, är inte det samma sak?

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej,

 

Jag har en egen hemsida (choffe.se) inte så proffsig.

Men jag skulle vilja snacka med alla er som har en hemsida få tips göra reklam för varandra m.m.

choffe.se

(freewebs ränknas INTE som riktig hemsida :P jag har själv på one.com)

 

Freewebs räknas inte som egen webbsida eftersom det är en gratisdesign. Då borde alla sorters av gratisdesigner inte heller räknas som "egen webbsida". Det jag syftar på är att du har laddat hem en design och bara skrivit några få rader text som innehåll på den. Hur mycket "eget" är det egentligen?

 

Detta går att hitta i sidans källkod:

 

<!-- COPYRIGHT 2005 FREE TEMPLATE BY JACK CATOR - WWW.ZYMIC.COM -->

Samt finns en nedladdningsbar design som ser precis ut som den du har på din sida här: http://www.zymic.com/free-templates/100/live-preview/

 

Mitt råd:

Det du borde göra är att lära dig göra webbsidor (XHTML, CSS eller andra tekniker) först ifall du inte redan kan det. Visar du upp en webbsida så ska du åtminstone ha gjort den själv, inte ta någon annans design, text osv. Som jag ser det har du inte gjort något alls, förutom att lägga in lite text på någon annans design som inte ens säger så mycket.

 

Till sist så tycker jag inte att du ska säga "freewebs ränknas INTE som riktig hemsida", då du själv använder dig av en design som du själv inte ha gjort. Vad skiljer sig från en freewebsmall och en gratis nedladdningsbarmall, är inte det samma sak?

 

Jag pallar inte att göra alla "divar" (rutor) och min kompis jobbar på den hemsidan så han gjorde det år mig..

 

Men jag tycker inte att http://www.freewebs.com/choffe är en riktig hemsida :huh:
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Den där freewebs-länken som du nämnde är lika mycket hemsida som den du länkar till i ditt första inlägg i denna tråd. Men båda är inte egen gjorda om vi säger så. Ska man göra en webbsida som man vill visa upp så bör den vara egengjord (inga nedladdade designer, inga freewebsmallar), annars tar du ju kommentarer för någon annans arbete.

 

Men nu är det ju ändå lite fel av mig att påpeka att du inte gjort din sida själv, och jag tror inte att jag egentligen har rätt att göra det heller. Men mitt problem är att du visar upp en länk som du påstår är din egen sida, men visar sig vara en design som går att ladda ned. Dessutom är innehållet inte ens klar.

 

Visar du upp en sida så vill besökaren se det som är gjort av dig, inte det som är gjort av någon annan. Men det viktigaste är ändå innehållet... som du inte ens har skrivit klart eller ens har spenderat mycket tid på.

Redigerat av Hitsugaya
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...