💬
Logga in
Fuska.se

Datan Hänger Sig

13 svar · startad

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #1

Jag har nu under en tid haft problem med min data, den hänger sig allt oftare. Om jag tex tittar på en film på datan och håller på med internet samtidigt kan det bara hänga sig och jag måste starta om datan. Jag har försökt att köra disk rensingar osv men datan hänger sig undertiden man gör dessa saker.

vad kan jag göra? Har ingen lust att formatera om datan.

Tack på förhand.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag har nu under en tid haft problem med min data, den hänger sig allt oftare. Om jag tex tittar på en film på datan och håller på med internet samtidigt kan det bara hänga sig och jag måste starta om datan. Jag har försökt att köra disk rensingar osv men datan hänger sig undertiden man gör dessa saker.

vad kan jag göra? Har ingen lust att formatera om datan.

Tack på förhand.

Skanna datorn med ett antivirusprogram, kolla även så att du inte har för många program på samtidigt medan du ser på film. Ifall du ser på film med hög kvalité så ska du se till att din dator klarar av den. Om din dator är allt annat än kraftfull så bör du ta och undvika filmer i hög kvalité. Sedan ska du kolla om det är något med dina codecs (om du använder några det vill säga). Annars kan du ju testa att spela upp filmen i en annan mediaspelare, t.ex. VLC.

Senast ändrad:

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #3

har skannat med antivirus. och jag vet att min dator ska klara av mycket, så det känns inte som att det är problemet.

Nivå 9 · Veteranfuskare

Får man fråga om det har löst sig med grafikkorts crasharna? ^^

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #5

tyst med dig. bara avundsjuk.

Ja det har det

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget

tyst med dig. bara avundsjuk.

Ja det har det

Avensjuk på din "jättebra" dator som crashar stup i kvarten? x)

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #7

inte längre, förutom att den hänger sig nu ^^.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

skanna efter virus

Nivå 3 · Lärling
Trådstartare #9
↗ till inlägget

skanna efter virus

Datorn gör den ungefär var 5:e gång datorn startas

29 Feb 2008

Hmm... den kanske är överhettad?

Eller så är det något fel med drivrutinerna?

Nivå 7 · Fuskare

kolla efter adware? min dator hadde lite problem pga hamachi, om du har det så ta bort det.

↗ till inlägget

kolla efter adware? min dator hadde lite problem pga hamachi, om du har det så ta bort det.

Gör adware så att datorn hackar upp sig? Är inte det ett sådant Spionprogram som tar reda på lite saker som vad du gör och sådant?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Gör adware så att datorn hackar upp sig? Är inte det ett sådant Spionprogram som tar reda på lite saker som vad du gör och sådant?

Spyware = Spionprogram som tar reda på olika saker.

Adware = T.ex. reklam som dyker upp på skärmen hursomhelst.

Datorn hakar upp sig ifall dessa skadligheter är byggda för att dra resurser och/eller

överbelasta datorn, vilket brukar vara vanligt.

Senast ändrad:

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Spyware = Spionprogram som tar reda på olika saker.

Adware = T.ex. reklam som dyker upp på skärmen hursomhelst.

Datorn hakar upp sig ifall dessa skadligheter är byggda för att dra resurser och/eller

överbelasta datorn, vilket brukar vara vanligt.

Okej då förstår jag :) Tack för svaret som kom så snabbt, måste liksom åka snart så jag hoppades att ditt svar kom snart

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in