Hej!
Jag undrar om ni vet något rollspel som liknar t.ex. Fable men med mycket mer frihet, eftersom Fable har precis nästan ingen frihet -.-'
Ska också testa Oblivion snart, så ni behöver inte tipsa om det.
Stort + om det är 3D :P
Hej!
Jag undrar om ni vet något rollspel som liknar t.ex. Fable men med mycket mer frihet, eftersom Fable har precis nästan ingen frihet -.-'
Ska också testa Oblivion snart, så ni behöver inte tipsa om det.
Stort + om det är 3D :P
fable 2 kommer om ett tag till 360 och släpps antagligen senare till PC,
även mass effect kommer snart till PC.
Arako han syftade på mer frihet...Men iaf OnT!
Fable har väl mkt frihet? Iaf 1.an tyckte jag...Jag kollar upp vila spela jag har som e äventyr och frihet så gör jag en lista på vad du ska testa/skaffa.
Ska ju inte tipsa om Oblivion, men kan garantera dig att du kmr bli helnöjd med friheten i det.
Hört en del om det ;) Så ska bli riktigt spännande att prova det, men datorn som jag sitter på just nu är för dålig för Oblivion, så får vänta tills imorgon.
DamelQ: Tack.
Om fixar en bättre dator så kolla in The Witcher, lite mer krävande än Oblivion. Det kanske inte är exakt lika fritt som Oblivion men det innehåller ändå otroligt mycket frihet. Det är dock ganska våldsamt och innehåller mer blod och mörker än Oblivion.
Om du vill ha mycket frihet så är nog oblivion bra. Och där får du till skillnad från i The Witcher ha mer "kontroll" i striderna genom att du slår med vänster musknapp och parerar med höger.
Azade: Jag vet inte, designen i sig ser ganska tråkig och stel ut, som t.ex. det här:
http://www.thewitcher.com/resources/screenshots/en/3332_800x600.jpg
The Elder Scrolls III: Morrowind
Fallout
Fallout 2
Planescape: Torment
Arcanum
Baldur's Gate
Där har du riktiga rollspel. Och om du vill ha det bästa j*vla rollspelet någonsin: Baldur's Gate II.
Är man en petig jäkel är inte The Elder Scrolls IV: Oblivion ett rollspel. Ett bra spel är det dock.
Oblivion borde hålla dig sysselsatt ett par timmar om dagen i ett halvår eller så.
Aircondition: Har hört att Baldur's gate ska vara det bäste rollspelet i tiderna :o
Får kolla upp det.
Baldur's Gate II helst. Ettan är fortfarande extremt bra, men tvåan, åh tvåan. *Rysning*
Spelade lite oblivion nyss, och grafiken är bara :o
Men det laggade lite, får väl dra ner på vissa inställningar.
Jag har f*n blivit dum i huvudet. Glömde ju två av de absolut bästa rollspelen någonsin. Knights of the Old Republic och Knights of the Old Republic II: The Sith Lords. Två grymma rollspel med härlig Star Wars-känsla, skitbra dialogsystem, hundratals olika vapen, rustningar och klädnader att anpassa både dig själv och dina följeslagare efter, och en dynamisk story som ändras efter dina val emot antingen den ljusa eller mörka sidan. Med andra ord två underbara rollspel.
Lira Morrowind, också från elder scrollsserien. skitfett
Hellgate London tyckte jag faktiskt var ganska bra, iallafall över en helg. Tror Jade Empire finns till PC nu vilket liknande fable väldigt mycke till xbox, stora skillnanden var väl att det utspelade sig i öst.
Titan Quest var bra, Gothic 3 var bra, Neverwinter Nights 2 var också en favorit.
Spela även alla diablospel.
↗ till inläggetThe Elder Scrolls III: Morrowind
Fallout
Fallout 2
Arcanum
Baldur's Gate
Där har du riktiga rollspel. Och om du vill ha det bästa j*vla rollspelet någonsin: Baldur's Gate II.
Är man en petig jäkel är inte The Elder Scrolls IV: Oblivion ett rollspel. Ett bra spel är det dock.
Jahapp, så vad är Oblivion i så fall? Ett FPS spel? Det är ju helt jäkla klart ett Rollspel. För hur skulle det kunna vara något annat igenteligen när man spelar en karaktär, kan snacka med andra människor, utföra quests o.s.v?
Du måste har missuppfattat det här vad rollspel är...
↗ till inläggetHaha, det är nog du som inte vet särskilt mycket. Har du spelat de rollspelen jag nämner i min tidigare post ser du nog inte på The Elder Scrolls IV: Oblivion som ett rollspel. Jag gissar faktiskt på att du inte spelat en enda av klassikerna jag skriver, har jag rätt? Många ser Oblivion mer som ett actionspel. Föregångaren Morrowind är mycket mer rollspel än vad Oblivion är. Ett actionspel med rollspelsinslag, som dialoger och quest, så ser jag på The Elder Scrolls IV: Oblivion. Komiskt att du skriver att jag missuppfattat vad rollspel är, förresten.↗ till inläggetThe Elder Scrolls III: Morrowind
Fallout
Fallout 2
Arcanum
Baldur's Gate
Jahapp, så vad är Oblivion i så fall? Ett FPS spel? Det är ju helt jäkla klart ett Rollspel. För hur skulle det kunna vara något annat igenteligen när man spelar en karaktär, kan snacka med andra människor, utföra quests o.s.v?
↗ till inläggetHaha, det är nog du som inte vet särskilt mycket. Har du spelat de rollspelen jag nämner i min tidigare post ser du nog inte på The Elder Scrolls IV: Oblivion som ett rollspel. Jag gissar faktiskt på att du inte spelat en enda av klassikerna jag skriver, har jag rätt? Många ser Oblivion mer som ett actionspel. Föregångaren Morrowind är mycket mer rollspel än vad Oblivion är. Ett actionspel med rollspelsinslag, som dialoger och quest, så ser jag på The Elder Scrolls IV: Oblivion. Komiskt att du skriver att jag missuppfattat vad rollspel är, förresten.↗ till inläggetThe Elder Scrolls III: Morrowind
Fallout
Fallout 2
Arcanum
Baldur's Gate
Nog har jag spelat många rollspel nog, så därför vet jag att Oblivion är ett rollspel. Okey, det kanske är lite mer action tappat men det förblir fortfarande ett rollspel. Rollspel sträcker sig ganska vitt förstår du. Men man skulle väll kanske kunna säga att Oblivion är något av ett Action Rollspel eller nåt sånt. :P
Oblivion=rollspel. Visst, det är en hel del annat med också som inte hittas i traditionella japanska rollspel, frihet, förstaperson osv. Men man rollspelar ju, ska man vara petig som du så är ju fallout 2 inte ett riktigt rollspel heller eftersom det innehåller så mycket strategiska tendenser, är det kanske ett strategispel med RPG influenser?
Och vad är det som gör morrowind till mycket mer rollspel än oblivion?
↗ till inläggetOblivion=rollspel. Visst, det är en hel del annat med också som inte hittas i traditionella japanska rollspel, frihet, förstaperson osv. Men man rollspelar ju, ska man vara petig som du så är ju fallout 2 inte ett riktigt rollspel heller eftersom det innehåller så mycket strategiska tendenser, är det kanske ett strategispel med RPG influenser?
Och vad är det som gör morrowind till mycket mer rollspel än oblivion?
Bra att det är någon fler än jag som har förstått vad rollspel är. :P
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in