Hoppa till innehåll

Söker Bra Rollspel.


Median
 Dela

Rekommendera inlägg

  • Svar 30
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag har f*n blivit dum i huvudet. Glömde ju två av de absolut bästa rollspelen någonsin. Knights of the Old Republic och Knights of the Old Republic II: The Sith Lords. Två grymma rollspel med härlig Star Wars-känsla, skitbra dialogsystem, hundratals olika vapen, rustningar och klädnader att anpassa både dig själv och dina följeslagare efter, och en dynamisk story som ändras efter dina val emot antingen den ljusa eller mörka sidan. Med andra ord två underbara rollspel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lira Morrowind, också från elder scrollsserien. skitfett

 

Hellgate London tyckte jag faktiskt var ganska bra, iallafall över en helg. Tror Jade Empire finns till PC nu vilket liknande fable väldigt mycke till xbox, stora skillnanden var väl att det utspelade sig i öst.

Titan Quest var bra, Gothic 3 var bra, Neverwinter Nights 2 var också en favorit.

Spela även alla diablospel.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Elder Scrolls III: Morrowind

Fallout

Fallout 2

Planescape: Torment

Arcanum

Baldur's Gate

 

Där har du riktiga rollspel. Och om du vill ha det bästa j*vla rollspelet någonsin: Baldur's Gate II.

 

Är man en petig jäkel är inte The Elder Scrolls IV: Oblivion ett rollspel. Ett bra spel är det dock.

Jahapp, så vad är Oblivion i så fall? Ett FPS spel? Det är ju helt jäkla klart ett Rollspel. För hur skulle det kunna vara något annat igenteligen när man spelar en karaktär, kan snacka med andra människor, utföra quests o.s.v?

Du måste har missuppfattat det här vad rollspel är...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Elder Scrolls III: Morrowind

Fallout

Fallout 2

Planescape: Torment

Arcanum

Baldur's Gate

 

Där har du riktiga rollspel. Och om du vill ha det bästa j*vla rollspelet någonsin: Baldur's Gate II.

 

Är man en petig jäkel är inte The Elder Scrolls IV: Oblivion ett rollspel. Ett bra spel är det dock.

Jahapp, så vad är Oblivion i så fall? Ett FPS spel? Det är ju helt jäkla klart ett Rollspel. För hur skulle det kunna vara något annat igenteligen när man spelar en karaktär, kan snacka med andra människor, utföra quests o.s.v?

Du måste har missuppfattat det här vad rollspel är...

 

Haha, det är nog du som inte vet särskilt mycket. Har du spelat de rollspelen jag nämner i min tidigare post ser du nog inte på The Elder Scrolls IV: Oblivion som ett rollspel. Jag gissar faktiskt på att du inte spelat en enda av klassikerna jag skriver, har jag rätt? Många ser Oblivion mer som ett actionspel. Föregångaren Morrowind är mycket mer rollspel än vad Oblivion är. Ett actionspel med rollspelsinslag, som dialoger och quest, så ser jag på The Elder Scrolls IV: Oblivion. Komiskt att du skriver att jag missuppfattat vad rollspel är, förresten.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Elder Scrolls III: Morrowind

Fallout

Fallout 2

Planescape: Torment

Arcanum

Baldur's Gate

 

Där har du riktiga rollspel. Och om du vill ha det bästa j*vla rollspelet någonsin: Baldur's Gate II.

 

Är man en petig jäkel är inte The Elder Scrolls IV: Oblivion ett rollspel. Ett bra spel är det dock.

 

Jahapp, så vad är Oblivion i så fall? Ett FPS spel? Det är ju helt jäkla klart ett Rollspel. För hur skulle det kunna vara något annat igenteligen när man spelar en karaktär, kan snacka med andra människor, utföra quests o.s.v?

Du måste har missuppfattat det här vad rollspel är...

 

Haha, det är nog du som inte vet särskilt mycket. Har du spelat de rollspelen jag nämner i min tidigare post ser du nog inte på The Elder Scrolls IV: Oblivion som ett rollspel. Jag gissar faktiskt på att du inte spelat en enda av klassikerna jag skriver, har jag rätt? Många ser Oblivion mer som ett actionspel. Föregångaren Morrowind är mycket mer rollspel än vad Oblivion är. Ett actionspel med rollspelsinslag, som dialoger och quest, så ser jag på The Elder Scrolls IV: Oblivion. Komiskt att du skriver att jag missuppfattat vad rollspel är, förresten.

 

Nog har jag spelat många rollspel nog, så därför vet jag att Oblivion är ett rollspel. Okey, det kanske är lite mer action tappat men det förblir fortfarande ett rollspel. Rollspel sträcker sig ganska vitt förstår du. Men man skulle väll kanske kunna säga att Oblivion är något av ett Action Rollspel eller nåt sånt. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oblivion=rollspel. Visst, det är en hel del annat med också som inte hittas i traditionella japanska rollspel, frihet, förstaperson osv. Men man rollspelar ju, ska man vara petig som du så är ju fallout 2 inte ett riktigt rollspel heller eftersom det innehåller så mycket strategiska tendenser, är det kanske ett strategispel med RPG influenser?

 

Och vad är det som gör morrowind till mycket mer rollspel än oblivion?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Oblivion=rollspel. Visst, det är en hel del annat med också som inte hittas i traditionella japanska rollspel, frihet, förstaperson osv. Men man rollspelar ju, ska man vara petig som du så är ju fallout 2 inte ett riktigt rollspel heller eftersom det innehåller så mycket strategiska tendenser, är det kanske ett strategispel med RPG influenser?

 

Och vad är det som gör morrowind till mycket mer rollspel än oblivion?

Bra att det är någon fler än jag som har förstått vad rollspel är. :P

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Om du planerar på att köpa The Witcher till PC - gör det inte.

 

Kräver mycket mer, och du sa att oblivion laggar - då lär du vänta 10 min på att nästa map laddas. Kameran är urdålig också.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

The Elder Scrolls III: Morrowind

Fallout

Fallout 2

Planescape: Torment

Arcanum

Baldur's Gate

 

Där har du riktiga rollspel. Och om du vill ha det bästa j*vla rollspelet någonsin: Baldur's Gate II.

 

Är man en petig jäkel är inte The Elder Scrolls IV: Oblivion ett rollspel. Ett bra spel är det dock.

 

Jahapp, så vad är Oblivion i så fall? Ett FPS spel? Det är ju helt jäkla klart ett Rollspel. För hur skulle det kunna vara något annat igenteligen när man spelar en karaktär, kan snacka med andra människor, utföra quests o.s.v?

Du måste har missuppfattat det här vad rollspel är...

Haha, det är nog du som inte vet särskilt mycket. Har du spelat de rollspelen jag nämner i min tidigare post ser du nog inte på The Elder Scrolls IV: Oblivion som ett rollspel. Jag gissar faktiskt på att du inte spelat en enda av klassikerna jag skriver, har jag rätt? Många ser Oblivion mer som ett actionspel. Föregångaren Morrowind är mycket mer rollspel än vad Oblivion är. Ett actionspel med rollspelsinslag, som dialoger och quest, så ser jag på The Elder Scrolls IV: Oblivion. Komiskt att du skriver att jag missuppfattat vad rollspel är, förresten.

 

Nog har jag spelat många rollspel nog, så därför vet jag att Oblivion är ett rollspel. Okey, det kanske är lite mer action tappat men det förblir fortfarande ett rollspel. Rollspel sträcker sig ganska vitt förstår du. Men man skulle väll kanske kunna säga att Oblivion är något av ett Action Rollspel eller nåt sånt. :P

 

Oblivion brukar beskrivas som ett ARPG, och det är inte riktiga rollspel enligt mig. Kallar du Bioshock och Dark Messiah of Might and Magic för rollspel också? Det är inte mycket mer rollspel i Oblivion än de spelen.

 

Oblivion=rollspel. Visst, det är en hel del annat med också som inte hittas i traditionella japanska rollspel, frihet, förstaperson osv. Men man rollspelar ju, ska man vara petig som du så är ju fallout 2 inte ett riktigt rollspel heller eftersom det innehåller så mycket strategiska tendenser, är det kanske ett strategispel med RPG influenser?

 

Och vad är det som gör morrowind till mycket mer rollspel än oblivion?

Fallout 2 = Strategispel med RPG-influenser? Har du verkligen tänkt nu? Möjligtvis ett RPG med några strateginfluenser.

 

Blev du glad nu Firecracker, när någon höll med dig?

Redigerat av Aircondition
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

kom på efter att jag hade skickat att min fallout2 beskrivning var fucked up, så my bad! ;D

 

Har varken spelat bioshock eller dark messiah of might and magic så kan inte uttala mig i det, men när man intar rollen som en person i ett spel som helt klart osar rollspel (levla, geara, rädda världen osv osv) så tycker jag att det är ett rollspel, sen får du gärna, som du nog glömde, dra skillnaderna varför morrowind är mer rollspel än oblivion, för det förstår inte jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

mm, vill också att du ska förklara varför morrowind är mer RPG än Oblivion. Och ja, jag har spelat Dark Messiah och det skulle jag räkna som ett Action RPG. Men jag måste tillägga att du inte alls verkar veta vad du snackar om Aircondition då du säger att det inte är mycket mer rollspel i Oblivion ä Dark Messiah. För i oblivion kan du först och främst bestämma hur din karaktär ska se ut och vad den ska heta och du är inte styrd av en massa uppdrag, det vill säga att du har mycket mer frihet. Och i Oblivion har du även möjlighet att välja om du ska leva ett fredligt civiliserat liv eller om man bara vill slåss o.s.v. Men i Dark Messiah så MÅSTE man slåss för att klara ett enda uppdrag. Så nog är det mer rollspel i Oblivion nog. Men med tanke på dina kommentarer verkar det inte som du är särskillt erfaren i något av spelen(Oblivion och Dark Messiah).

 

Och jag kan tillägga att detta är vad som skrivs om Bioshock som genre på Wikipedia: Genre: First Person Shooter, RPG, Äventyrsspel . Så jag vet inte om man riktigt kan klassa bioshock som ett RPG genom att det först och främst står att det är ett FPS spel.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...