Katt Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Jag är en dator ifrån kanske 2005, och det finns inga klockningsinställningar alls i BIOS. Är det låst på nått sätt, eller går det helt enkelt inte att överklocka den via BIOS? Moddellen är Compaq Evo D510 Convertible Minitower, altså en märkesdator. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Aircondition Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 På märkesdatorer brukar det väl låsa sådant, så att det inte ska gå att överklocka. D.v.s. få bättre prestanda utan att betala dem. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 1 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Så man måste paya för att låsa upp det? :o Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Mr.profs Skrivet 1 April 2008 Rapport Dela Skrivet 1 April 2008 Nä, jag tror inte dom säljer ut sånt. Men har du laddat ner nåt program och provat eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Det är pågrund av garantin dem har lås. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Menar du att du inte kan komma in i BIOS eller menar du att det inte finns några inställningar i BIOS för att överklocka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 2 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Nä, jag tror inte dom säljer ut sånt. Men har du laddat ner nåt program och provat eller? Nej? Vilket program? :huh: Menar du att du inte kan komma in i BIOS eller menar du att det inte finns några inställningar i BIOS för att överklocka?Det finns inga inställningar, och datorn är för ny för att processorn ska kunnas klockas med hjälp av att kortsluta punkter på moderkortet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Ok. Då kan du bara klocka datorn med program... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Banish Skrivet 2 April 2008 Rapport Dela Skrivet 2 April 2008 Vad menas med överklocka? Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Ryssfemma Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Vad menas med överklocka?Man gör att en processor, grafikkort eller ramminnen och utföra beräkningar fortare än vanligt, nackdelen är att värmen ökar riktigt tufft, så det gäller och ha kvalites kylare. Ramminnen är minst riskabla och överklocka, speciellt om man har en heatsink på den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
ELF Skrivet 3 April 2008 Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Vad menas med överklocka?Man gör att en processor, grafikkort eller ramminnen och utföra beräkningar fortare än vanligt, nackdelen är att värmen ökar riktigt tufft, så det gäller och ha kvalites kylare. Ramminnen är minst riskabla och överklocka, speciellt om man har en heatsink på den. Kan bara tillägga att när en processor tillverkas så kan den t.ex. ligga på 3ghz. Men för att den inte ska bli för varm och hålla längre så sänker tillverkaren processorns hastighet till kanske 2.2ghz. Så det är nog mer rätt att säga att man utnyttjar processorn mer när man överklockar den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Katt Skrivet 3 April 2008 Författare Rapport Dela Skrivet 3 April 2008 Ok. Då kan du bara klocka datorn med program...Nån som kan säga nått bra program, jag vågar inte ta det första bästa jag hittar på google, liksom... Citera Länk till kommentar Dela på andra sajter More sharing options...
Rekommendera inlägg
Gå med i konversationen
Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.