Hej hej.
Jo, jag undrar om det finns nått sätt att "trimma" sin ping(latency) i css.
På de flesta spelen kan man skriva /com.maxfps 0-1000.
Jag brukar köra med 40, då har jag ca. 0-2 i ping.
Kan man inte göra nått liknande på css?
Hej hej.
Jo, jag undrar om det finns nått sätt att "trimma" sin ping(latency) i css.
På de flesta spelen kan man skriva /com.maxfps 0-1000.
Jag brukar köra med 40, då har jag ca. 0-2 i ping.
Kan man inte göra nått liknande på css?
Man gör inte sitt internet snabbare genom att ändra sin fps..
förr kunde man enkelt skriva commands så ens ping stog på 5 för att lura servern, men ens riktiga ping är fortfarande på sin vanliga nivå -_-
Kan nån säga mej vad Ping [Latency] är? :)
↗ till inläggetLolz. Kanske är det han menar med att trimma.Man gör inte sitt internet snabbare genom att ändra sin fps..
förr kunde man enkelt skriva commands så ens ping stog på 5 för att lura servern, men ens riktiga ping är fortfarande på sin vanliga nivå -_-
Och vaddå förr? Det går att göra så på CoD4 ;)
Men iaf raptomex, när ingen har gett dig förslag utan bara spammat i tråden så..
Jag vet iaf hur man kan få 0-2 ping i css.
Först stänger du alla onödiga processer som msn å sånt skit.
Stäng ner allt som har med internet att göra.
Gå in i spelet öppna konsollen och skriv; rate 20000.
Det brukar fungera för mig.
~>[edit]<~ Dubbel post.
Mm exakt..
Jag stängde ner alla processer (onödiga) samt internet (explorer)
Sen så skrev jag rate 15000 i konsollen, då hade jag runt 0,1-2 i ping.
Så tack Noiseless ;)
Istället för att skriva Rate så högt som möjligt, är det bättre att du först kollar din Internet uppkoppling sedan ändrar du raten till passande inom din uppkopplings gränser.
Det har jag med undrat över..
↗ till inläggetUndrat vad :huh: ?Det har jag med undrat över..
Hur man boostar ping på source.
↗ till inläggetKan nån säga mej vad Ping [Latency] är? :)
Ping är tiden det tar för din dator att skicka och få ett svar från en annan.
Det kan tillexempel vara lättare och förstå om man jämför det med ekolod som finns på båtar.
De skickar en ljudsignal mot havets botten och väntar på att den studsar tillbaka från botten till båten, sedan beräknar man djupet med hur snabbt ljudet färdas i vatten och hur lång tid det tog för att ljudet kom tillbaka.
cl_cmdrate 101
rate 30000
cl_updaterate 101
men raten beror på vilken server man e inne på men 30k brukar vara den vanligaste ;)
↗ till inläggetrate 15000 är skönt för att då laggar man för dom andra fast man inte vet det själv ^^ Det laggar inte för en själv.cl_cmdrate 101
rate 30000
cl_updaterate 101
men raten beror på vilken server man e inne på men 30k brukar vara den vanligaste ;)
Men för mig så fungerar det bara att ha 15000, 20000 i rate.
↗ till inläggetKanske beror på vilken internet uppkoppling du har ?↗ till inläggetrate 15000 är skönt för att då laggar man för dom andra fast man inte vet det själv ^^ Det laggar inte för en själv.cl_cmdrate 101
rate 30000
cl_updaterate 101
Men för mig så fungerar det bara att ha 15000, 20000 i rate.
Jag kör 40.000 i Rate då den enda public servern jag kör på är baserad på 40k Rate.
Vill du vara med i diskussionen?
Bli medlem Logga in