Hoppa till innehåll

Stora Bokstäver I Varenda Ord?


 Dela

Rekommendera inlägg

Vet inte om jag är ensam, men stör mig otroligt mycket med att alla ord i ämnesrubriken har stora bokstäver. tex. så kommer min tråd bli "Stora Bokstäver I Varenda Ord?" istället för "Stora bokstäver i varenda ord?" som jag är egentligen skrev, är detta menigen? Kan ni ta bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Spela roll, det bör inte vara störande för en frisk person.

Det är väll upp till var och en hur man vill skriva.

 

Klagar man över Att Man Använder Stor Bokstav I Varje Rubrik, så ska man klaga över all andra som skriver så här, eller startar en mening så här;

 

typ så här klagar man över att dom blandar stora och små bokstäver så kan man klaga över detta också ingen stor bokstav eller andra tecken och slutligen ingen punkt

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

:(

Har aldrig heller förstått meningen med det. Det är inte korrekt, ser inte bra ut, och helt onödigt. Problem uppstår dessutom när man ska skriva saker som "iTunes", vilket blir "Itunes".

Finns ju andra saker som också kan bli fel pågrund av detta. :/

 

Spela roll, det bör inte vara störande för en frisk person.

Det är väll upp till var och en hur man vill skriva.

 

Klagar man över Att Man Använder Stor Bokstav I Varje Rubrik, så ska man klaga över all andra som skriver så här, eller startar en mening så här;

 

typ så här klagar man över att dom blandar stora och små bokstäver så kan man klaga över detta också ingen stor bokstav eller andra tecken och slutligen ingen punkt

Jag tycker stor bokstav och punkt/skiljetecken är ett måste på forum. Inlägg som: "jag har fastnat på bowser i super mario galaxy hur ska jag göra" när man egentligen ska skriva: "Jag har fastnat på Bowser i Super Mario Galaxy, hur ska jag göra?". Men när det kommer simpla fel som "Jag har fasynat på Bowser i Super Mario Galaxy, hur ska jag göra?". Då är det helt enkelt sså att man missat "T":et på tangentbordet och "prickat" bokstaven brevid.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Har aldrig heller förstått meningen med det. Det är inte korrekt, ser inte bra ut, och helt onödigt. Problem uppstår dessutom när man ska skriva saker som "iTunes", vilket blir "Itunes".

Precis, det kan vara ganska jobbigt ibland. Men inget jag reagerar på så mycket ändå.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst TheWho

Anledningen till att det är så är att "Jag Behöver Hjälp Med GTA" ser bättre ut än "JAG BEHÖVER HJÄLP MED GTA".

Lär förmodligen inte ändras.

Ja, men det är ju för att caps lock skydd är på, det har inget med detta att göra.

 

Om man t.ex. skulle skriva såhär: "jag behöver hjälp med gta iv blablabla" så blir det ändå "Jag Behöver Hjälp Med Gta Iv Blablabla".

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Om man kan få capital på varje bokstav i starten på ett ord kan man få capital på den första bokstaven och allt annat i små bokstäver...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Poison

Det är bättre med stora bokstäver i varje ord än ingen stor bokstav i något ord i alla fall. Är det verkligen så farligt?

Ja.

Om man kan få stora bokstäver i varje ord kan man få stor bokstav i början av titeln och resten i lowercase.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...