💬
Logga in
Fuska.se

Två Frågor :)

26 svar · startad

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #1

Ja, jag vet att det finns en specifik tråd för detta, men jag vill inte blanda in denna konversation med 1000 andra.

Det är så att jag har nyss dingat upp min mage (Aconic, Stormscale) till lvl 70, men jag trivs inte så mycket med den i PvP och så (Nu när jag farmar honor till gladiator). Jag har två frågor nu.

1. Hur ska jag gå tillväga när jag ska geara upp till kara?

Posta gärna armorylänkar med items som jag borde ha, och skrev var/hur man får dem :)

2. Är mage roliga i PvE? Motivera gärna varför/varför inte.

7 May 2008
Nivå 11 · Veteranfuskare

1. Börja göra heroics och skaffa badge-gear. Leta på wowhead.com efter quest rewards som är bra. Buffa upp dit gear så långt som går. ( Blåa gems, enchants, ect. ) Och när du väl är gearad för Kara, förvänta dig inte 100% på att få en massa drops utan fokusera på att skaffa badge gear.

2. Ja, de är roliga.

Nivå 5 · Fuskare

Farma ihop till gladiator vapen och kanske lite gear ^^

Nivå 5 · Fuskare

Farma ihop till gladiator vapen och kanske lite gear ^^

Nivå 6 · Fuskare

Mages needar inte imba bra gear för att göra bra dps, men byt ut alla gröna mot blå iaf, och skaffa sockets och enchants, sen funkar de bra.

Nivå 4 · Lärling
Trådstartare #6
↗ till inlägget

Mages needar inte imba bra gear för att göra bra dps, men byt ut alla gröna mot blå iaf, och skaffa sockets och enchants, sen funkar de bra.

Köper jag sockets på AH då elr?

Nivå 2 · Novis

lol jag hade damage and healing-gear för healing då jag gick kara första gången, då jag fick boost av mina kompisar

8 May 2008
Nivå 6 · Fuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Ja.. och köper mats te meta gems och inte hela meta gemet

Nivå 10 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

"Sockets" är platsen i ditt gear där du sätter in gems, inte själva gem'n

Senast ändrad:

9 May 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

skulle dock vara gött att kunna köpa sockets :P
Nivå 11 · Veteranfuskare

Sockets betyder hålor. Sätt gröna gems i sakerna du vet du kommer byta ut snart och blue/epic i dem du kommer använda länge.

12 May 2008
↗ till inlägget
↗ till inlägget

skulle dock vara gött att kunna köpa sockets :P

Håller med 100% =D
14 May 2008
Nivå 16 · Legendfuskare

lite info om gems..

vita 4 int-gems kostar 2g eller 4g hos vendor (minns inte riktigt)

gröna 6 int-gems kostar 4g på ah

blåa 8 int-gems kostar ungefär 40g på ah

ungefär så är priserna på min server, så om du har blå/grönt gear så rekomenderar jag gröna gems, och sedan om du får epics kan du satsa på blåa gems, sedan måste du ju inte ha bara int heller, spell dmg och spell crit är också bra, tog intellect som exempel.

och du kan byta ut ett gem i ett item men då försvinner gemet som satt i först

och ja mages är kul :)

Senast ändrad:

Nivå 11 · Veteranfuskare

Skaffa en massa spell hit också.

(Om du tar dig en månads tid för att grinda Spellfire settet så kommer det hålla sig ända upp till BT/MT. Tro aldrig att du kan geara upp genom att bara få drops från Raids.)

Senast ändrad:

Nivå 16 · Legendfuskare

ja spellhit är viktigt, utan det är man kass i 25-man raids

gör alla dailys så du får pengar till att fixa 375 tailoring och sedan spellfire om du är fire eller frostweave om du är frost

Nivå 11 · Veteranfuskare

Raida som Frost? :S

Nivå 16 · Legendfuskare

frost är ju bäst i pvp men man kan ha det i pve också, men arcane-fire är bäst där

Nivå 10 · Veteranfuskare

Raida som frost funkar utmärkt, min kompis Zephar gör det.. toppar nästan alltid damage, och han kör BT & Hyjal.. tror han speccade fire för ett tag dock :p

Nivå 11 · Veteranfuskare

Jo, det är ju inget fel med frost men.. Varför raida som frost när man kan vara ännu bättre som fire?

Nivå 10 · Veteranfuskare

Varför raida som fire när man gör mer damage som frost

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in