Hur mycket får ni i veckopeng/månadspeng eller sekundpeng? skriv vilket och hur mycket ni får.
Månadspeng/veckopeng
Jag får 400 i månadspeng och ibland får jag lite pengar om jag frågar :D
Mamma säger att jag inte kan hantera mina pengar och när jag är mogen får jag mer :)
500 i månadspeng, får alltid pengar om jag frågar pappa <3
får pengar när jag frågar, månadspeng/veckopeng är fånigt
Jag har mitt älskade studiebidrag <33 1050 i månaden :'D
↗ till inläggetfår pengar när jag frågar, månadspeng/veckopeng är fånigt
300 månan
Får oftast pengar när jag frågar men annars bara ynka 200 i månadspeng :'(
300:- i månaden sätt in på mitt konto. Men köper inte mina kläder själv.
Får 300 kr i månadspeng, dock går 100 kr direkt till mobilkostnader :P
↗ till inläggetLära barn att ta hand om sina pengar på samma sätt som man måste göra när man är vuxen? Annars lär man sig ju inte att spara en del utan kan bara fråga efter mer hela tiden.får pengar när jag frågar, månadspeng/veckopeng är fånigt
Får 1050:- i månaden.
370 kr i månadspeng.
jag sliter ihop mitt levebröd på en kina-budget simhall.
Får 1050kr i månaden.
barnbidraget a.k.a. 1050:-
↗ till inläggetSamma här (eller barnbidrag, som det heter för mig fortfarande), och det är så smidigt så! : DJag har mitt älskade studiebidrag <33 1050 i månaden :'D
↗ till inlägget↗ till inläggetLära barn att ta hand om sina pengar på samma sätt som man måste göra när man är vuxen? Annars lär man sig ju inte att spara en del utan kan bara fråga efter mer hela tiden.får pengar när jag frågar, månadspeng/veckopeng är fånigt
Får 1050:- i månaden.
Damn, mycket där du .
Själv får jag pengar när jag behöver ungefär.
Får inget alls. Om jag vill ha pengar, så frågar jag mina föräldrar och får det. Mycket bättre, då jag ibland kanske inte behöver pengar, och behöver därför ingen veckopeng men när jag behöver så får jag så mycket som jag vill.
Får typ 450:- i månaden!
ca 250 - 300 kr i månaden, men det är ganska onödigt enligt mig... skulle nöja mig med 100 kr i månaden. har redan pengar.