Hoppa till innehåll

Världens Bästa Gitarrist


Rekommendera inlägg

  • Svar 155
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Postade bilder

Ehm..

1. Han kunde göra allt med gitarren

2. Öhh..

3. Öhh

4. Öhh

5. Öh

men på 1:an

hur bra lät det=?

SLASH=grymmare

 

tog med den sista för det berättar om han..

Redigerat av GNR
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

usch vad jag hatar buckethead. Visst, han är snabb, men jag tycker det låter förjävligt, och hinken på huvet gör ju inte saken bättre.

märks att du inte lyssnat på honom mer än de klipp som finns på youtube och skit

måste hålla med dig om rätt mycket det han gjort solo är lite för shreddigt för min smak med.

 

du borde kolla upp flera projekt som han har, Gargone, Thanatopsis, The Deli Creeps, Cobra Strike och Death Cube K för att nämna några band. De flesta är samarbeten med monstertrummaren Pinchface

Death Cube K är dock mest ett anagram för Bucketheads mer skumma kompositioner där han inte spelar gitarr, såsom dark ambientmusik och klassisk techno osv, dock värt en titt enligt mig.

Gargone är Buckethead psykadeliska projekt. Thanatopsis är mer funkjazz.

The Deli Creeps är Buckethead tillsammans med barndomspolare och om du är fingerfärdig kan du få tag i de inspelningarna de gjorde innan B blev en virtuos jmf med dom andra, det var tyvärr på den tiden även B sprang iväg till snabbhet och mycket dimskalor och skumma taktarter.

 

Nåt annat du definitv borde höra är Cornbugs vilket är ett samarbete mellan Buckethead och skräckfilmsskådespelaren Bill Moseley som bl a medverkar i t ex Texas Chainsaw Massacre, jävligt skum rock .

 

Han har även varit med i Bill Lawsells evigt line up-förändrade superband Praxis och du bör kunna få tag i dessa inspelningar där B är med ganska enkelt .

 

Förövrigt tycker jag att du ska lyssna på C2B3 eller Colonel Claypool's Bucket of Bearnie Brains som fulla namnet lyder som är ett band med Primus extrembasist Les Claypool, Parliament/Funkadelics keyboardist Bernie Worrell och Primus förra trummis Brain som också varit med samtidigt som B i Praxis, lirar även trummor för Sausage.

Sjukt fett band enligt mig även om dom inte gjort så mycket eftersom alla håller på med annat.

 

och ang. vad du tycker om hans image har jag inget att säga om eftersom alla tycker olika saker är coola. det går skrönor om att buckethead är inavel vilket skulle göra att han skulle se mongo ut, finns också skrönor om att han växt upp bland kycklingar i ett kycklingshus där hans mamma placerade honom som väldigt liten och dessa gjort väldigt stora ärr på hans ansikte, men man får ju tro som man vill. om du vill veta mer så borde du se hans DVD som jag tror kom 2006(?), iaf den heter Secret Recipe och speglar egentligen hela hans livsbild och du får reda på mycket om hans image. värd att se mer än 1 gång enligt mig iaf >_<

 

I princip alla i den här tråden är idioter enligt mig och vet inte alls vad dom snackar om men eftersom musik handlar så mycket om smak så antar jag att man kan säga vem som är världens bästa gitarrist bara genom att se denne på youtubeo tycka han eller hon är cool

 

Och sen vem som är världens bästa gitarrist enligt mig vetifan... för många aspekter som spelar in enligt mig. världens mest tekniska gitarrist eller världens bästa improvisatör eller dylikt är skitsvåra frågor det med men isf smalar man ner området iaf

 

edit: stavfel. finns säkert skitmycket mer. pallar inte läsa igenom tyvärr

 

ujujuj.

Som du säger så har jag bara hört väldigt lite utav buckethead, men det första intrycket jag fick har fått mig att avstå hans musik. Ska leta lite efter fakta om hans image.

 

bra skrivet.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Mark morton(Lamb Of god) som sagt, sen är Mick Thompson(SlipKnoT) lika bra han med!

 

Men den bästa var ju Jimi Hendrix!

du verkar inte veta skillnaden mellan favorit och den som är bäst. Vi vet alla att du lyssnar på skitband som Slipknot och Lamb of God, och därför säger du att medlemmarna i dem banden är bäst. Jimi Hendrix kan du genast hålla tyst om, för jag ahr en stark känsla av att du inte vet eller hört något han gjort i musikväg.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Mark morton(Lamb Of god) som sagt, sen är Mick Thompson(SlipKnoT) lika bra han med!

 

Men den bästa var ju Jimi Hendrix!

du verkar inte veta skillnaden mellan favorit och den som är bäst. Vi vet alla att du lyssnar på skitband som Slipknot och Lamb of God, och därför säger du att medlemmarna i dem banden är bäst. Jimi Hendrix kan du genast hålla tyst om, för jag ahr en stark känsla av att du inte vet eller hört något han gjort i musikväg.

 

Du kan ju iaf inte säga att Jimi Hendrix var dålig.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Ja, Mark morton(Lamb Of god) som sagt, sen är Mick Thompson(SlipKnoT) lika bra han med!

 

Men den bästa var ju Jimi Hendrix!

 

du verkar inte veta skillnaden mellan favorit och den som är bäst. Vi vet alla att du lyssnar på skitband som Slipknot och Lamb of God, och därför säger du att medlemmarna i dem banden är bäst. Jimi Hendrix kan du genast hålla tyst om, för jag ahr en stark känsla av att du inte vet eller hört något han gjort i musikväg.

 

Du kan ju iaf inte säga att Jimi Hendrix var dålig.

 

Det han menar är att logfan bara säger Jimi Hendrix för att alla andra säger det.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

han i ACDC tycker jag är lite sämmre än Slash. många säger att agnus eller vad han heter är bättre än Slash, fatta att dom har såå fel!

 

BTW: jimi suger mkt, men jag tackar han för allt nytt han kom på ;).

 

jo, men, det känns som att logfan inte har hört så mycket utav honom utan bara säger det för att han har fått höra att Jimi Hendrix är bäst.

JIMI ÄR INTE BÄST..... Bara bra på att komma på nya saker...
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...