↗ till inläggetredan bevisat att bibel är full med falska saker^^
Precis som alla heliga skrifter.
"Sanningen har många ansikten."
Vilket är ett jäkligt sant ord. För kristna är bibeln sanning, för muslimer är koranen det. etc.
Du kan såklart säga att koranen är DEN sanningen och allt är bibeln är falskt, tror du inte en kristen hade gjort samma sak fast tvärtom?
Varken du eller den kristne skulle ha något att backa upp med heller, istället hade ni båda bara gått iväg, övertygad om att den andre är ignorant och dum i huvudet.
_
I övrigt har jag svårt att säga emot vad som sägs i koranen, för jag har inte läst den. Jag är rätt säker på att det inte spelar någon roll, för den är väl precis som bibeln, Gud/Allah säger det där och det här, blablabla.
Så bådas version säger att Gud står på deras sida, även då böckerna säger emot varandra? Hur kan det komma sig?
Igen, "den andre är falsk" tjatet, eller så finns den logiska, möjliga och troliga förklaringen: Ingen är sann. Allt är uppdiktat för att få makt i samhället. Messiorna är kopior av gamla "solgudar", vilket såklart saknar all världsförankring, då den påstår att Solen är ett skyddande helgon.
Profeterna var gamlingar med vanföreställningar. Jag kan inte backa upp det, men det är då mer troligt än att de står i kontakt med en OMÖJLIG varelse.
Ingen har talat med denne såkallade Gud, men när folket var så löjligt naiva och lättlurade har jag inga problem att förstå hur folket kunde fastna i den religiösa fällan: "TRO OSS ELLER TORTERAS I EVIGHETEN AV VÅRAN FÖRLÅTANDE HERRE." (Ironiskt va?)
Ärligt talat så skäms jag över att 80% av världens befolkning är religiösa. Att så många "frivilligt" (kan diskuteras) låter sig följa en religions löjliga regler för att den lovar en evighet av lycka, precis som de flesta religioner som lockar anhängare med himlen etc.
Visa mig en religion som har konkreta bevis för sin tro, så följer jag den ögonblickligen. Tills dess håller jag mig till det som faktiskt är möjligt och bevisat.