↗ till inlägget
↗ till inlägget
Hur några papper av Jesus vara läsbara efter 2000 år?
Hur kan dom INTE ha förstörs?
Om dumhet hade en gräns skulle jag anmält dig.
Något som skulle kunna förklara för honom? rofl
Jadu, istället för att anmäla mig så borde du ta och anmäla dig själv.
Lyssna nu MovieMe.
För 2000 år sen så tror jag inte man kunde skriva.
Ellerifall inte kunna översätta det 2000 år senare.
Och hur ska Jesus, en fattig man ens kunna skriva?
Och på vadå? Ett fint papper med en bläckpenna? Please.
Och dom 10 budorden? (var det 10?)
hur kan man ha orkat skriva ner 10 ord på 2 stenplattor
med en annan sten eller något?
Och speciellt på en dag?
Tar f*n 1 timma för mig att skriva en bokstav ordentligt i träslöjden
med dom rätta verktygen.. och på trä!?
Imo så är alltid skitsnack och bara nånting som folk ska tro på.
Eller rättare sagt, kunna kontrollera folket.
Så jag tror inte du läser innan du skriver, för det du skrev går över dumhets gränsen.
Och det finns inte ens en.
Låt mig fråga dig en sak.
Skulle du kunna tro på att en man som förmodligen inte ens gått till skolan kan skriva en hel bok
på flera hundra sidor?
Tror du verkligen att den "bok" skulle kunna klara sig och vara läsbar när någon ljushuvud hittade den?
Tror du, seriöst nu, verkligen att man kan vara Guds barn?
Vi alla sägs vara Guds barn, men dödar verkligen gud sina egna barn?
Låter han dom svälta ihjäl?
Är det han som ger folket själva hatet som får folk att kunna döda någon annan?
Sista frågan, tror du verkligen om nån ängel kallad Gabriel skulle gå ner till en random
kvinna, ta henne bakifrån och säga "Japp, nu är du gravid med Guds son, Gz!"?
Det var inte Jesus som skrev det, det var Romarna ca 300 e.kr.
Romarna skrev Bibeln 300 år e.Kr. (bara för att du är ateist betyder inte det att du kan skriva Kristus som om det inte vore ett namn) baserade på texter från Jesus tid, ja. Bör även tilläggas att man kunde skriva för 2000 år sedan, garkan.
@Garkan:
"För 2000 år sen så tror jag inte man kunde skriva.
Ellerifall inte kunna översätta det 2000 år senare."
Man kunde skriva, och man har kunnat översätta det. Inte så svårt med dagens teknologi och allt som sparats.
"Och hur ska Jesus, en fattig man ens kunna skriva?
Och på vadå? Ett fint papper med en bläckpenna? Please."
Ingen har någonsin sagt att Jesus skrev något.
"Och dom 10 budorden? (var det 10?)
hur kan man ha orkat skriva ner 10 ord på 2 stenplattor
med en annan sten eller något?"
10 meningar, inte 10 ord. Hur kan vikingarna ha orkat rista in hundratals runor på hundratals stenar med en annan sten eller något?
"Och speciellt på en dag?
Tar f*n 1 timma för mig att skriva en bokstav ordentligt i träslöjden
med dom rätta verktygen.. och på trä!?"
Det kanske tog dig den tiden, men det är ditt problem. Du bör seriöst läsa på historia innan du kommer med sådanahär påståenden, skulle du hängt med i 4:an och lärt dig om vikingarna skulle du veta att de använde stenar.
"Imo så är alltid skitsnack och bara nånting som folk ska tro på.
Eller rättare sagt, kunna kontrollera folket."
Imo så är dina påståenden skitsnack som kommer från okunskap.
"Så jag tror inte du läser innan du skriver, för det du skrev går över dumhets gränsen.
Och det finns inte ens en."
Så jag tror inte du läser på om hur man gjort förr i tiden innan du skriver, för det du skrev går över okunnighetsgränsen.
Och det finns inte ens en.
"Låt mig fråga dig en sak.
Skulle du kunna tro på att en man som förmodligen inte ens gått till skolan kan skriva en hel bok
på flera hundra sidor?"
En man som för det första inte skrev en bok på flera hundra sidor, en man som för det andra var Guds son och hade övernaturliga krafter. På den tiden kunde de lärda skriva varesig de gått i någon skola eller ej. T.ex. präster kunde skriva. Du tror alltså att någon som kunde hela människor och gå på vatten inte skulle kunna skriva?
"Tror du verkligen att den "bok" skulle kunna klara sig och vara läsbar när någon ljushuvud hittade den?
Tror du, seriöst nu, verkligen att man kan vara Guds barn?"
Ja, den skulle kunna vara läsbar med tanke på att man inte var så primitiva då som du tror, utan att faktiskt det fanns folk som kunde läsa.
Vi alla är Guds barn, och ja, jag tror att Jesus var Guds son.
"Vi alla sägs vara Guds barn, men dödar verkligen gud sina egna barn?
Låter han dom svälta ihjäl?"
Om någon skjuter ihjäl dig, är det då Gud som mördar dig? Nej. Det är den som skjöt ihjäl dig, den som skjöt ihjäl dig missbrukade det finaste vi fått av våran Gud, den fria viljan. Allt handlar om fri vilja, det är t.ex. inte Guds fel att krig och svält existerar. Han ska inte komma ned och lösa människornas problem som de själva skapat när de missbrukat hans gåva.
"Är det han som ger folket själva hatet som får folk att kunna döda någon annan?"
Varför skulle han göra det? Hat är människans påfund, Gud älskar alla.
"Sista frågan, tror du verkligen om nån ängel kallad Gabriel skulle gå ner till en random
kvinna, ta henne bakifrån och säga "Japp, nu är du gravid med Guds son, Gz!"?"
Precis så var det väl ändå inte, du tror inte att Gud hade valt ut just Maria som Jesus mor?