↗ till inlägget
Jaså det gör det? Det låter som du vräker ur dig saker utan att veta något alls.
Tror du att jag skulle sitta här och argumentera för min sak och för min tro om jag skulle vara skenhelig? Jag vet att Gud är allsmäktig och genomskådar sådant, jag ser ingen anledning i att vara skenhelig.
Nejdu, kom inte och vräk ur dig sånt där skit för det tar jag som en riktigt stor förolämpning. Jag tror och tjänar Gud för så många fler anledningar än att leva med honom i hans rike.
Du gör ju det.
Du sitter här o leker Guds lilla attacksoldat medans du uppenbarligen inte ens kan din egna religion.
"Haha, snälla, att man ska stenas till döds är ju bara prästers påfund för 100tals år sedan"
Hela j*vla religionen är det, men du vill väl tro på den "förfinade" versionen?
Har missat detta inlägg.
Vi gör vad vi vill/måste, vi kan välja att göra vad vi vill/måste, vi kan välja att inte göra vill/måste, det är fri vilja.
Vill man skada någon finns det en anledning till det, och man kan välja att missbruka den fria viljan och skada någon just p.g.a att vi kan välja våra handlingar.
Vi kan välja att sätta eld på oss själva, vi kan välja att inte sätta eld på oss själva, fri vilja - så enkelt är det. Du kan inte bara säga att man inte vill sätta eld på sig själv, det finns något som kallas för sjävmordsbenägen, och då kan man mycket väl vilja sätta eld på sig själv.
Vad har det med saken att göra egentligen, i grunden handlar den här subdiskussionen om fri vilja om att Gud uppenbarligen skiter fullständigt i oss, och som tidigare nämnt tänker låta miljarder torteras för att de inte lyckats lotta ut någon av kristendomen, judendomen, islam whatever som fokuserar på DEN Guden, bland alla andra hundratals religioner som finns därute.
Gud älskar alla, om de som lottar rätt.
?
_
↗ till inläggetVisst är det så, precis som du håller på med dina logiska bevis och är därför stensäker på att Guds existens och liknande är fel.
Japp, jag behöver ingen bok som slänger ur sig en massa dravel om allsmäktiga varelser och "du skall icke dräpa", vilken är en självklarhet
Min "tro" är baserad på vad som faktiskt existerar.
Vill jag veta hur jorden skapades kan jag läsa kemi, en GRUNDLIGT TESTAD VETENSKAP.
Jag tänker inte läsa någon bok som säger att jorden skapades för att X sade "LOL JORD" och tro på det, det är LÖJLIGT.
Klart de har rätt att påstå sig vara den sanna religionen, vi har demokrati och yttrandefrihet vare sig de har något att komma med eller ej enligt dig. Sedan är islam i dagens läge i stort sett bara en radikalare version av kristendomen.
"klart de har rätt att påstå sig vara den sanna religionen"
"de"?
Du gör precis samma sak.