Hoppa till innehåll

Tror Du På Gud?


ThemasteR32
 Dela

Tror du på gud eller inte  

278 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

det där var kvalificerat bullshit, det byggde egentligen på två argument, det ena att universium är så komplext att det måsta finnas en "inteligent designer". vilket betyder ungefär: "den här grejen förstår jag inte, den måste vara gjord av en magisk trollkarl från himlen. den andra var att Jesus (som inte finns dokumenterad utanför biblen) sa att han var guds son och inte hans profet. vilka tror att på Zeus finns bara för att Alexander den Store sa att han var Zeus son? och jesus gjorde mirakler, då måste han finnas. ja visst, om han nu gjorde mirakler, vilket han inte gjorde. och även om Jehova/Allah skulle finnas så är han är ond Gud som inte är värd att dyrka. och säg inte att han stöttar en. för om man behöver stöd kan man lika gärna gå till sina kompisar eller ringa BRIS eller nått.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En artikel som säger att allt som är mer avancerat än en strumpa måste ha en högre makt som skapare..

 

Den använder jordens "perfekta" storlek som argument, vilket är lite intressant då vi är HÄR FÖR ATT DEN ÄR DET. Det finns biljarders biljarder planeter och någon lär väl ha utvecklats med dessa perfekta förhållanden, och därför existerar vi.

 

 

http://www.update.uu.se/~fbendz/nogod/no_god.htm

 

_

I have personal experience of this believing what you want to believe. When I was a child I believed in a lot of crazy things. I thought my stuffed animals were intelligent. I believed in Santa Claus. I thought there were monsters under my bed at night. I even believed in god after I heard some of the tales from the old testament. Then I became older and realized that these things weren't true. When I look back I don't understand how I could believe in them, it must have been that I wanted to do so. (Except for the monsters, which had to do with fear of the dark)
Redigerat av fishmaster
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

En artikel som säger att allt som är mer avancerat än en strumpa måste ha en högre makt som skapare..

 

Den använder jordens "perfekta" storlek som argument, vilket är lite intressant då vi är HÄR FÖR ATT DEN ÄR DET. Det finns biljarders biljarder planeter och någon lär väl ha utvecklats med dessa perfekta förhållanden, och därför existerar vi.

 

 

http://www.update.uu.se/~fbendz/nogod/no_god.htm

 

_

I have personal experience of this believing what you want to believe. When I was a child I believed in a lot of crazy things. I thought my stuffed animals were intelligent. I believed in Santa Claus. I thought there were monsters under my bed at night. I even believed in god after I heard some of the tales from the old testament. Then I became older and realized that these things weren't true. When I look back I don't understand how I could believe in them, it must have been that I wanted to do so. (Except for the monsters, which had to do with fear of the dark)

 

Okej, du citerade en persons åsikt. För att inte låta hypokritisk så säger jag att jag 'tror' inte att Jultomten och monster under sängen existerar eftersom 'monster' hittas på av människan när det skapas skräckfilm osv ( man kan väl kalla det bevis på att de inte existerar. ) och Jultomten är en tradition som härstammar från England(?)

 

Gud skrevs det om i bibeln flera tusen år sen.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I have personal experience of this believing what you want to believe. When I was a child I believed in a lot of crazy things. I thought my stuffed animals were intelligent. I believed in Santa Claus. I thought there were monsters under my bed at night. I even believed in god after I heard some of the tales from the old testament. Then I became older and realized that these things weren't true. When I look back I don't understand how I could believe in them, it must have been that I wanted to do so. (Except for the monsters, which had to do with fear of the dark)

 

Okej, du citerade en persons åsikt. För att inte låta hypokritisk så säger jag att jag 'tror' inte att Jultomten och monster under sängen existerar eftersom 'monster' hittas på av människan när det skapas skräckfilm osv ( man kan väl kalla det bevis på att de inte existerar. ) och Jultomten är en tradition som härstammar från England(?)

 

Gud skrevs det om i bibeln flera tusen år sen.

 

jag förstår inte riktigt vad ditt argument är? vadå om biblen skrevs för flera tusen år sen, det kan ju fortfarande vara en påhittad saga. jultomten har föresten sina rötter i turkiet eller någonstans i de trakterna. han var en man som hete claus nånting och delade ut gåvor till folk mitt i natten. kommer inte ihåg hela storyn så väl och det hör ändå inte hit.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I have personal experience of this believing what you want to believe. When I was a child I believed in a lot of crazy things. I thought my stuffed animals were intelligent. I believed in Santa Claus. I thought there were monsters under my bed at night. I even believed in god after I heard some of the tales from the old testament. Then I became older and realized that these things weren't true. When I look back I don't understand how I could believe in them, it must have been that I wanted to do so. (Except for the monsters, which had to do with fear of the dark)

 

Okej, du citerade en persons åsikt. För att inte låta hypokritisk så säger jag att jag 'tror' inte att Jultomten och monster under sängen existerar eftersom 'monster' hittas på av människan när det skapas skräckfilm osv ( man kan väl kalla det bevis på att de inte existerar. ) och Jultomten är en tradition som härstammar från England(?)

 

Gud skrevs det om i bibeln flera tusen år sen.

 

 

Det är sannerligen hypokritiskt att påstå att något är mer trovärdigt för att människor hittade på det tidigare än andra fantasifoster

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

tycker detta är en ganska onödig tråd då alla vet att gud finns

 

 

:o

 

Oh no he didn't!!

 

:cry:

 

OH Yes he did!!!

 

:visslar:

fel, en del tror, och resten vet att han inte finns. länken om "proof that it is no god" från fishmaster har fått mig att äntligen inse att det verkligen inte finns någon gud, jag har ju inte trott på det innan men nu är jag övertygad.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...