Du måste inte tro på nån av dom men vilken tycker du mest om?Ingen säger jag.
Vilken Religon Tror Du På/gillar Du Mest?
Uppfödd med kristendomen. Så den tror jag mest på.
Jag tror på Kristendomen, men gillar mest Buddhismen, som inte fanns med för någon orsak.
blankt!!!!!!
Den enda som inte säger åt dig hur du ska leva ditt liv, Ateismen.
Fast det är ingen religion..
↗ till inläggetDen enda som inte säger åt dig hur du ska leva ditt liv, Ateismen.
Fast det är ingen religion..
just det blankt!
´Tror inte på nåt men uppväxt med lite kirstedom.
↗ till inlägget´Tror inte på nåt men uppväxt med lite kirstedom.
Alla som är döpta är uppväxt med Kristendom.
Du kanske skulle sätta in "Ingen" också. :P
egentligen så tror jag på ingen sorts religon
Av vilken anledning tog inte trådskaparen in buddhismen, vilket är 100ggr bättre än alla andra religioner (Man blir inte tvingad att dyrka någon Gud, Buddhismens lära säger att kunskap är viktigare än att dyrka gudar)
↗ till inläggetAv vilken anledning tog inte trådskaparen in buddhismen, vilket är 100ggr bättre än alla andra religioner (Man blir inte tvingad att dyrka någon Gud, Buddhismens lära säger att kunskap är viktigare än att dyrka gudar)
Man blir inte tvingad någonstans. Det är upp till en själv.
okej jag lägger in den då,men ni har väl redan röstat endå.
↗ till inlägget↗ till inlägget´Tror inte på nåt men uppväxt med lite kirstedom.
Haha, jasså? Att man är döpt betyder inte att man har vuxit upp med den religonen som man är döpt till.
Jag tycker den "bästa" religionen är budismen efter som den är så flexibel, dock är jag ateist och har inget behov av någon religion i någon form (för tillfället iaf).
Soad_token
Haha, jasså? Att man är döpt betyder inte att man har vuxit upp med den religonen som man är döpt till.
Jag tycker den "bästa" religionen är budismen efter som den är så flexibel, dock är jag ateist och har inget behov av någon religion i någon form (för tillfället iaf).
Soad_token
På sätt och vis så har man ju vuxit upp med Kristendomen då, det är ju kristet att bli döpt. No?
Soad_token
På sätt och vis så har man ju vuxit upp med Kristendomen då, det är ju kristet att bli döpt. No?
Jag är inte döpt och har fått en katolsk uppfostran. Man kan lika gärna vara döpt och få en "ateistisk uppfostran".
Sant, men har ju fortfarande blivit döpt. Men man behöver ju såklart inte vara religös för det.