Hoppa till innehåll

Rollspelscommuity


Firecracker
 Dela

Rekommendera inlägg

jag är aduman

 

förlåt så mycket då! det är min första gång, jag försöker göra mitt bästa. det står ju att man ska beskriva runt sin karakär för att få mera utfyllnad typ...

 

"Försök beskriva din omgivning så att alla får en mer detaljerad bild av det som utspelar sig."

 

jag vet att jag var lite väl länge utanför värdshuset, jag övervägde det fram och tillbaka en hel del kan jag säga... men det var någon som bestämde sig att låsa den tråden som handlade om gatan och skaran med folk och fram tills att de begav sig mot världshuset. men när jag skulle bege mig från gatan och in i världshuset så vart den tråden låst. jag funderade på att starta en ny tråd men då hade jag antalgligen blivit bannad för spam eller onödigt skapade av trådar.

 

jag skriver inte of topic som många andra roar sig med och jag rättar mina inlägg på stavfel ungefär 3 ggr per inlägg i skillnad mot vissa andra. men jag ska försöka tänka på stor bokstav också, så att herrn kan få färdigt sin best-seller roman så fort som möjligt utan att behöva anstränga sig.

Redigerat av Dave37
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 68
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

jag är aduman

 

förlåt så mycket då! det är min första gång, jag försöker göra mitt bästa. det står ju att man ska beskriva runt sin karakär för att få mera utfyllnad typ...

 

"Försök beskriva din omgivning så att alla får en mer detaljerad bild av det som utspelar sig."

 

Jag menade saker som "Stolen är av trä" inte "Stolen kände han igen, det var Dvärgsniddad ek- Designen var ursprungligen från det urgamla drakriket där blablabla och blablabla med lite *snark* *snark* *snark*"

 

 

 

jag vet att jag var lite väl länge utanför värdshuset, jag övervägde det fram och tillbaka en hel del kan jag säga... men det var någon som bestämde sig att låsa den tråden som handlade om gatan och skaran med folk och fram tills att de begav sig mot världshuset. men när jag skulle bege mig från gatan och in i världshuset så vart den tråden låst. jag funderade på att starta en ny tråd men då hade jag antalgligen blivit bannad för spam eller onödigt skapade av trådar.

Detta är inget 3d mmorpg- Vi måste inte läsa om varje steg du tar. Om du ena stunden befinner dig på gatan och nästa i värdshuset så antar vi att du förflyttat dig dit.

 

jag skriver inte of topic som många andra roar sig med och jag rättar mina inlägg på stavfel ungefär 3 ggr per inlägg i skillnad mot vissa andra. men jag ska försöka tänka på storbokstav också, så att herrn kan få färdigt sin best-seller roman så fort som möjligt utan att behöva anstränga sig.
Hmm.. Jag tror ordet jag söker är OMFG

Är det för mycket att kräva tycker du, att ett community rollspel helt och hållet baserat på text ska vara skrivet så att man kan läsa det utan att behöva gissa sig fram mellan raderna?

 

Nu förstår jag att det kan vara ganska svårt att rollspela utan någon riktig story. Det ni har för tillfället är det som står under Fakta-sidan, men inom kort kommer jag börja posta stycken ur den berättelse jag skriver som utspelar sig tiden innan rollspelet (Under kriget och kort efter).

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

om du inte kan läsa bara för att jag inte har stor bokstav i början av meningen så är det något allvarligt fel på dig.

Om du inte kan skriva med stor bokstav i början av meningen så är det något fel på dig ;)

Börja inte med bebisfasoner nu asså, jag sa bara att 'Såhär går det till'- Du behöver inte gå in i "Defense mode - DESTROY DESTROY!"

 

Själva skriften var helt godkänd, det var bara de små grammatiska noteringarna, ingenting att haka upp sig på ser du.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det gör jag inte heller, men det känns som att det är ett väldigt fokus på din bok och inte på att ha roligt. klart jag kan skriva med stora bokstäver men då måste jag ju hålla in shift samtidigt också, och hur du än vrider och vänder på det så är det lättare utan stor bokstav, och det påverkar ju knappast något egentligen.

 

angående min "överdramatisering", så förstår jag egentligen inte varför jag får skit för att de andra inte fyller ut sina inlägg. och om vi tar en fantasy bok, t.ex. sagan om ringen, så har de väldigt mycket "överdramatisering" de beskriver och förtydligar, men de fördjupar sig även, som varitfrån stolarna kommer ifrån. det finns inget "DESTROY DESTROY" i mig, moget att försöka dissa någon btw. jag bara säger som det är för att klara ut alla tänkbara missförtånd, för sånna är jobbiga.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Skrivet (redigerat)

det gör jag inte heller, men det känns som att det är ett väldigt fokus på din bok och inte på att ha roligt. klart jag kan skriva med stora bokstäver men då måste jag ju hålla in shift samtidigt också, och hur du än vrider och vänder på det så är det lättare utan stor bokstav, och det påverkar ju knappast något egentligen.

 

angående min "överdramatisering", så förstår jag egentligen inte varför jag får skit för att de andra inte fyller ut sina inlägg. och om vi tar en fantasy bok, t.ex. sagan om ringen, så har de väldigt mycket "överdramatisering" de beskriver och förtydligar, men de fördjupar sig även, som varitfrån stolarna kommer ifrån. det finns inget "DESTROY DESTROY" i mig, moget att försöka dissa någon btw. jag bara säger som det är för att klara ut alla tänkbara missförtånd, för sånna är jobbiga.

Jamen vad är det som är så svårt att fatta egentligen? FÖLJ DOM SVENSKA GRAMMATIKREGLERNA! Bara för att det är enklare att skriva utan stor bokstav i början av en mening så är det ju inte korrekt. Ett stavfel här och där spelar väl ingen roll men det man lärde sig på dagis borde man i alla fall använda sig av.

Förresten så är detta ett ROLLSPEL! Ingen ROMAN!

Redigerat av Firecracker
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

det gör jag inte heller, men det känns som att det är ett väldigt fokus på din bok och inte på att ha roligt.

WTF? Det är inte fokus på någon j*vla bok, det är fokus på en j*vla story, för utan en story så har vi inget fungerande rollspel.

Allt jag ber om är att du försöker att skriva grammatiskt korrekt. Rollspelet ska vara läsbart för alla, och ska ge ett intryck som beskriver och berör inte bara rollspelarna utan även läsarna.

Det räcker inte att bara DU kan leva dig in i rollspelet, för ett rollspel byggs inte av en enda person.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...