Hoppa till innehåll

Ps3 Eller Xbox 360? Rösta! Nuu


Plankan
 Dela

Playstation 3 eller Xbox 360?  

118 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 115
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Geeh! om man smäller upp en sådan här omröstning i xboxforumet kan man ju gissa vilket svar man får.

 

Personligen föredrar jag xbox men jag förstår också att båda har sina fördelar, därför tänker jag här skriva lite fördelar vs. nackdelar så att du själv får väga dem och bestämma efter vilka behov du har.

 

Fördelar:

  • Billigare än ps3. Nu kan du få en xbox för runr 2000:- vilket är riktigt billigt.

  • Den nya versionen av 360 kom nu i höstas och den har nya teknologier i kretsarna som gör att upphettning inte är ett så stort problem som innan. risk för RROD har alltså minskat radikalt sedan dess. detsamma gäller repning av skivor.

  • Xbox har ensamrätt på en hel del speltitlar såsom Halo, Fable, Mass Effect, Gears OF War ochj många fler.

  • Handkontrollen, Hata eller älska den. så enkelt är det
Nackdelar:
  • Ingen Blu-ray. vilket man får med i ps3an. Behov eller inte så kommer blu-ray mer och mer och kan vara bra att ha.

  • RROD. Även om risken är mycket, mycket mindre nu så finns problemet fortfarande. Microsoft repererar oftast gratis men då måste xboxen skickas till tex tyskland. vilket blir mycket irriterande om det är ett återkommande problem.

  • PS3 har också exklusiva spel till sin konsol som inte kommer till xbox och om det är någon av dessa du vill åt är kanske ett ps3 ett bättre val.

 

 

Det finns mycket mer att ta upp men nu ska jag äta frukost. tjingeling!:)

Redigerat av lövet_91
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Justfiwi

Ps3 Eller Xbox 360? Rösta! Varför valde du det du valde?

Exklusiva Xbox 360 spel, de bästa spelen kommer till Xbox. Xbox Live, Playstation Online kan ju ta sig.

Billigare.

Spelar ingen roll om Playstation 3 är kraftfullare, vad är det för idé om det inte finns några bra spel.

Handkontrollen är otroligt mycket skönare än den till PS3.

"Patchar" som släpps ofta för att fixa problem

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste tyvärr inte hålla med 90% av er i tråden..

 

XBOX 360 kommer inte ens i närheten av PS3.. priset för ps3 är sjukt högt men smakar det så kostar det..

 

Klart det finns mer spel till xbox då det funnits 18 månader längre på marknaden än PS3..

 

Se denna video .. se den helst i HD så ser man grafikskillnaderna mer också. OBS se hela filmen.

 

B)

 

oj hehe här e videon :) http://www.youtube.com/watch?v=vrIQzOYxvTs

Redigerat av Infected
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag måste tyvärr inte hålla med 90% av er i tråden..

 

XBOX 360 kommer inte ens i närheten av PS3.. priset för ps3 är sjukt högt men smakar det så kostar det..

 

Klart det finns mer spel till xbox då det funnits 18 månader längre på marknaden än PS3..

 

Se denna video .. se den helst i HD så ser man grafikskillnaderna mer också. OBS se hela filmen.

 

B)

 

oj hehe här e videon :) http://www.youtube.com/watch?v=vrIQzOYxvTs

Enda skillnaden som är märkvärd är de exklusiva spelen... Gillar man spelen till PS3, så köper man PS3. Gillar man spelen till 360, så köper man 360. Youtube är inte en pålitlig källa eftersom det finns minst lika många 360 fanboy filmer där 360't framstår som bäst.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Måste välja Xbox för PS3, gillar inte tanken att betala 1000-1500:- mer bara för att få en blu-ray samt större media möjligheter som jag knappt använder. Bortser man från allt det så handlar det bara om smaksak när det gäller spel, handkontroll, design osv. Ingenting av det faller i min smak när det gäller PS3 vilket det däremot gör på 360.

Redigerat av Mintplanta
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla man märker inte grafik skillnaden så värst på "ej" exklusiva spel, därför att de gör de jämnlika och inte ena bättre än den andra.

Om man ska jämnföra grafik, pyshics och allt då ska man jämnföra exklusiva spel bara, för då försöker de oftast göra så bra grafik som de möjligt kan. T.ex. Gears of War 2 (Xbox360), Killzone 2 (Playstation 3).

 

Lövet_91: "Xbox har ensamrätt på en hel del speltitlar såsom Halo, Fable, Mass Effect, Gears OF War ochj många fler."

Svar: Hm, har inte PC visa av dessa titlar som t.ex. Halo 1och2, Gears of War (PC har t.o.m en exklusiv fight) och Mass Effect? Jo de är ju konsol exklusiva men ändå :P de gör de inkorrekt att kalla de ensamrätt för Xbox.

Många företag vill ju göra spel för PS3 nu också, menas med att inom en tid kommer Xbox 360 långsamt tappa sina exklusiva.. Så fort PS3 sjunker i pris, kommer fler köpa, och då kommer de säljas mer spel exemplar och företagen får mer cash money. Vilket de inte gör just nu, Resistance 2 sålde inte nära så mycke folk trodde det skulle, eller LBP.

 

Och de som säger att de inte vill köpa ps3 och att blu-ray inte är värt de, kommer behöva tänka om efter något år, när spelen kräver mer plats på skivan och ja redan nu har PS3 spel använt hela 50gb av Blu-Ray skivan (MGS4) de är ett par dussin xbox skivor.

Man slipper RROD och det låter mycket mindre, och inbyggt trådlöst internet m.m. allt de gör att PS3an höjer i värde och blir dyrare, Sony skulle ha sålt dessa grejen som Microsoft gjorde (separat) och PS3an skulle sjunkit i pris och då hade mer folk köpt PS3.

Nu väntar alla Xbox 360 spelare och PC spelare på att den sjunker i pris och sedan köpa PS3an enbart för dess kickass exklusiva titlar. (nej ni måste inte svara, jag har xbox och jag tänker inte köpa ps3 blabla)

 

Fast måste säga Xbox 360 var en av de grymmaste upplevelserna online, och hade så kul med Gears of War med kompisar, vi kan säga så här "Xbox 360 had a nice run".

Redigerat av GangsterTwist
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Geeh! om man smäller upp en sådan här omröstning i xboxforumet kan man ju gissa vilket svar man får.

 

Personligen föredrar jag xbox men jag förstår också att båda har sina fördelar, därför tänker jag här skriva lite fördelar vs. nackdelar så att du själv får väga dem och bestämma efter vilka behov du har.

 

Fördelar:

  • Billigare än ps3. Nu kan du få en xbox för runr 2000:- vilket är riktigt billigt.

  • Den nya versionen av 360 kom nu i höstas och den har nya teknologier i kretsarna som gör att upphettning inte är ett så stort problem som innan. risk för RROD har alltså minskat radikalt sedan dess. detsamma gäller repning av skivor.

  • Xbox har ensamrätt på en hel del speltitlar såsom Halo, Fable, Mass Effect, Gears OF War ochj många fler.

  • Handkontrollen, Hata eller älska den. så enkelt är det
Nackdelar:
  • Ingen Blu-ray. vilket man får med i ps3an. Behov eller inte så kommer blu-ray mer och mer och kan vara bra att ha.

  • RROD. Även om risken är mycket, mycket mindre nu så finns problemet fortfarande. Microsoft repererar oftast gratis men då måste xboxen skickas till tex tyskland. vilket blir mycket irriterande om det är ett återkommande problem.

  • PS3 har också exklusiva spel till sin konsol som inte kommer till xbox och om det är någon av dessa du vill åt är kanske ett ps3 ett bättre val.
Det finns mycket mer att ta upp men nu ska jag äta frukost. tjingeling!:)
Är det så nu på vanliga premium eller måste man köpa en speciell version? Eller menar du Xbox 360 Elite?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla man märker inte grafik skillnaden så värst på "ej" exklusiva spel, därför att de gör de jämnlika och inte ena bättre än den andra.

Om man ska jämnföra grafik, pyshics och allt då ska man jämnföra exklusiva spel bara, för då försöker de oftast göra så bra grafik som de möjligt kan. T.ex. Gears of War 2 (Xbox360), Killzone 2 (Playstation 3).

 

Lövet_91: "Xbox har ensamrätt på en hel del speltitlar såsom Halo, Fable, Mass Effect, Gears OF War ochj många fler."

Svar: Hm, har inte PC visa av dessa titlar som t.ex. Halo 1och2, Gears of War (PC har t.o.m en exklusiv fight) och Mass Effect? Jo de är ju konsol exklusiva men ändå :P de gör de inkorrekt att kalla de ensamrätt för Xbox.

Många företag vill ju göra spel för PS3 nu också, menas med att inom en tid kommer Xbox 360 långsamt tappa sina exklusiva.. Så fort PS3 sjunker i pris, kommer fler köpa, och då kommer de säljas mer spel exemplar och företagen får mer cash money. Vilket de inte gör just nu, Resistance 2 sålde inte nära så mycke folk trodde det skulle, eller LBP.

 

Och de som säger att de inte vill köpa ps3 och att blu-ray inte är värt de, kommer behöva tänka om efter något år, när spelen kräver mer plats på skivan och ja redan nu har PS3 spel använt hela 50gb av Blu-Ray skivan (MGS4) de är ett par dussin xbox skivor.

Man slipper RROD och det låter mycket mindre, och inbyggt trådlöst internet m.m. allt de gör att PS3an höjer i värde och blir dyrare, Sony skulle ha sålt dessa grejen som Microsoft gjorde (separat) och PS3an skulle sjunkit i pris och då hade mer folk köpt PS3.

Nu väntar alla Xbox 360 spelare och PC spelare på att den sjunker i pris och sedan köpa PS3an enbart för dess kickass exklusiva titlar. (nej ni måste inte svara, jag har xbox och jag tänker inte köpa ps3 blabla)

 

Fast måste säga Xbox 360 var en av de grymmaste upplevelserna online, och hade så kul med Gears of War med kompisar, vi kan säga så här "Xbox 360 had a nice run".

Tror de flesta som ville ha PS3 redan köpt det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Kolla man märker inte grafik skillnaden så värst på "ej" exklusiva spel, därför att de gör de jämnlika och inte ena bättre än den andra.

Om man ska jämnföra grafik, pyshics och allt då ska man jämnföra exklusiva spel bara, för då försöker de oftast göra så bra grafik som de möjligt kan. T.ex. Gears of War 2 (Xbox360), Killzone 2 (Playstation 3).

 

Lövet_91: "Xbox har ensamrätt på en hel del speltitlar såsom Halo, Fable, Mass Effect, Gears OF War ochj många fler."

Svar: Hm, har inte PC visa av dessa titlar som t.ex. Halo 1och2, Gears of War (PC har t.o.m en exklusiv fight) och Mass Effect? Jo de är ju konsol exklusiva men ändå :P de gör de inkorrekt att kalla de ensamrätt för Xbox.

Många företag vill ju göra spel för PS3 nu också, menas med att inom en tid kommer Xbox 360 långsamt tappa sina exklusiva.. Så fort PS3 sjunker i pris, kommer fler köpa, och då kommer de säljas mer spel exemplar och företagen får mer cash money. Vilket de inte gör just nu, Resistance 2 sålde inte nära så mycke folk trodde det skulle, eller LBP.

 

Och de som säger att de inte vill köpa ps3 och att blu-ray inte är värt de, kommer behöva tänka om efter något år, när spelen kräver mer plats på skivan och ja redan nu har PS3 spel använt hela 50gb av Blu-Ray skivan (MGS4) de är ett par dussin xbox skivor.

Man slipper RROD och det låter mycket mindre, och inbyggt trådlöst internet m.m. allt de gör att PS3an höjer i värde och blir dyrare, Sony skulle ha sålt dessa grejen som Microsoft gjorde (separat) och PS3an skulle sjunkit i pris och då hade mer folk köpt PS3.

Nu väntar alla Xbox 360 spelare och PC spelare på att den sjunker i pris och sedan köpa PS3an enbart för dess kickass exklusiva titlar. (nej ni måste inte svara, jag har xbox och jag tänker inte köpa ps3 blabla)

 

Fast måste säga Xbox 360 var en av de grymmaste upplevelserna online, och hade så kul med Gears of War med kompisar, vi kan säga så här "Xbox 360 had a nice run".

Tror de flesta som ville ha PS3 redan köpt det.

 

Nej det finns fortfarande många som vill ha ps3 men tycker det är dyrt.

Jag känner många själv som vill ha det.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Du ska helt klart köpa 360, för PS3 är ju den värsta spelkonsolen någonsin. Men om Wii hade varit med istället för PS3, så hade jag röstat på Wii.

 

http://www.kapitalist.nu/bilder/115-200708271608300px-xbox_360.jpg=äger :cool:

 

http://www.techfresh.net/wp-content/uploads/2007/05/ps3.jpg=suger :yucky:

PS3 är väl den bästa "konsolen" men den har en aning tråkiga spel IMO. 360 är enligt mig den bästa av dem 3, wii är roligt om man är 10 år

 

Och enligt mig så är Wii den bästa av dem 3. Men Dyas, lägg av att quota mina inlägg. Annars så säger jag till moderatorerna att stänga av dig.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...