Hoppa till innehåll

För Många Pokemon I Ssbb


Hunted
 Dela

Rekommendera inlägg

som rubriken lyder, tycker ni att det finns för många pokemon i brawl?

jag menar i orginal Super Smash Bros. till Nintendo 64 så fanns det Jigglypuff och Pikachu (det är 2 st om ni inte visste det)

 

när melee kom så kom en till pokemon: Pichu villket gör att det nu fanns 3 pokemon, Pichu Pikachu och Jigglypuff, villket är ok, bara att pichu och pikachu var typ likadana

 

och när brawl kom, så introdeserade dom lucario och pokemon trainer, men det är inte det 2 nya pokemon, utan 4.

eftersom dom tog bort pichu så återstår Pikachu Jigglypuff Lucario Squirtle Ivysaur och Charizard, detta är 6 st pokemon

 

i brawl finns det totalt 36 charactärer (beror på hur man räknar dom, men ja säjer att det är 36) utav dom 36 är 6 av dom pokemon (ja vet att ni kommer tjafsa imot att det bara är 4 pokemon, men varför räkna bort 2 st pokemon, bara för att det är en och samma charactär) 36 delat på 6 är 6, villket betyder att 1/6 av alla charactärerna är pokemon...

 

vart jag vill komma med detta är: tycker någon om pokemon så mycket att dom vill ha fler och fler... pikatchu och Jigglypuff kan ja förstå fortfarande är med för att:

1. Pikatchu är viktig för pokemon serien o.O

2. dom har varit med från första spelet

 

men att lägga till 4st nya pokemon var onödigt... jag menar, vem gillade Lucario i spelen, eller i serien? dom kunde linka gärna göra geodude, meowth (det skulle ja villja se) eller ens magicarp en spelbar charactär

 

 

 

 

 

Vad tycker ni? är det för många pokemon i brawl, är det presis lagom, eller borde det vara fler?

Redigerat av Hunted
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 25
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

jag tycker det är lagom.

Pikachu är ju världens mest kända pokemon så jag tror den är viktig.

Både Lucario och mewtwo har vart med i flimer så det kanske är därför?

 

Jag tycker i alla fall det är roligt med många karaktärer att välja på och bli bra med. =)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

när melee kom så kom en till pokemon: Pichu villket gör att det nu fanns 3 pokemon, Pichu Pikachu och Jigglypuff, villket är ok, bara att pichu och pikachu var typ likadana

Mewtwo oxå i melee! :P

 

Och jag tycker det är lagom! ^^

Redigerat av zitroz
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur man kan tycka att det är för många? :o (nästan för lite ^^)

1. Jag tycker också att Pikachu borde vara kvar trots att den kan va rätt överskattad då man av nån anledning alltid lyckas möta ett Pokemon/Pikachu-f*n på Wi-fi som spammar en med Thunders (ner+B ) hela tiden.

Men däremot skulle dom kunnat lagt mer tid åt att hitta en lämplig ersättare för Jigglypuff <_<

 

2. För mig är "Pokemon Trainer" är en ny o innovativ karaktär till spelet då man hanterar en annan sorts strategi med 3 olika pokemons samtidigt, precis som Zelda/Sheik vad är det som är så dåligt med det? + att de flesta som kört SSBB ett tag nu vet ju att Boss Battles går snabbare ifall man använder Charizards Rock Smash :P

 

3. Att säga att ingen tycker om Lucario är verkligen konstigt av dig....O.o

Förutom att han var en av de första "Generation 4" pokemons som introducerades till alla fans då Sapphire/Ruby började bli gammalt, så har Lucario varit en eftertraktad pokemon i spelen, av spelarna. För att inte nämna så kan jag, som faktiskt har Diamond säga att upp till 90 % av de jag mött Wi-fi alltid har en Lucario. Dessutom började Mewtwo bli föråldrad och man hittade just då en perfekt, ny substitut för honom.

Btw, man har ju vuxit upp med pokemon själv och som mer äldre nu än förr förstår man att företag(lr va man ska kalla det) som Pokemon gör allt för pengar och ser till att de fortsätter rulla in. :rolleyes:

 

4. Nej, man kan inte bara lägga till karaktärer som Geodude eller Meowth, att säga så tyder nog på att du inte kanske riktigt förstår hur spelmakarna(bättre ord nån?) sätter ihop spelet/karaktärerna.

 

Ok, så vi har förstått att du stör dig på att 1/6 av SSBB karaktärerna är pokemons men en annan sak du inte kanske tänkt på är att alla av dom har helt olika "stridsupplägg" (kom inte på nåt annat ord) dvs. att alla av dom är inte lika snabba varandra på det sättet som Wolf, Fox och Falco är. Inte heller ser man Lucario flyga runt som en åskboll när han aktiverat sin FS som Pikachu gör, men som däremot Wolf Fox och Falco gör med deras Landmasters. ;)

Redigerat av Azzeus
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag förstår inte hur man kan tycka att det är för många? :o (nästan för lite ^^)

1. Jag tycker också att Pikachu borde vara kvar trots att den kan va rätt överskattad då man av nån anledning alltid lyckas möta ett Pokemon/Pikachu-f*n på Wi-fi som spammar en med Thunders (ner+B ) hela tiden.

Men däremot skulle dom kunnat lagt mer tid åt att hitta en lämplig ersättare för Jigglypuff <_<

 

2. För mig är "Pokemon Trainer" är en ny o innovativ karaktär till spelet då man hanterar en annan sorts strategi med 3 olika pokemons samtidigt, precis som Zelda/Sheik vad är det som är så dåligt med det? + att de flesta som kört SSBB ett tag nu vet ju att Boss Battles går snabbare ifall man använder Charizards Rock Smash :P

 

3. Att säga att ingen tycker om Lucario är verkligen konstigt av dig....O.o

Förutom att han var en av de första "Generation 4" pokemons som introducerades till alla fans då Sapphire/Ruby började bli gammalt, så har Lucario varit en eftertraktad pokemon i spelen, av spelarna. För att inte nämna så kan jag, som faktiskt har Diamond säga att upp till 90 % av de jag mött Wi-fi alltid har en Lucario. Dessutom började Mewtwo bli föråldrad och man hittade just då en perfekt, ny substitut för honom.

Btw, man har ju vuxit upp med pokemon själv och som mer äldre nu än förr förstår man att företag(lr va man ska kalla det) som Pokemon gör allt för pengar och ser till att de fortsätter rulla in. :rolleyes:

 

4. Nej, man kan inte bara lägga till karaktärer som Geodude eller Meowth, att säga så tyder nog på att du inte kanske riktigt förstår hur spelmakarna(bättre ord nån?) sätter ihop spelet/karaktärerna.

 

Ok, så vi har förstått att du stör dig på att 1/6 av SSBB karaktärerna är pokemons men en annan sak du inte kanske tänkt på är att alla av dom har helt olika "stridsupplägg" (kom inte på nåt annat ord) dvs. att alla av dom är inte lika snabba varandra på det sättet som Wolf, Fox och Falco är. Inte heller ser man Lucario flyga runt som en åskboll när han aktiverat sin FS som Pikachu gör, men som däremot Wolf Fox och Falco gör med deras Landmasters. ;)

du har rätt, jag har oxå vuxit upp med pokemon, jag gilalr fortfarande pokemon, men jag tycker istället för att 1/6 av alla spelbara charactärer är pokemon kunde dom ha tagit in några fler minnesvärda charactärer spelbara...

ja menar, skulle inte ni oxå villja spela som little mac istället för att han är en troffe?

eller kanske Megaman, DET skulle vara något att se

 

ok, mitt inlägg var onödigt men ni förstår hur jag tänker?

 

 

BTW: glömde helt bort mewtwo... men beh han sög i alla fall xD

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Att det är så mycket pokemon beror väl bara på att det är så populärt, det är ju många från mario serien oxå, bara för att många gillar det.

Precis! Mario, Peach, Luigi, Bowser räknas till Mario-spelen då de har ett svampmärke men det betyder inte att yoshi och Wario inte hör dit också. Så det är alltså 6 st. karaktärer från Mario-spelen. Jag skulle inte alls bli förvånad ifall dom la till karaktärer som Daisy lr Waluigi i nästa SSB och det tycker jag är lite tröttsamt, ja menar kolla bara på Mario-Kart och sport spelen. Dessutom så har ju Mario lr allt som har med Mario en tendens att "avskräcka" de äldre spelarna just för att man tycker det är barnsligt.

 

Jag vet att Pokemon också betraktas som barnsligt, jag är ju inte blind direkt men ifall nån tycker att man ska reducera på antalet Pokemons i spelet kan man väl lika gärna ta bort några Mario gubbar. Tror lite att hade dom visat t.ex Snake lr Sonic istället för Mario i SSBB reklamen hade nog försäljningssiffrorna ökat lite mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

I Super Smmash Bros finns det två pokemon. Pikachu och Jigglypuff 2 av 12 karaktärer. (13 om man räknar med Master Hand som faktiskt går att spela som.)

 

I melee finns det 4 pokemon. Pikachu, Pichu, Jigglypuff, och mewtwo. det är 4 av 25 karaktärer.

 

I Brawl finns det 4 karaktärer från pokemon. Pokemon trainer, Pikachu, Lucario och jigglypuff. Det är 4 av 35 karaktärer.

 

Så jag tycker inte att det är specielt många karaktärer från pokemon i Brawl, lika många som i Melee fast att Melee hade färre karaktärer.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Det ända jag inte tycker om är att Lucario är den nya Mewtwo, fast bättre såklart, Mewtwo var så grymt seg och såklart Pokemon Trainer. Dom få gångerna jag blivit tvingad att köra med honom i Adventure har han varit helt sämst. Jag märker knappt nån skillnad på alla tre pokemonen, förutom B attackerna. Pokemon Trainer skulle man kunna klara sig utan, men de andra är okej att ha i spelet. Då blir det 4, och det är det från 4 från Mario och Zelda också. (5 från Zelda om man räknar med Sheik)

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...