Hoppa till innehåll

Säg Vad Som Är Bra Med Vista


laynus
 Dela

Vista  

96 medlemmar har röstat

Du har inte behörighet att rösta eller se resultaten från denna omröstningen. Vänligen logga in eller bli medlem för att rösta.

Rekommendera inlägg

  • Svar 77
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Jag röstade ja. För det är egentligen inget större fel med det.

 

Det störande är User Account Control (UAC). Men det går att stänga av.

Vista cachar upp ALLT RAM (kommer med Service Pack 1), så hårddisken får jobba rätt så mycket ett bra tag efter start. Det kanske också går att stänga av eller ställa så det bara cachar upp en viss procent a RAMet.

Lite saker som är annorlunda. Vissa saker hittar man efter ett tag medan man i XP hittar det direkt...

 

Det enda bra med Vista är att det är mycket snyggare än XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker själv att Vista har bättre funktioner och är användarvänligt. Även om det kan vara annorlunda i början när man precis har gått över från XP så vänjer man sig snabbt. Som sagt så kan man stänga av UAC. Interface är även den väldigt snygg, det största problemet är att bara operativsystemet tar upp ca 1gb+ RAM vilken gör att man absolut minst borde ha 2gb RAM och även då känns det ofta för lite.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Tycker själv att Vista har bättre funktioner och är användarvänligt. Även om det kan vara annorlunda i början när man precis har gått över från XP så vänjer man sig snabbt. Som sagt så kan man stänga av UAC. Interface är även den väldigt snygg, det största problemet är att bara operativsystemet tar upp ca 1gb+ RAM vilken gör att man absolut minst borde ha 2gb RAM och även då känns det ofta för lite.

Ifall nånting blir fel, som med mitt gamla XP så den måste Starta Windows normalt. Så kunde XP lagga så jag fick installera om datan. Men med Vista är det grymt förbättrat.

 

Btw, jag ville ha XP igen men det blev cp på min data :( Så nu har jag Vista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade problem med XP förut, det började komma upp felmeddelanden när jag startade datorn från gamla program och jag behövde starta tjänster vid administrationsverktyg varje gång jag skulle göra vissa saker så som "Växla användare" tillslut tröttnade jag och skaffade Vista och det funkar bra hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade problem med XP förut, det började komma upp felmeddelanden när jag startade datorn från gamla program och jag behövde starta tjänster vid administrationsverktyg varje gång jag skulle göra vissa saker så som "Växla användare" tillslut tröttnade jag och skaffade Vista och det funkar bra hittills.

Vad menar du med starta datorn från gamla program?

Du behöver inte starta några tjänster om dom redan är på... Varför stängde du av dom? Växla användare behöver inget extra bök...

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Jag hade problem med XP förut, det började komma upp felmeddelanden när jag startade datorn från gamla program och jag behövde starta tjänster vid administrationsverktyg varje gång jag skulle göra vissa saker så som "Växla användare" tillslut tröttnade jag och skaffade Vista och det funkar bra hittills.

Vad menar du med starta datorn från gamla program?

Du behöver inte starta några tjänster om dom redan är på... Varför stängde du av dom? Växla användare behöver inget extra bök...

 

"Växla användare" kräver att tjänsterna Terminal Services, Fast user switching och Remote procedure call (RPC) är igång, och alla dom stängde av sig av sig själva hela tiden.

 

Jag menade att det kommer upp felmeddelanden när jag startade datorn från konflikter och likn. med program jag inte ens hade kvar.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

 Dela

×
  • Skapa ny...