💬
Logga in
Fuska.se

Säg Vad Som Är Bra Med Vista

77 svar · startad

Nivå 5 · Fuskare
Trådstartare #1

hej asså kan nån säga vad som är bra med vista själv så hade jag vista elr som jag säger virus vista

jag gillade det inte alls utforska krascha hela tiden.

så nu vill jag höra era åsikter om vista.

Senast ändrad:

Nivå 6 · Fuskare

Sluta våldta det svenska språket..! :o

Och nej Vista är inget vidare.. 3000 spänn för att föräldrar ska kunna sätta tider på när man får spela, eller liknande.

Nivå 7 · Fuskare

Jag röstade ja. För det är egentligen inget större fel med det.

Det störande är User Account Control (UAC). Men det går att stänga av.

Vista cachar upp ALLT RAM (kommer med Service Pack 1), så hårddisken får jobba rätt så mycket ett bra tag efter start. Det kanske också går att stänga av eller ställa så det bara cachar upp en viss procent a RAMet.

Lite saker som är annorlunda. Vissa saker hittar man efter ett tag medan man i XP hittar det direkt...

Det enda bra med Vista är att det är mycket snyggare än XP.

Nivå 2 · Novis

Tycker själv att Vista har bättre funktioner och är användarvänligt. Även om det kan vara annorlunda i början när man precis har gått över från XP så vänjer man sig snabbt. Som sagt så kan man stänga av UAC. Interface är även den väldigt snygg, det största problemet är att bara operativsystemet tar upp ca 1gb+ RAM vilken gör att man absolut minst borde ha 2gb RAM och även då känns det ofta för lite.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Sluta våldta det svenska språket..! :o

Och nej Vista är inget vidare.. 3000 spänn för att föräldrar ska kunna sätta tider på när man får spela, eller liknande.

och de tiderna kan man bugga sig igenom :D
Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Tycker själv att Vista har bättre funktioner och är användarvänligt. Även om det kan vara annorlunda i början när man precis har gått över från XP så vänjer man sig snabbt. Som sagt så kan man stänga av UAC. Interface är även den väldigt snygg, det största problemet är att bara operativsystemet tar upp ca 1gb+ RAM vilken gör att man absolut minst borde ha 2gb RAM och även då känns det ofta för lite.

Ifall nånting blir fel, som med mitt gamla XP så den måste Starta Windows normalt. Så kunde XP lagga så jag fick installera om datan. Men med Vista är det grymt förbättrat.

Btw, jag ville ha XP igen men det blev cp på min data :( Så nu har jag Vista.

Tycker att XP är bättre, ser inga förbättringar i Vista.

7 Aug 2008
Nivå 9 · Veteranfuskare

Jag hade problem med XP förut, det började komma upp felmeddelanden när jag startade datorn från gamla program och jag behövde starta tjänster vid administrationsverktyg varje gång jag skulle göra vissa saker så som "Växla användare" tillslut tröttnade jag och skaffade Vista och det funkar bra hittills.

Nivå 7 · Fuskare
↗ till inlägget

Jag hade problem med XP förut, det började komma upp felmeddelanden när jag startade datorn från gamla program och jag behövde starta tjänster vid administrationsverktyg varje gång jag skulle göra vissa saker så som "Växla användare" tillslut tröttnade jag och skaffade Vista och det funkar bra hittills.

Vad menar du med starta datorn från gamla program?

Du behöver inte starta några tjänster om dom redan är på... Varför stängde du av dom? Växla användare behöver inget extra bök...

Ne, XP är mycket bättre än vista.

8 Aug 2008
Nivå 5 · Fuskare

XP är bättre till spel och det finns fler "teman" eftersom det är äldre. Asså det har funnits längre så de har haft tid att göra saker till det.

Vista är bättre när det gäller systemåterställning osv.

Nivå 9 · Veteranfuskare
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Vad menar du med starta datorn från gamla program?

Du behöver inte starta några tjänster om dom redan är på... Varför stängde du av dom? Växla användare behöver inget extra bök...

"Växla användare" kräver att tjänsterna Terminal Services, Fast user switching och Remote procedure call (RPC) är igång, och alla dom stängde av sig av sig själva hela tiden.

Jag menade att det kommer upp felmeddelanden när jag startade datorn från konflikter och likn. med program jag inte ens hade kvar.

XP är mycket lättare att använde medans vista är mer avancerad.

och fler spel kan köras på XP.

↗ till inlägget

XP är mycket lättare att använde medans vista är mer avancerad.

och fler spel kan köras på XP.

Vadå vista är mer avancerat? Det är det knappast.

Hmm, tycker jag iallafall.

En av mina polare har ju vista och jag fattade inte ett skit..

Ja men det är ju för att man inte är van, så är det ju när man byter till ett annat OS. samma när jag testade linux, man fattar ingenting i början.

Använder xp nu och har ingen erfarenhet av vista så jag valde nej.

Nivå 6 · Fuskare

Så klart vista är bättre men den har inte alla tillfälligheter som xp, Men det kommer också komma så ni behöver inte oroa er vista är typ som beta nu det kommer masser med uppdateringar nästan varje dag.

och när jag skriver detta inlägg behöver ni inte commentera för att det är som att säga så här :

Sony ericsson w810i är bättre än Sony ericsson w910i ;) det nya är bättre fast det kanske finns saker som är gamlare och mycket bättre t.ex. har ett par högtalare som e gamla men dom e monster aktiga :P och dom e grymma den har en enorm bas och sen köpte vi en ny och den gamla var bättre det kan hända så men vista är mer utvecklat och det håller på att utvecklas ännu en idag och det kommer att bli fin fint senare :P

↗ till inlägget

Så klart vista är bättre men den har inte alla tillfälligheter som xp, Men det kommer också komma så ni behöver inte oroa er vista är typ som beta nu det kommer masser med uppdateringar nästan varje dag.

och när jag skriver detta inlägg behöver ni inte commentera för att det är som att säga så här :

Sony ericsson w810i är bättre än Sony ericsson w910i ;) det nya är bättre fast det kanske finns saker som är gamlare och mycket bättre t.ex. har ett par högtalare som e gamla men dom e monster aktiga :P och dom e grymma den har en enorm bas och sen köpte vi en ny och den gamla var bättre det kan hända så men vista är mer utvecklat och det håller på att utvecklas ännu en idag och det kommer att bli fin fint senare :P

Vad f*n menar du att XP har fler tillfälligheter än Vista?
Nivå 6 · Fuskare

Att allt Xp har har inte kommit till vista.

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in