Hoppa till innehåll

Vista Eller Windows Xp


Mosa1nagant

Rekommendera inlägg

  • Svar 32
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Vista drar en hel del med ram som sagt, men det är snyggare interface och fler nya spel och program är kompatibla med vista. Själv använder jag XP på skoldatorn och Vista på min stationära dator, har funkat bra för mig, har även lite variation då

Du menar att det finns fler spel nu för tiden som är kompatibla med Vista?
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Så länge Vista funkar är det väl onödigt att installera om, tycker jag.

Ja, vill man ha ett uselt operativsystem är det onödigt.

 

Vista drar en hel del med ram som sagt, men det är snyggare interface och fler nya spel och program är kompatibla med vista. Själv använder jag XP på skoldatorn och Vista på min stationära dator, har funkat bra för mig, har även lite variation då

Att det är en snyggare design är ingen ursäkt då du kan tweaka utseended på Windows XP hur du vill. Fler nya spel är kompitabla med DirectX 10, men det har inget att göra med Vista då du kan få DirectX 10 på din dator även om Microsoft med sitt monopol försöker tvinga sin användare att använda vista bara för DirectX 10.

 

Programmen kommer sedan att vara minst lika kompitabla med Windows XP i några år frammåt. Du vet nog inte ens hur man gör ett program så kommentarer som de där är oönskade.

 

Ja. Jag har väl inte kollat närmre på det, men jag antar att nya spel som är kompatibla med XP kommer att dö ut snart.
Absolut inte, alla spel (förutom de väldigt gamla) är i dagsläget kompitabla med Windows XP om du har DirectX 10.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...