💬
Logga in
Fuska.se

Någon Som Lider Av Översvettning?

17 svar · startad

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #1

Tja, undrar bara för det gör jag och det e as irriterande, så hade tänkt att börja ta såna här tabbleter http://www.sluta-svettas.se/index.php?cPath=56 och verkligen hoppas att det slutar.

Nivå 8 · Veteranfuskare

Kolla om du har feber, du svettas av en anledning, du behöver kylas ner, och det är inte konstigt för det är sommar, jag svettas som ett tok också, en törstig kamel kan tillåmed dricka upp allt.

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Kolla om du har feber, du svettas av en anledning, du behöver kylas ner, och det är inte konstigt för det är sommar, jag svettas som ett tok också, en törstig kamel kan tillåmed dricka upp allt.

Lewl vad äckligt! :D

BTT: Jag svettas med men att öppna nästan alla fönster och sätta på 1 fet fläkt hjälper :)

Edit: Piller för svettning låter ju helt sjukt.. svett måste komma ut för det är ju smutsigt vatten..

Kommer det inte ut därifrån så måste du gå o pissa typ varje 5:e minut.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

Om man svettas j*vligt mycket och blir trött fort som f*n etc. e det inte astma då?

20 Aug 2008
Nivå 5 · Fuskare

Om ditt problem inte är seriöst så att du uppsökt läkare så skulle jag inte rekommendera att du tar såna tabletter. Det är aldrig bra att ta piller mot något i "onödan"

Nivå 6 · Fuskare

Om du svettas mycket även om det är kallt eller varmt etc. (Typ överallt) så lider du hav hyperhidrosis. Det är en sjukdom som gör så att man svettas överdrivet mycket på ett ställe på kroppen, eller helt enkelt bara, överallt.

Senast ändrad:

Nivå 7 · Fuskare

haha, jag kan ha LITE hyperhydrosis då. Jag svettas väldigt lätt. Gör jag något när det är varm så rinner det direkt och mycket...

Nivå 7 · Fuskare

I puberteten svettas man mer på grund av de svettkörtlar som skapas. Men så mycket?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

Edit: Piller för svettning låter ju helt sjukt.. svett måste komma ut för det är ju smutsigt vatten..

Haha, det var det löjligaste jag hört :P Du måste se till att vara lite mer vaken på biologilektionerna ;)

Svettkörtlarna utsöndrar svett för att svalka av huden. Att stoppa svett som bildas vid te.x. nervositet är inte alls farligt, men när du är i solen och rör dig så vill du ha fungerande svettkörtlar för annars kan du skada huden ;)

↗ till inlägget
↗ till inlägget

Lewl vad äckligt! :D

BTT: Jag svettas med men att öppna nästan alla fönster och sätta på 1 fet fläkt hjälper :)

Svett kommer för att kroppen ska kylas ned, inte för att det är smutsigt vatten.
Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #11

ok men nåt tips på hur man kan göra för att inte svettas när man sitter still på en stol precis brevid ett öpet fönster och det tegnar och är ca 15 grader ute?

Nivå 5 · Fuskare
↗ till inlägget

ok men nåt tips på hur man kan göra för att inte svettas när man sitter still på en stol precis brevid ett öpet fönster och det tegnar och är ca 15 grader ute?

Nja, själv svettas jag inte så mycket, men kom ihåg att svett även kommer vid nervositet, så sitt inte och tänk "Å nej hoppas jag inte börjar svettas" ;) Men visst, är det ett riktigt problem så kör med piller. Inget skoj att svettas så mycket.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #13
↗ till inlägget
↗ till inlägget

Nja, själv svettas jag inte så mycket, men kom ihåg att svett även kommer vid nervositet, så sitt inte och tänk "Å nej hoppas jag inte börjar svettas" ;) Men visst, är det ett riktigt problem så kör med piller. Inget skoj att svettas så mycket.

ok ska försöka :D inte så lätt men hoppas det funkar hatar att gå runt och svettas.
Nivå 9 · Veteranfuskare

Absolut torr, funkar perfekt mot Armhåle(eller va man säger), hand och fotsvett, finns på apoteket.

Nivå 7 · Fuskare
Trådstartare #15
↗ till inlägget

Absolut torr, funkar perfekt mot Armhåle(eller va man säger), hand och fotsvett, finns på apoteket.

jojo men svettas typ inget i armhållorna men massa på fötterna (mest från axlarna typ och ner på ryggen) men tror det mesta beror på det Movieme sa.
20 Aug 2019
Nivå 0 · Nykomling

Min läkare på svettkliniken avrådde från att ta tabletter. Dom ger ökad risk för demens vilket botox behandlingen inte gör sa dom

Senast ändrad:

Nivå 0 · Nykomling

När jag svettas brukar jag ta sån där deodorant under armarna. Ibland är det för att det är varmt och ibland är det för att jag gymmat. Ibland både och, faktiskt :P :P

8 Sep 2019
Nivå 13 · Mästerfuskare

För vad det är värt, så lider inte jag av översvettning.

WASD reagerade på det här

Vill du vara med i diskussionen?

Bli medlem Logga in