Hoppa till innehåll

Så Himla Orättvist!


Layton
 Dela

Rekommendera inlägg

[ÜBERSTOR FEMINISTSTÄMPEL]

Ett tips, börja inte med feministisk propagande i din ålder. Det utvecklar sig bara till något dumt.

Tusan, jag skulle ju säga sådär. Det tar fram en annan sak:

Det skulle väl inte vara mer rättvist om alla saker blev kallat "hon" istället?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 83
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Gäst Glassgubben

snälla du är tio år! du är som en j*vla lisa simpson,asså konstigt är du inte en 97:a (tror jag) Sluta försök ändra värdlen genom fuska.se det är bara onödigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Lol.

 

Ibland är det bra att vädra på sina tankar. Bara man inte går för långt.

Jag orkar inte bry mig om språket om att saker mest är kallade för "han", det blev så för hur många år sen som helst, finns ingen poäng med att ändra det nu. Sånt tar tid.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snälla du är tio år! du är som en j*vla lisa simpson,asså konstigt är du inte en 97:a (tror jag) Sluta försök ändra värdlen genom fuska.se det är bara onödigt!

Även 10-åringar har rätt att uttrycka sina åsikter.

Plus du är 4 år äldre, som om det gjorde någon skillnad.

Redigerat av xavio
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

snälla du är tio år! du är som en j*vla lisa simpson,asså konstigt är du inte en 97:a (tror jag) Sluta försök ändra värdlen genom fuska.se det är bara onödigt!

Även 10-åringar har rätt att uttrycka sina åsikter.

Plus du är 4 år äldre, som om det gjorde någon skillnad.

 

håller faktist med glassgubben, att vara 10 år och klaga över kvinno diskriminering är ungefär som att vara nazist och klaga över att judar har de dåligt, IT JUST DOESNT MAKE SENSE!
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Hej. Har kommer ett dystert ämne... :(

Jag är jätte arg för alla tror att det bara finns killar i världen (okej alla kanske inte tror det men det verkar som det)!

I Indien är killar mer värda än tjejer. Det verkar som om alla DJUR är killar. Jag kommer ihåg att i förskoleklass så var jag och min klass i skogen och "bekantade" oss med djur och växter (vi letade efter vårtecken eller något).

Då sa fröken: Kolla där i trädet! En fågel! Alla är tysta, vi kollar på den! Det var en liten bofink med lite blek orangeaktig mage (Alltså en hona).

"Kolla nu hoppar han över till andra grenen!" viskade fröken.

"Gud vad han är söt", viskade mina klasskompisar.

"Det är faktist en hona", sa jag irriterat i vanlig samtalston, ni behöver inte tro att alla djur är killar!

Då flög bofinken iväg.

"Gabriella, nu skrämde du iväg honom!" sa några irriterat...

Jag suckade.

 

Och jag suckar nu...

Varför är det så? Varför tror så många att det bara finns killar som är djur? Om det ska finnas ett tjejdjur så finns bara mamma. Låt oss se på någon bok. Vi säger att det finns en bok som heter Familjen Säl. Det är mamma pappa och tre barn. Alla är förstås killar... jag läste i en bok om en höna (en faktabok) och det stod så här.

Här sitter honan och ruvar på sitt ägg. Hon måste hålla sitt ägg varmt så att inte ungen dör.

Nu har börjar ägget att kläckas! Ut kommer en liten kyckling. HAN är lite ful blablabla så står det lite om ungen.

HAN ja. Det ska ju absolut vara en kille. Förra året gick jag i fyran och då hade vi en engelskabok som hette Good luck

Textbook. I kapitel 15 tror jag, finns det en text som heter:

Everybody loves the Panda.

Den börjar med att några barn är på zoo och kollar på en panda. Vilket kön tror du att det är?

 

Everybody loves the panda

"Oh, HE is so cute!"

"HE lookes like a bear with sunglasses on"!

Is`nt he nice?

 

He he he. Han han han överallt!

 

Spelet Need for speed underground 2 är ett roligt spel tycker jag för jag älskar bilar. Skaparna av spelet tror att det bara är killar som spelar det spelet. Det är störande att bli kallad the Man och typ "Grabben, du har inte tillräckligt med pengar för att köpa den här delen!"

 

 

Okej vi ska kolla i vilka spel/filmer/böcker som det finns djur i och vilket kön dem är:

 

Super Mario 64 DS:

När man har fångat apan på Tall tall mountain så vill apan att du släpper HONOM... :(

Det står: Free him eller Hold on.

Glowing rabbits är ju brothers hela tiden...

När du kommer till Bob omb battlefield står det så här.

"If you need help you can ask that pink bomb. He will help you...

Men äntligen så förstår Nintendo. Pingvinungen är en tjej tack och lov!!!

 

I "Den fantastiska räven" av Roald Dahl så är Är det mamma pappa och tre små rävungar. Den fantastiska pappa räv säger till sin äldsta rävunge. "Spring till din mamma och säg att vi har hittat mat." Den lilla rävungen sprang iväg. Han sprang det fortaste han kunde...

 

Han han överallt. Håller ni med mig? Säg ja eller nej!

skaparen avv assassins creed är en tjej...

men jag tycker att det är väldigt fel att killar är mer värda än tjejer...

dessutom så är det mest killar som är hjältar i filmer, spel osv.

men herregud... vad har du emot legogubbar?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Och hur formulerar du det till att skaparen av Assasins creed är en tjej när det är Ubisoft som är ett företag som gjort spelet?

 

För övrigt så har det bara blivit så med tiden. Kommer säkert ändras under tiden också men just nu är det så här och det är inget man kan ändra på.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

*Producenten* av Assassin's Creed är en tjej.

Förresten finns det fler framstående speltjejer.

Rieko Kodama, till exempel.

Mm, exakt. Om jag började söka i böcker och så nu så skulle jag kunna hitta en massa exempel på olika saker tillfällen där det används "hon" istället för "den". Det är likadant som om jag skulle klaga på att huvudrollsinehavaren i Thomb Raider är en kvinna och inte en varelse av okänt kön.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för ytterligare svar.
 Dela

×
  • Skapa ny...