Hoppa till innehåll

Windows Xp Eller Windows Vista?


ThaNooB

Rekommendera inlägg

Jag har en vista och en xp dator hemma.

 

Jag köpte min vistadator ungefär då vista släpptes och då var det katastrof, men idag funkar det perfekt, inga kompatibilitetsproblem längre. Allt funkar nu, och ska du spela crysis så funkar det perfekt på vista.

 

Skaffa en dator med minst 2 GB minne om du ska ha vista.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

  • Svar 64
  • Skapat
  • Senaste svar

Ledande medlemmar i detta ämne

Ledande medlemmar i detta ämne

Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år.

 

Röstar också för Vista. Det är en myt att alla spel går snabbare på XP, det är inte sant. Flera nyare spel är bättre optimerade för Vista än XP (Vet inte hur fallet är med Crysis).

 

Det är inte frågan om att det går snabbare :huh:

Bara det att vissa spel inte fungerar på Vista.

 

Vad är det för spel du syftar på egentligen? Jazz Jackrabbit eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows XP kommer inte direkt uppdateras med nyare Service Packs som t.ex. Windows 98 får inga som helst uppgraderingar längre så... Men Kör med Windows Vista Skulle föredra det mer alla spel jag vill spela funkar hur bra som helst och annars går ju kompabilitet och ställa in för vilket operativsystem programmet ska köras i.

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst Overkill

Använd både XP och Vista. Kör allt på XP som inte funkar på Vista...

Nästa operativ som kommer efter Vista kommer inte att finnas i 32-bit version, endast 64-bit. Har jag hört....

Då har du hört fel...

"The client versions of Windows 7 will ship in both 32-bit and 64-bit versions"

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Windows XP kommer inte direkt uppdateras med nyare Service Packs som t.ex. Windows 98 får inga som helst uppgraderingar längre så... Men Kör med Windows Vista Skulle föredra det mer alla spel jag vill spela funkar hur bra som helst och annars går ju kompabilitet och ställa in för vilket operativsystem programmet ska köras i.

Vad spelar det för roll? Vista kommer inte heller att göra det för alltid, och service pack 3 räcker.
Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gäst SimonW2

Okej, jag tror jag satsar på Vista då. Ska spela Crysis och såna spel. Skulle fixat ny dator nu egentligen men uppgraderar den bara nu istället lite. Bara nya fläktar och hårddisk, men ska fixa en dator nästa år.

Köp XP och inget annat! Vista är bara skit enligt mig! Den har bra säkerhet men det är det som är problemet det är FÖR MYCKET säkerhet! En polare har vista och när jag skulle hjälpa honom med T.ex Ventrilo funkar det inte att koma in på grund av Vista för det var inte brandvägen den kolla jag. men sen var det massa konstigt med vista när vi gjorde anndra saker.

 

Så köp Vista INGET annat (hälsa farsan att nytt inte alltid är bäst)!

Länk till kommentar
Dela på andra sajter

Gå med i konversationen

Du kan skriva nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Svara på det här ämnet...

×   Klistrade in som rich text.   Klistra in som vanlig text istället

  Endast 75 emojis är tillåtet.

×   Din länk har automatiskt inbäddats.   Visa som en länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigeraren

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller infoga bilder från URL.

×
  • Skapa ny...